KudoZ home » English to Greek » Other

2.4 kids of the nuclear family

Greek translation: πυρηνική οικογένεια


GLOSSARY ENTRY (DERIVED FROM QUESTION BELOW)
English term or phrase:nuclear family
Greek translation:πυρηνική οικογένεια
Entered by: Danae Ferri

02:42 Jul 13, 2008
English to Greek translations [Non-PRO]
Social Sciences - Other / Social Science
English term or phrase: 2.4 kids of the nuclear family
Could the 2.4 kids of the nuclear family be a thing of the past?
Ioanna Daskalopoulou
Greece
πυρηνική οικογένεια
Explanation:
Τα 2,4 παιδιά που αναλογούν στην πυρηνική οικογένεια.

"Πανεπιστήμιο Αθηνών / Τμήμα Μ.Ι.Θ.Ε.
Κοινωνιολογία των Έμφυλων Σχέσεων
Δρ. Ασπασία Τσαούση
14 Απριλίου 2006
Η ΟΙΚΟΓΕΝΕΙΑ: ΒΑΣΙΚΕΣ ΜΟΡΦΕΣ
(Ι) Η πυρηνική οικογένεια
Είναι η οικογένεια στην οποία δύο ή περισσότερα άτομα συνδέονται με δεσμούς
συγγένειας (δεσμούς εξ αίματος, εξ αγχιστείας, ή εξ υιοθεσίας)* και που ζουν μαζί
κάτω από την ίδια στέγη. Αυτός ο τύπος οικογένειας συχνά ονομάζεται και
οικογένεια των δύο γενεών (των γονέων και των παιδιών).
Ένα είδος πυρηνικής οικογένειας είναι και η συζυγική οικογένειαπου αποτελείται
από τους δύο συζύγους και που μπορεί να περιλαμβάνει και τα παιδιά τους (αλλά όχι
απαραίτητα). Επομένως, μια διαζευγμένη γυναίκα και το παιδί της αποτελούν πυρηνι-
κή οικογένεια αλλά όχι συζυγική οικογένεια. Οπωσδήποτε, το “κλασσικό” είδος οικο-
γένειας (μπαμπάς + μαμά + παιδί ή παιδιά) είναι ταυτόχρονα και πυρηνική και συζυγι-
κή οικογένεια.
Μια άλλη διάκριση γίνεται ανάμεσα στην οικογένεια προσανατολισμού (η οικογένεια
μέσα στην οποία γεννιέται κανείς και αποτελείται από τον εαυτό του, τα αδέρφια του
και τους γονείς του) και στην οικογένεια αναπαραγωγής (όταν ένας άνθρωπος πα-
ντρεύεται, σχηματίζεται μια καινούρια πυρηνική οικογένεια, η οικογένεια αναπαρα-
γωγής).
Στις σύγχρονες βιομηχανικές και μεταβιομηχανικές κοινωνίες, η πυρηνική οικογένεια
είναι αυτόνομη, κυρίως χάρη στην επικράτηση του ατομικισμού. Ωστόσο η αυτονομία
της πυρηνικής οικογένειας είναι σχετικά πρόσφατο φαινόμενο, που χαρακτηρίζει μόνο
τα πιο προηγμένα κράτη."
Selected response from:

Danae Ferri
Norway
Grading comment
Ευχαριστώ.
4 KudoZ points were awarded for this answer



Summary of answers provided
4 +1Ο μέσος όρος των 2,4 παιδιών της πυρηνικής οικογένειας
Eleni Makantani
4 +1πυρηνική οικογένεια
Danae Ferri


  

Answers


5 hrs   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5 peer agreement (net): +1
nuclear family
πυρηνική οικογένεια


Explanation:
Τα 2,4 παιδιά που αναλογούν στην πυρηνική οικογένεια.

"Πανεπιστήμιο Αθηνών / Τμήμα Μ.Ι.Θ.Ε.
Κοινωνιολογία των Έμφυλων Σχέσεων
Δρ. Ασπασία Τσαούση
14 Απριλίου 2006
Η ΟΙΚΟΓΕΝΕΙΑ: ΒΑΣΙΚΕΣ ΜΟΡΦΕΣ
(Ι) Η πυρηνική οικογένεια
Είναι η οικογένεια στην οποία δύο ή περισσότερα άτομα συνδέονται με δεσμούς
συγγένειας (δεσμούς εξ αίματος, εξ αγχιστείας, ή εξ υιοθεσίας)* και που ζουν μαζί
κάτω από την ίδια στέγη. Αυτός ο τύπος οικογένειας συχνά ονομάζεται και
οικογένεια των δύο γενεών (των γονέων και των παιδιών).
Ένα είδος πυρηνικής οικογένειας είναι και η συζυγική οικογένειαπου αποτελείται
από τους δύο συζύγους και που μπορεί να περιλαμβάνει και τα παιδιά τους (αλλά όχι
απαραίτητα). Επομένως, μια διαζευγμένη γυναίκα και το παιδί της αποτελούν πυρηνι-
κή οικογένεια αλλά όχι συζυγική οικογένεια. Οπωσδήποτε, το “κλασσικό” είδος οικο-
γένειας (μπαμπάς + μαμά + παιδί ή παιδιά) είναι ταυτόχρονα και πυρηνική και συζυγι-
κή οικογένεια.
Μια άλλη διάκριση γίνεται ανάμεσα στην οικογένεια προσανατολισμού (η οικογένεια
μέσα στην οποία γεννιέται κανείς και αποτελείται από τον εαυτό του, τα αδέρφια του
και τους γονείς του) και στην οικογένεια αναπαραγωγής (όταν ένας άνθρωπος πα-
ντρεύεται, σχηματίζεται μια καινούρια πυρηνική οικογένεια, η οικογένεια αναπαρα-
γωγής).
Στις σύγχρονες βιομηχανικές και μεταβιομηχανικές κοινωνίες, η πυρηνική οικογένεια
είναι αυτόνομη, κυρίως χάρη στην επικράτηση του ατομικισμού. Ωστόσο η αυτονομία
της πυρηνικής οικογένειας είναι σχετικά πρόσφατο φαινόμενο, που χαρακτηρίζει μόνο
τα πιο προηγμένα κράτη."


    Reference: http://www.phs.uoa.gr/~ahatzis/SGH18.pdf
Danae Ferri
Norway
Does not meet criteria
Native speaker of: Native in GreekGreek
PRO pts in category: 20
Grading comment
Ευχαριστώ.

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
agree  xxxd_vachliot
23 hrs
  -> Merci!

5 hrs   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5 peer agreement (net): +1
Ο μέσος όρος των 2,4 παιδιών της πυρηνικής οικογένειας


Explanation:
Αναφέρεται στο μέσο αριθμό παιδιών που αποκτά/ αποκτούσε μια οικογένεια σε δεδομένη πληθυσμιακή ομάδα. Πρέπει να υπάρχει αναφορά σε αυτή την τιμή σε κάποιο προγενέστερο σημείο του κειμένου.

Επίσης, "τα 2,4 παιδιά της πυρηνικής οικογένειας". Το kids του πρωτοτύπου αφήνει, νομίζω, περιθώρια για πιο χαλαρό ύφος.

Eleni Makantani
Greece
Meets criteria
Native speaker of: Native in GreekGreek
PRO pts in category: 8

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
agree  Spiros Doikas
3 hrs




Voters for reclassification
as
PRO / non-PRO
PRO (1): xxxd_vachliot
Non-PRO (3): Danae Ferri, Eri Koutala, Spiros Doikas