KudoZ home » English to Greek » Other

enlightened despotism

Greek translation: πεφωτισμένη δεσποτεία

GLOSSARY ENTRY (DERIVED FROM QUESTION BELOW)
English term or phrase:enlightened despotism
Greek translation:πεφωτισμένη δεσποτεία
Entered by: Daphne b

17:47 Jan 13, 2004
English to Greek translations [PRO]
/ Speech
English term or phrase: enlightened despotism
Apo tin idia omilia:

"We have the option of maintaining a sort of **enlightened despotism**...or we can take the path of democracy..."

TIA!
elzosim
Πεφωτισμένη Δεσποτεία
Explanation:
Ξεχάσατε τα γυμνασιακά σας χρόνια. :)))

--------------------------------------------------
Note added at 2004-01-13 17:59:00 (GMT)
--------------------------------------------------

Υποστηρίζει την \"Πεφωτισμένη Δεσποτεία\" δηλαδή τον εκσυγχρονισμό της κοινωνίας και ...

http://outbox.daem.gr/.../1o PEIRAMATIKO LYKEIO ATHINON/euro...

... της περιόδου του Τανζιμάτ (μέσα 19ου αιώνα) και την πεφωτισμένη δεσποτεία της βασιλείας ...

http://www.meta.gr/articles/diplomacy_review.htm

... και ευημερία, σε ελεγχόμενη κρατική εξουσία (πεφωτισμένη δεσποτεία) και σεβασμό στην ...

http://genesis.ee.auth.gr/dimakis/Neusis/11/p_gemtos.doc


Selected response from:

Vickie Dimitriadou
Grading comment
Eyxaristw poly
:)
4 KudoZ points were awarded for this answer



Summary of answers provided
5 +9Πεφωτισμένη Δεσποτεία
Vickie Dimitriadou
4 +3πεφωτισμένος δεσποτισμός
Theodoros Linardos
5Παρατήρηση: enlightened despotism=(πε)φωτισμένος δεσποτισμός
Georgios Paraskevopoulos
5πεφωτισμένο δεσποτισμό
Spiros Doikas


  

Answers


2 mins   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5 peer agreement (net): +3
πεφωτισμένος δεσποτισμός


Explanation:
.

Theodoros Linardos
Germany
Native speaker of: Native in GreekGreek
PRO pts in pair: 586

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
agree  Eftychia Stamatopoulou
2 mins
  -> ευχαριστώ

agree  xxxx-Translator: πάλι τελευταία ήρθα :)
3 mins
  -> ευχαριστώ

agree  Valentini Mellas
5 mins
  -> ευχαριστώ

disagree  Vickie Dimitriadou: Δεν υπάρχει τέτοιος όρος. "Δεσποτεία" είναι το σωστό.
11 mins
  -> ευχαριστώ

agree  Rania Papadopoulou
2 hrs
  -> ευχαριστώ

disagree  Vicky Papaprodromou: Δυστυχώς, Θοδωρή, δεν υπάρχει τέτοιος όρος. Έχει απόλυτο δίκιο η Βίκυ.
7 hrs
  -> Δες το σχόλιό μου στην απάντηση του Γιώργου Π.

agree  Evdoxia R.
14 hrs
  -> ευχαριστώ

agree  Georgios Paraskevopoulos: ΔΕΣΠΟΤΙΣΜΟΣ=αυταρχικός τρόπος διοίκησης ή συμπεριφοράς (Γερμ Despotismus, Αγγλ. Despotism)
19 hrs
  -> Ευχαριστώ. Δές το σχόλιό μου στην απάντησή σου

disagree  Nadia-Anastasia Fahmi: Συμφωνώ με την Βίκυ Δ. και Βίκη Π.
1 day 19 mins
  -> Δές το σχόλιό μου στην απάντηση του Γιώργου Π.

7 mins   confidence: Answerer confidence 5/5 peer agreement (net): +9
Πεφωτισμένη Δεσποτεία


Explanation:
Ξεχάσατε τα γυμνασιακά σας χρόνια. :)))

--------------------------------------------------
Note added at 2004-01-13 17:59:00 (GMT)
--------------------------------------------------

Υποστηρίζει την \"Πεφωτισμένη Δεσποτεία\" δηλαδή τον εκσυγχρονισμό της κοινωνίας και ...

http://outbox.daem.gr/.../1o PEIRAMATIKO LYKEIO ATHINON/euro...

... της περιόδου του Τανζιμάτ (μέσα 19ου αιώνα) και την πεφωτισμένη δεσποτεία της βασιλείας ...

http://www.meta.gr/articles/diplomacy_review.htm

... και ευημερία, σε ελεγχόμενη κρατική εξουσία (πεφωτισμένη δεσποτεία) και σεβασμό στην ...

http://genesis.ee.auth.gr/dimakis/Neusis/11/p_gemtos.doc




Vickie Dimitriadou
Native speaker of: Native in GreekGreek
PRO pts in pair: 275
Grading comment
Eyxaristw poly
:)

