KudoZ home » English to Greek » Medical: Pharmaceuticals

close proxy of incidence

Greek translation: καλή προσέγγιση της επίπτωσης


GLOSSARY ENTRY (DERIVED FROM QUESTION BELOW)
English term or phrase:close proxy of incidence
Greek translation:καλή προσέγγιση της επίπτωσης
Entered by: Anna Spanoudaki-Thurm

07:31 Nov 29, 2013
English to Greek translations [PRO]
Medical - Medical: Pharmaceuticals
English term or phrase: close proxy of incidence
Σε παρουσίαση για την ηπατίτιδα C
For liver cancer, "mortality is a close proxy of incidence as the survival period is limited"
SGOUZA
καλή προσέγγιση της συχνότητας εμφάνισης
Explanation:
Παραδείγματα από άλλο πεδίο, αλλά νομίζω πειστικά:

If there is no market interest rate and if the Member State wishes to use the reference rate as a proxy,...
Εάν δεν υπάρχει επιτόκιο της αγοράς και το κράτος μέλος επιθυμεί να χρησιμοποιήσει ως προσεγγιστική τιμή το επιτόκιο αναφοράς,...
http://eur-lex.europa.eu/Notice.do?mode=dbl&lang=en&ihmlang=...

Ο όρος προσεγγιστικό μέτρο (proxy) στο σημείο 11 των κατευθυντήριων γραμμών αναφέρεται σε μια παρατηρήσιμη μεταβλητή ή τιμή που προέρχεται από μια αγορά όπου υπάρχει ρευστότητα και χρησιμοποιείται για να υποκαταστήσει μια μη παρατηρήσιμη μεταβλητή (ή μια μεταβλητή της οποίας η υποθετική τιμή δεν αντικατοπτρίζει πραγματικές συναλλαγές μιας αμφίδρομης αγοράς με βάθος) και ως εκ τούτου δεν μπορεί να μετρηθεί με ακρίβεια.
http://www.eba.europa.eu/documents/10180/104547/EBA_2012_000...

Άντι του «προσεγγιστική τιμή» τουλάχιστον στις θετικές επιστήμες λέμε «αποτελεί καλή προσέγγιση της συχνότητας»

--------------------------------------------------
Note added at 28 λεπτά (2013-11-29 08:00:20 GMT)
--------------------------------------------------

Ίσως τελικά είναι καλύτερο το "προσεγγιστικό μέτρο" σε αυτήν την περίπτωση. Π.χ. στην παράγραφο που παραθέτει η Μαρίνα, μάλλον ταιριάζει περισσότερο.
Selected response from:

Anna Spanoudaki-Thurm
Germany
Grading comment
4 KudoZ points were awarded for this answer



Summary of answers provided
4 +1καλή προσέγγιση της συχνότητας εμφάνισης
Anna Spanoudaki-Thurm
4αρκετά ακριβές δεδομένο υποκατάστασης για την επίπτωση (της νόσου)Andras Mohay


Discussion entries: 3





  

Answers


12 mins   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5 peer agreement (net): +1
καλή προσέγγιση της συχνότητας εμφάνισης


Explanation:
Παραδείγματα από άλλο πεδίο, αλλά νομίζω πειστικά:

If there is no market interest rate and if the Member State wishes to use the reference rate as a proxy,...
Εάν δεν υπάρχει επιτόκιο της αγοράς και το κράτος μέλος επιθυμεί να χρησιμοποιήσει ως προσεγγιστική τιμή το επιτόκιο αναφοράς,...
http://eur-lex.europa.eu/Notice.do?mode=dbl&lang=en&ihmlang=...

Ο όρος προσεγγιστικό μέτρο (proxy) στο σημείο 11 των κατευθυντήριων γραμμών αναφέρεται σε μια παρατηρήσιμη μεταβλητή ή τιμή που προέρχεται από μια αγορά όπου υπάρχει ρευστότητα και χρησιμοποιείται για να υποκαταστήσει μια μη παρατηρήσιμη μεταβλητή (ή μια μεταβλητή της οποίας η υποθετική τιμή δεν αντικατοπτρίζει πραγματικές συναλλαγές μιας αμφίδρομης αγοράς με βάθος) και ως εκ τούτου δεν μπορεί να μετρηθεί με ακρίβεια.
http://www.eba.europa.eu/documents/10180/104547/EBA_2012_000...

Άντι του «προσεγγιστική τιμή» τουλάχιστον στις θετικές επιστήμες λέμε «αποτελεί καλή προσέγγιση της συχνότητας»

--------------------------------------------------
Note added at 28 λεπτά (2013-11-29 08:00:20 GMT)
--------------------------------------------------

Ίσως τελικά είναι καλύτερο το "προσεγγιστικό μέτρο" σε αυτήν την περίπτωση. Π.χ. στην παράγραφο που παραθέτει η Μαρίνα, μάλλον ταιριάζει περισσότερο.

Anna Spanoudaki-Thurm
Germany
Specializes in field
Native speaker of: Native in GreekGreek
PRO pts in category: 48

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
agree  D. Harvatis: Προσωπικά θα έγραφα «καλό υποκατάστατο», αλλά τα παραδείγματα που βρήκες είναι όντως πειστικά.
2 hrs

2 hrs   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5
αρκετά ακριβές δεδομένο υποκατάστασης για την επίπτωση (της νόσου)


Explanation:
proxy = proxy data = δεδομένο υποκατάστασης· υποκατάστατο δεδομένο

Proxy data: data used to study a situation, phenomenon or condition for which no directinformation - such as instrumental measurements - is available. [definition source: Kemp, David D. 1998. Theenvironment dictionary. Routledge. London.]
http://glossary.eea.europa.eu/terminology/concept_html?term=...

εάν οι συντελεστές εκπομπών και τα δεδομένα δραστηριότητας για καύσιμα αφορούν μάζα αντί ενέργειας, ο φορέας εκμετάλλευσης αναφέρει στην έκθεση συμπληρωματικά δεδομένα υποκατάστασης, όσον αφορά τη μέση ετήσια τιμή κατώτερης θερμογόνου δύναμης και συντελεστή εκπομπών για κάθε καύσιμο. Ως "δεδομένα υποκατάστασης" νοούνται ετήσιες τιμές –τεκμηριωμένες εμπειρικά ή με αποδεκτές πηγές– οι οποίες χρησιμοποιούνται αντί δεδομένων για τις μεταβλητές
if emission factors and activity data for fuels are related to mass instead of energy, the operator shall report supplementary proxy data for the annual average net calorific value and emission factor for each fuel "proxy data" means annual values — substantiated empirically or by accepted sources — used to substitute data for variables
http://eur-lex.europa.eu/Notice.do?mode=dbl&lng1=el,en&lang=...


Andras Mohay
Native speaker of: Native in HungarianHungarian
PRO pts in category: 24