sorption regenerator

Greek translation: αναπαραγωγός απορρόφησης

English to Greek translations [PRO]
Tech/Engineering - Mechanics / Mech Engineering
English term or phrase: sorption regenerator
-
SGOUZA
Greek translation:αναπαραγωγός απορρόφησης
Explanation:
Παραθέτω παρεμφερείς όρους προς κατανόηση των αρχών λειτουργίας:

sorption pumping = άντληση απορρόφησης
Τεχνική που χρησιμοποιείται για τη μείωση της πίεσης του αερίου σε μια ατμόσφαιρα. Το αέριο απορροφάται από ένα κοκκώδες, απορροφητικό υλικό, όπως ένα μοριακό κόσκινο σε ένα μεταλλικό δοχείο. Όταν αυτό το δοχείο με το απορροφητικό υλικό βυθιστεί σε υγρό άζωτο, απορροφάται το αέριο.

regenerator = αναπαραγωγός
ΧΗΜ. ΜΗΧ.) Μια συσκευή ή σύστημα που χρησιμοποιείται για να επιστρέψει ένα σύστημα ή ένα μέρος του σε πλήρη ισχύ, κατά τη διάρκεια μιας χημικής διεργασίας. Παραδείγματα: ένας κλίβανος για την καύση άνθρακα από μια καταλυτική διεργασία, μια στήλη καθαρισμού αργίλου, και ένα σύστημα έκπλυσης της επιφάνειας μέσων φιλτραρίσματος.
(ΜΗΧΑΝ.) Μια συσκευή που χρησιμοποιείται με μηχανές θερμού αέρα και κλιβάνους αερίου, για τη μεταφορά θερμότητας από τα εξερχόμενα αέρια στον εισερχόμενο αέρα ή αέριο.

regenerative cycle = αναγεννητικός κύκλος
Βλ. bleeding cycle (ΘΕΡΜΟΔΥΝ.) Ένας κύκλος μηχανής, στον οποίο η χαμηλής ποιότητας θερμότητα, η οποία κανονικά θα χανόταν, χρησιμοποιείται για την αύξηση της απόδοσης του κύκλου.

regenerative cooling = αναγεννητική ψύξη
regenerative air heater = αναγεννητικός θερμαντήρας αέρα
regeneration system = σύστημα ανάκτησης
regenaration = Βλ. positive feedback (ΣΥΣΤΗΜ. ΕΛΕΓΧΟΥ)

positive feedback = θετική ανάδραση (ΣΥΣΤΗΜ. ΕΛΕΓΧΟΥ)
Ανάδραση στην οποία ένα μέρος της εξόδου ενός κυκλώματος ή μιας συσκευής ανατροφοδοτείται σε φάση με την είσοδο, έτσι ώστε να αυξάνει την ολική ενίσχυση. Γνωστή και σαν αντίδραση (Βρετ.), αναγέννηση, αναγεννητική ανάδραση, αναδρομική δράση (Βρετ.).

--------------------------------------------------
Note added at 5 hrs 31 mins (2005-10-22 18:38:32 GMT)
--------------------------------------------------

(Αγγλοελληνικό Λεξικό Μηχανικών, McGraw-Hill, εκδ. "Τζιόλα")

--------------------------------------------------
Note added at 5 hrs 34 mins (2005-10-22 18:41:26 GMT)
--------------------------------------------------

http://216.239.59.104/search?q=cache:lqGOmhjUV1cJ:www.genvac...

--------------------------------------------------
Note added at 5 hrs 35 mins (2005-10-22 18:42:37 GMT)
--------------------------------------------------

http://216.239.59.104/search?q=cache:7ROPJ0tscwAJ:www.eng.ox...

--------------------------------------------------
Note added at 5 hrs 36 mins (2005-10-22 18:43:25 GMT)
--------------------------------------------------

http://216.239.59.104/search?q=cache:IXpPOfmJakYJ:www.freepa...
Selected response from:

Konstantinos Karanikas B.Sc. Electr. Eng., MITI
Greece
Grading comment
Selected automatically based on peer agreement.
4 KudoZ points were awarded for this answer



Summary of answers provided
4 +3αναπαραγωγός απορρόφησης
Konstantinos Karanikas B.Sc. Electr. Eng., MITI
3 +2αναγεννητής ρόφησης
Nick Lingris


  

Answers


2 hrs   confidence: Answerer confidence 3/5Answerer confidence 3/5 peer agreement (net): +2
αναγεννητής ρόφησης


Explanation:
Δεν υπάρχουν πολλοί sorption regenerator(s) στο διαδίκτυο και κανένας "αναγεννητής ρόφησης".
Η πρόταση βασίζεται σε γλωσσικές αντοιστοιχίες και προτάσεις του Eurodicautom, από τις οποίες επιλέγω τα "αναγεννητής" και "ρόφησης" καθώς βρήκα να χρησιμοποιούνται σε παρεμφερή κείμενα.
Το heat regenerator πάντως που βρήκα δίπλα στο s.r. υπάρχει ως αναγεννητής θέρμανσης.

