KudoZ home » English to Greek » Medical: Instruments

potentiator

Greek translation: ενισχυτής (δράσης)


GLOSSARY ENTRY (DERIVED FROM QUESTION BELOW)
English term or phrase:potentiator
Greek translation:ενισχυτής (δράσης)
Entered by: Katerina Athanasaki

04:58 Nov 24, 2008
English to Greek translations [PRO]
Medical - Medical: Instruments
English term or phrase: potentiator
experiments with a new potentiator of anesthetics
matt veloudos
ενισχυτής
Explanation:
Αυτό συνεπάγεται τη διέγερση του μηχανισμού των κυκλινοεξαρτώμενων G1 κινασών, οι οποίες ρυθμίζονται από την οιστραδιόλη, με τελικό αποτέλεσμα την κυτταρική αύξηση. Η κυκλίνη D, ρυθμιστική πρωτεΐνη του κυτταρικού κύκλου, δρα πιθανόν ως **ενισχυτής (potentiator)** του σήματος των εRs. Αυτή η ενισχυτική ιδιότητα εξαρτάται από τη δράση κυκλινοεξαρτώμενης κινάσης και μπορεί να εξηγήσει εν μέρει την εκλεκτική ιδιότητα της κυκλίνης D να ενισχύεται και να υπερεκφράζεται σε μερικούς καρκίνους του μαστού
http://www.iatrikionline.gr/ELL_M_1_2007/08_Petrop.pdf

Consistent with its known effects on the nitric oxide/cyclic guanosine monophosphate (cGMP) pathway (see section 5.1), sildenafil was shown to **potentiate** the hypotensive effects of nitrates, and
its co-administration with nitric oxide donors (such as amyl nitrite) or nitrates in any form is therefore contraindicated.
http://www.emea.europa.eu/humandocs/PDFs/EPAR/Revatio/H-638-...

Σύµφωνα µε τη γνωστή επίδραση του επί της µεταβολικής οδού µονοξειδίου του αζώτου/κυκλικής µονοφωσφορικής γουανοσίνης (cGMP) (βλ. παραγρ. 5.1), το sildenafil έχει αποδειχτεί ότι **ενισχύει** το υποτασικό αποτέλεσµα των νιτρωδών και εποµένως αντενδείκνυται η συγχορήγηση του µε δότες µονοξειδίου του αζώτου (όπως το νιτρώδες αµύλιο) ή νιτρώδη σε οποιαδήποτε µορφή.
http://www.emea.europa.eu/humandocs/PDFs/EPAR/Revatio/H-638-...

Selected response from:

Katerina Athanasaki
Greece
Grading comment
4 KudoZ points were awarded for this answer



Summary of answers provided
4 +1Θα μπορούσες να το αποδώσεις ώς "ενισχυτική ουσία", "ουσία που ενισχύει"Vicky Papavasiliou
4ενισχυτής
Katerina Athanasaki
Summary of reference entries provided
potentiator
Anastasia Vam

  

Answers


3 hrs   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5 peer agreement (net): +1
Θα μπορούσες να το αποδώσεις ώς "ενισχυτική ουσία", "ουσία που ενισχύει"


Explanation:
Αναφέρεται στο ΙΑΤΕ, "flavour potentiator" = ενισχυτικό γεύσης

Vicky Papavasiliou
Works in field
Native speaker of: Native in GreekGreek

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
agree  Anastasia Vam: ενισχυτικό φαρμάκων ... που δυναμώνει την αποτελεσματικότητα άλλων φαρμάκων
9 hrs

5 hrs   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5
ενισχυτής


Explanation:
Αυτό συνεπάγεται τη διέγερση του μηχανισμού των κυκλινοεξαρτώμενων G1 κινασών, οι οποίες ρυθμίζονται από την οιστραδιόλη, με τελικό αποτέλεσμα την κυτταρική αύξηση. Η κυκλίνη D, ρυθμιστική πρωτεΐνη του κυτταρικού κύκλου, δρα πιθανόν ως **ενισχυτής (potentiator)** του σήματος των εRs. Αυτή η ενισχυτική ιδιότητα εξαρτάται από τη δράση κυκλινοεξαρτώμενης κινάσης και μπορεί να εξηγήσει εν μέρει την εκλεκτική ιδιότητα της κυκλίνης D να ενισχύεται και να υπερεκφράζεται σε μερικούς καρκίνους του μαστού
http://www.iatrikionline.gr/ELL_M_1_2007/08_Petrop.pdf

Consistent with its known effects on the nitric oxide/cyclic guanosine monophosphate (cGMP) pathway (see section 5.1), sildenafil was shown to **potentiate** the hypotensive effects of nitrates, and
its co-administration with nitric oxide donors (such as amyl nitrite) or nitrates in any form is therefore contraindicated.
http://www.emea.europa.eu/humandocs/PDFs/EPAR/Revatio/H-638-...

Σύµφωνα µε τη γνωστή επίδραση του επί της µεταβολικής οδού µονοξειδίου του αζώτου/κυκλικής µονοφωσφορικής γουανοσίνης (cGMP) (βλ. παραγρ. 5.1), το sildenafil έχει αποδειχτεί ότι **ενισχύει** το υποτασικό αποτέλεσµα των νιτρωδών και εποµένως αντενδείκνυται η συγχορήγηση του µε δότες µονοξειδίου του αζώτου (όπως το νιτρώδες αµύλιο) ή νιτρώδη σε οποιαδήποτε µορφή.
http://www.emea.europa.eu/humandocs/PDFs/EPAR/Revatio/H-638-...



Katerina Athanasaki
Greece
Specializes in field
Native speaker of: Greek
PRO pts in category: 76

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
agree  Vicky Papaprodromou
2 hrs
  -> Ευχαριστώ!!

disagree  Anastasia Vam: Ο ενισχυτής είναι συσκευή ... amplifier
6 hrs
  -> Μ' αυτήν τη λογική και το "βύσμα" το βάζουμε μόνο στους "ενισχυτές" και δεν το βγάζουμε ποτέ από τα αφτιά...




Reference comments


12 hrs
Reference: potentiator

Reference information:
potentiator: a chemical agent or drug that potentiates something (as another drug)

Anastasia Vam
Greece
Works in field
Native speaker of: Greek
PRO pts in category: 27