KudoZ home » English to Greek » Medical (general)

anti-VEGF ligand monoclonal antibody

Greek translation: Μονοκλωνικό αντίσωμα αντί-VEGF συνδέτη


22:46 Jun 29, 2007
English to Greek translations [PRO]
Medical - Medical (general) / Angiogenesis
English term or phrase: anti-VEGF ligand monoclonal antibody
βασικά προσπαθώ να βεβαιωθώ αν το ligand πάει στο anti-VEGF ή στο antibody
Using xenograft models in athymic mice, an anti-VEGF ligand monoclonal antibody reduced tumour vascular density,
In clinical and preclinical models, anti-VEGF ligand therapy reduces interstitial pressure
Dimitrios Papantoniou
Greek translation:Μονοκλωνικό αντίσωμα αντί-VEGF συνδέτη
Explanation:
Kαλημέρα. Το «ligand» πάει στο VEGF και όχι στο μονοκλ. αντίσωμα (εδώ κι αλλού κ.λπ.)
Και πρέπει να αποδωθεί, γιατί υπάρχει VEGF ligand, όπως υπάρχει και VEGF receptor. Πρέπει να υπάρχει διαφοροποίηση, μια και στη συγκεκριμένη περίπτωση...
The antibody is against the ligand of VEGF and NOT the VEGF receptor!

Apoptosis galore+ σύστημα υποδοχέα-συνδέτη.
Τώρα το αν θα πεις «συνδέτης» ή «προσδέτης» -δόκιμα και τα δύο- είναι θέμα επιλογής σου. Εγώ προτιμώ το πρώτο. Και τα δύο στα λεξικά.
Selected response from:

Elena Petelos
United Kingdom
Grading comment
Ευχαριστώ Ελένη!
4 KudoZ points were awarded for this answer



Summary of answers provided
5 +3Μονοκλωνικό αντίσωμα αντί-VEGF συνδέτη
Elena Petelos
4 +1[Not for points]
Katerina Athanasaki
5Αντι-VEGF μονοκλωνικό αντίσωμαraptisi


Discussion entries: 1





  

Answers


10 hrs   confidence: Answerer confidence 5/5
anti-vegf ligand monoclonal antibody
Αντι-VEGF μονοκλωνικό αντίσωμα


Explanation:
Πάει και στα δύο, το μονοκλωνικό αντίσωμα είναι το ligand που συνδέει το VEGF, δηλ. anti-VEGF.

raptisi
Spain
Specializes in field
Native speaker of: Native in EnglishEnglish, Native in GreekGreek
PRO pts in category: 20

13 hrs   confidence: Answerer confidence 5/5 peer agreement (net): +3
anti-vegf ligand monoclonal antibody
Μονοκλωνικό αντίσωμα αντί-VEGF συνδέτη


Explanation:
Kαλημέρα. Το «ligand» πάει στο VEGF και όχι στο μονοκλ. αντίσωμα (εδώ κι αλλού κ.λπ.)
Και πρέπει να αποδωθεί, γιατί υπάρχει VEGF ligand, όπως υπάρχει και VEGF receptor. Πρέπει να υπάρχει διαφοροποίηση, μια και στη συγκεκριμένη περίπτωση...
The antibody is against the ligand of VEGF and NOT the VEGF receptor!

Apoptosis galore+ σύστημα υποδοχέα-συνδέτη.
Τώρα το αν θα πεις «συνδέτης» ή «προσδέτης» -δόκιμα και τα δύο- είναι θέμα επιλογής σου. Εγώ προτιμώ το πρώτο. Και τα δύο στα λεξικά.


Elena Petelos
United Kingdom
Specializes in field
Native speaker of: Native in GreekGreek
PRO pts in category: 271
Grading comment
Ευχαριστώ Ελένη!