--------------------------------------------------
Note added at 2 hrs 8 mins (2005-10-22 15:15:57 GMT)
--------------------------------------------------

Π.χ.
The device consists of the following components: sorption regenerator, heat regenerator, humidifier...

Ανάκτηση θερμότητας. Εξοικονομητές. Αναγεννητές. Εξοικονόμηση ενέργειας σε συστήματα κλιματισμού - θέρμανσης
http://www.mie.uth.gr/.\UC_gr\MM910\MM910.html

Εργαστήριο Μεμβρανών και Ρόφησης Ατμοσφαιρικών Ρυπαντών


Nick Lingris
United Kingdom
Native speaker of: Native in GreekGreek
PRO pts in category: 142

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
agree  Vicky Papaprodromou: What renaissance for whirlpools!!!
3 hrs

agree  Spiros Doikas
2 days 23 hrs
  -> Κι ετούτος εδώ χρειάζεται επιμελητή (άκου εκεί "αντοιστοιχίες").

5 hrs   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5 peer agreement (net): +3
αναπαραγωγός απορρόφησης


Explanation:
Παραθέτω παρεμφερείς όρους προς κατανόηση των αρχών λειτουργίας:

sorption pumping = άντληση απορρόφησης
Τεχνική που χρησιμοποιείται για τη μείωση της πίεσης του αερίου σε μια ατμόσφαιρα. Το αέριο απορροφάται από ένα κοκκώδες, απορροφητικό υλικό, όπως ένα μοριακό κόσκινο σε ένα μεταλλικό δοχείο. Όταν αυτό το δοχείο με το απορροφητικό υλικό βυθιστεί σε υγρό άζωτο, απορροφάται το αέριο.

regenerator = αναπαραγωγός
ΧΗΜ. ΜΗΧ.) Μια συσκευή ή σύστημα που χρησιμοποιείται για να επιστρέψει ένα σύστημα ή ένα μέρος του σε πλήρη ισχύ, κατά τη διάρκεια μιας χημικής διεργασίας. Παραδείγματα: ένας κλίβανος για την καύση άνθρακα από μια καταλυτική διεργασία, μια στήλη καθαρισμού αργίλου, και ένα σύστημα έκπλυσης της επιφάνειας μέσων φιλτραρίσματος.
(ΜΗΧΑΝ.) Μια συσκευή που χρησιμοποιείται με μηχανές θερμού αέρα και κλιβάνους αερίου, για τη μεταφορά θερμότητας από τα εξερχόμενα αέρια στον εισερχόμενο αέρα ή αέριο.

regenerative cycle = αναγεννητικός κύκλος
Βλ. bleeding cycle (ΘΕΡΜΟΔΥΝ.) Ένας κύκλος μηχανής, στον οποίο η χαμηλής ποιότητας θερμότητα, η οποία κανονικά θα χανόταν, χρησιμοποιείται για την αύξηση της απόδοσης του κύκλου.

regenerative cooling = αναγεννητική ψύξη
regenerative air heater = αναγεννητικός θερμαντήρας αέρα
regeneration system = σύστημα ανάκτησης
regenaration = Βλ. positive feedback (ΣΥΣΤΗΜ. ΕΛΕΓΧΟΥ)

positive feedback = θετική ανάδραση (ΣΥΣΤΗΜ. ΕΛΕΓΧΟΥ)
Ανάδραση στην οποία ένα μέρος της εξόδου ενός κυκλώματος ή μιας συσκευής ανατροφοδοτείται σε φάση με την είσοδο, έτσι ώστε να αυξάνει την ολική ενίσχυση. Γνωστή και σαν αντίδραση (Βρετ.), αναγέννηση, αναγεννητική ανάδραση, αναδρομική δράση (Βρετ.).

--------------------------------------------------
Note added at 5 hrs 31 mins (2005-10-22 18:38:32 GMT)
--------------------------------------------------

(Αγγλοελληνικό Λεξικό Μηχανικών, McGraw-Hill, εκδ. "Τζιόλα")

--------------------------------------------------
Note added at 5 hrs 34 mins (2005-10-22 18:41:26 GMT)
--------------------------------------------------

http://216.239.59.104/search?q=cache:lqGOmhjUV1cJ:www.genvac...

--------------------------------------------------
Note added at 5 hrs 35 mins (2005-10-22 18:42:37 GMT)
--------------------------------------------------

http://216.239.59.104/search?q=cache:7ROPJ0tscwAJ:www.eng.ox...

--------------------------------------------------
Note added at 5 hrs 36 mins (2005-10-22 18:43:25 GMT)
--------------------------------------------------

http://216.239.59.104/search?q=cache:IXpPOfmJakYJ:www.freepa...

Konstantinos Karanikas B.Sc. Electr. Eng., MITI
Greece
Specializes in field
Native speaker of: Native in GreekGreek, Native in EnglishEnglish
PRO pts in category: 47
Grading comment
Selected automatically based on peer agreement.

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
agree  Elena Petelos
1 day 14 hrs
  -> Ευχαριστώ πολύ Έλενα! :-)))

agree  Lamprini Kosma
1 day 14 hrs
  -> Ευχαριστώ πολύ Laira! :)))

agree  xxxsonja29
2 days 1 hr