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
agree  Katerina Athanasaki
48 mins

agree  Nick Lingris
1 hr

agree  Nadia-Anastasia Fahmi
3 hrs

13 hrs   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5 peer agreement (net): +1
anti-vegf ligand monoclonal antibody
[Not for points]


Explanation:
Συμφωνώ με την Ελένη. Προσωπικά προτιμώ τον όρο "συνδέτης". Το έχω πετύχει και ως "δεσμευτής".

Τα ακόλουθα τα δίνω εντελώς πληροφοριακά, έτσι για να βρίσκονται:

Το μονοκλωνικό αντίσωμα είναι ένα αντίσωμα (ένας τύπος πρωτεΐνης) που έχει σχεδιαστεί ώστε να αναγνωρίζει και να δεσμεύεται με μια ειδική δομή (που ονομάζεται αντιγόνο) η οποία βρίσκεται σε ορισμένα κύτταρα του σώματος.
http://www.emea.eu.int/humandocs/PDFs/EPAR/erbitux/089404el1...

Τα **μονοκλωνικά αντισώματα δεσμεύονται στον υποδοχέα του εκάστοτε αυξητικού παράγοντα**, ο οποίος βρίσκεται στην επιφάνεια ορισμένων κυττάρων όγκου. Ως αποτέλεσμα αυτής της δέσμευσης, το κύτταρο όγκου δεν μπορεί πλέον να λάβει τα μηνύματα που χρειάζεται για ανάπτυξη, εξέλιξη και μετάσταση.

VEGF = Ενδοθηλιακός αγγειακός αυξητικός παράγοντας (πρωτεΐνη). Προωθεί τον πολλαπλασιασμό και την επιβίωση των ενδοθηλιακών κυττάρων = Αγγειογένεση
Αποτελεί προγνωστικό/προβλεπτικό δείκτη καρκινωμάτων. Ασθενείς με υψηλά επίπεδα VEGF έχει αποδειχτεί ότι έχουν μειωμένη απόκριση στη χημειοθεραπεία. Επομένως: ανάπτυξη θεραπειών βασιζόμενων στην αναστολή της αγγειογένεσης (αντι-αγγειογενετική θεραπεία). Μία από αυτές βασίζεται στους αντιαγγειογενετικούς παράγοντες/αναστολείς ενεργοποιητών αγγειογένεσης (συμπεριλαμβανομένων των αντι-VEGF αντισωμάτων [bevacizumab]).

μονοκλωνικό αντίσωμα Bevacizumab (Avastin) που εμποδίζει την αγγείωση των όγκων
http://www.iatronet.gr/newsarticle.asp?art_id=1769

H bevacizumab συνδέεται με τον αυξητικό παράγοντα του αγγειακού ενδοθηλίου VEGF (vascular endothelial growth factor) και ως εκ τούτου **αναστέλλει τη σύνδεση του VEGF με τους υποδοχείς του**, Flt-1 (VEGFR-1) και KDR (VEGFR-2), στην επιφάνεια των ενδοθηλιακών κυττάρων. Η εξουδετέρωση της βιολογικής δραστηριότητας του VEGF μειώνει την αγγειοποίηση των όγκων και ως εκ τούτου αναστέλλει την ανάπτυξη των όγκων.
http://emea.europa.eu/humandocs/PDFs/EPAR/avastin/H-582-PI-e...

Καλλιέργεια κατάλληλα επιλεγμένων σειρών καρκινικών κυττάρων και ανάπτυξη τεχνικών για την in vitro αξιολόγηση των χαρακτηριστικών **σύνδεσης** ραδιοεπισημασμένων μονοκλωνικών αντισωμάτων (π.χ. αντι-VEGF) με ειδικά κυτταρικά αντιγόνα
http://www.rrp.demokritos.gr/Irrp_report 2002.pdf

Δοκιμάζεται η χορήγηση αγγειοστατίνης ή μονοκλωνικών αντισωμάτων **που δεσμεύουν τον VEGF**, σε συνδυασμό με άλλους παράγοντες.
http://www.mednet.gr/pneumon/pdf/17-3-4.pdf

Πρόσφατες επιστημονικές ανακοινώσεις για τη νέα στρατηγική δημιούργησαν νέες ελπίδες για την καταπολέμηση του καρκίνου. Προήλθαν αρχικά από τις HΠA και το δρα Φόλκνερ και αφορούσαν τις ουσίες αγγειοστατίνη και ενδοστατίνη που κατάφεραν να συρρικνώσουν τους όγκους σε πειραματόζωα. Δύο άλλες ουσίες, που επίσης λειτουργούν αναστέλλοντας την αιμάτωση των καρκινικών όγκων και άρα αφαιρώντας τους τη ζωή, δοκιμάστηκαν σε ανθρώπους για να διαπιστωθεί εάν είναι ασφαλείς, αλλά δεν φάνηκε να πετυχαίνουν σημαντική βελτίωση της υγείας του ασθενούς. Πρόκειται για τον αντι-αγγειακό ενδοθήλιο αναπτυξιακό παράγοντα ή αντι-VEGF της εταιρείας Genentech και το TNΠ-470 της TAP Φαρμακευτικής. Οι ανακοινώσεις έγιναν στο συνέδριο της Aμερικανικής Eταιρείας Kλινικής Ογκολογίας.
http://www.hri.org/E/1998/98-05-20.dir/keimena/world/world4....

Σύμφωνα με την “υπόθεση ισορροπίας” (Balance hypothesis), η αγγειογένεση ρυθμίζεται από την ισορροπία ανάμεσα σε παράγοντες προαγωγικούς ή αγγειογενετικούς και παράγοντες ανασταλτικούς ή αντιαγγειογενετικούς. Στους **αγγειογενετικούς παράγοντες** περιλαμβάνονται οι: VEGF (vascular endothelial growth factor), EGF (epithelial growth factor), bFGF (basic fibroblast growth factor), PD-ECGF (platelet derived endothelial cell growth factor), TGF β (tumor growth factor β), ΤΝF α (tumor necrosis factor α), αγγειογενίνη, κυκλοοξυγενάση, διάφορες μεταλλοπρωτεϊνάσες, το ΝΟ, αγγειακές ιντεγκρίνες, ιντερλευκίνες κ.ά. Στους **αντιαγγειογενετικούς παράγοντες** περιλαμβάνονται οι: θρομβοσπονδίνη, αγγειοστατίνη, ενδοστατίνη, αιμοπεταλιακός παράγων, ιστικοί αναστολείς των μεταλλοπρωτεϊνασών ΤΙΜΡ 1 και 2, ιντερφερόνη, ιντερλευκίνη 12 κ.ά. Στη ρύθμιση της έκκρισης αγγειογενετικών και αντιαγγειογενετικών παραγόντων συμμετέχουν γονίδια τα οποία ρυθμίζουν τον κυτταρικό κύκλο.
Τα στάδια της ανάπτυξης νέων αγγείων περιλαμβάνουν διάσπαση της βασικής μεμβράνης των προϋπαρχόντων τριχοειδών υπό την επίδραση μεταλλοπρωτεϊνασών και άλλων ουσιών, πολλαπλασιασμό και μετανάστευση ενδοθηλιακών κυττάρων προς την εξωκυττάρια ουσία υπό την επίδραση παραγόντων όπως ο VEGF, FGF κ.ά., διακλάδωση των νεοσχηματιζόμενων τριχοειδών και τελικά σχηματισμό αυλού υπό την επίδραση παραγόντων όπως ο FGF, TGFβ κ.ά.
http://www.mednet.gr/hsap/pdf/17102.pdf



Katerina Athanasaki
Greece
Specializes in field
Native speaker of: Greek
PRO pts in category: 134

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
agree  gregery: Μπραβο, τα ειπες ολα! Μονοκλωνικό αντίσωμα-συνδέτης κατά του αυξητικού παράγοντα του ενδοθηλίου των αγγείων
21 hrs