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
agree  Spiros Doikas
3 mins

agree  Joanne Panteleon: www.theseis.com/1-75/theseis/t27/t27f/tokratos.htm . Aν είναι δυνατόν...τι θυμήθηκες πάλι άνθρωπε του θεού!
4 mins
  -> Αχ, κυρία Παντελέων μας, εμείς οι γηραιότεροι που δεν προλάβαμε το Λύκειο, έχουμε φαίνεται καλή μνήμη για κάτι τέτοια βαρετά θέματα του θανατά! :)))

agree  Nadia-Anastasia Fahmi: How very right you are!!
19 mins
  -> :)))))

agree  xxxx-Translator: :)
23 mins

agree  Irene (Renata) Liapis
28 mins

agree  Theodoros Linardos
36 mins

agree  Katerina Kallitsi
42 mins

agree  Costas Zannis
2 hrs

agree  Vicky Papaprodromou
7 hrs

9 mins   confidence: Answerer confidence 5/5
πεφωτισμένο δεσποτισμό


Explanation:
Το (πε)φωτισμένο είναι πολύ προτιμότερο σε αυτό το συγκείμενο! Έτσι αποφεύγεται και η σύγχυση με τον Διαφωτισμό (ως ιδεολογικό και πολιτιστικό κίνημα του 18ου αι.,).

... και στον πιο πεφωτισμένο ευγενή-φιλόσοφο. ... τη
σκληρότητα, την αδικία και το δεσποτισμό. ...
anatolikos.com/filosofia/diafotismos213.htm

... από τους «ευγενείς», τους «έξυπνους», τους «λευκούς»,
τον «πεφωτισμένο ηγέτη», τον «θεό ...
www.way.gr/article.php?sid=422&f,sid,443

... 2. πεφωτισμένος, φωτίζομαι, φωτίζομαι, = αυτός
που έχει φωτισθεί πεφωτισμένος ηγέτης. 1. ...
sfr.ee.teiath.gr/htmSELIDES/Technology/ Orogramma/metoxes02.htm -

... Λίγο-πολύ, όλοι γνωρίζουν ότι ο "πεφωτισμένος
ηγέτης", όπως τον αποκαλούν οι υπήκοοί του ...
www.enew.gr/mag/index.php/article/archive/14/100


Spiros Doikas
Native speaker of: Native in GreekGreek
PRO pts in pair: 3901

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
disagree  Vicky Papaprodromou: Ναι στον πεφωτισμένο ηγέτη αλλά και στην "πεφωτισμένη δεσποτεία"
7 hrs

agree  Evdoxia R.: παιδιά υπάρχει δεσποτισμός, εγώ γιατί το βρίσκω στο λεξικό μου;;;;
13 hrs

agree  Georgios Paraskevopoulos: ΔΕΣΠΟΤΙΣΜΟΣ=αυταρχικός τρόπος διοίκησης ή συμπεριφοράς (Γερμ Despotismus, Αγγλ. Despotism)
19 hrs

disagree  Nadia-Anastasia Fahmi: Συμφωνώ με τη Βίκη... Ευδοξία / Γιώργο το βρίσκεται στο λεξικό σαν μεμονωμένη λέξη... αλλά υπάρχει κάτι που λέγεται ορολογία...
1 day 19 mins

19 hrs   confidence: Answerer confidence 5/5
Παρατήρηση: enlightened despotism=(πε)φωτισμένος δεσποτισμός


Explanation:
Η απαντήσή μου να μην ληφθεί υπ' όψη για βαθμολογία

Κάποι συνάδελφοι να προσέχουν με τα συμπεράσματά τους. Είναι προτιμότερο να ανοίγουν τα επίσημα λεξικά και όχι να στηρίζουν τις απόψης τους στα στοιχεία του internet που αρκετές φορές είναι λανθασμένα και ποτέ ελεγμένα από αρμόδιους γλωσσολόγους.

Πάντως ο (πε)φωτισμένος δεσποτισμός υπάρχει και και αποτέλεσε μιας μορφής διοίκησης στην ιστορία της Ευρώπης.

Επίσης είναι αδύνατο να μήν υπάρχει ο όρος ΔΕΣΠΟΤΙΣΜΟΣ στην Ελληνική και να χρησιμοποιείται ως δανεική από την Ελληνική στις σύγχρονες λατινίζουσες γλωσσές.
(Γεμανική DESPOTISMUS, Αγγλική DESPOTISM κλπ).


--------------------------------------------------
Note added at 1 day 8 hrs 1 min (2004-01-15 01:49:03 GMT)
--------------------------------------------------

Βρέ άγγλοι, γάλλοι, ιταλοί, ρώσοι, σουηδοί και λοιποί
τόσο ηλίθιοι είστε ωστέ να δανειστίκατε λάθος Ελληνική λέξη.

άλλο Despotism και άλλο Despocy, βρε άγγλοι τι μας κάνατε???????
και εσες βρε γάλλοι με το Democratique Despotisme (Libraire Larousse)
εννοείτε Δημοκρατική Δεσποτεία

Τότε φαίνεται ότι οι Ελληνική δεν γνωρίζει την Δεσποτεία από τον Δεσποτισμό
Τι ειρωνεία να μην ξέρουμε τι δανείζουμε έξω στους άλλους.

Και τι έγινε έδώ ΕΛΛΑΔΑ είναι ότι δηλώνουμε αυτό είναι δεδομένο ??????????????



Δέν είναι λάθος ο ΔΕΣΠΟΤΙΣΜΟΣ (Δείτε λίγο τους -ισμούς σε φιλοσοφικά λεξικά).




--------------------------------------------------
Note added at 1 day 8 hrs 3 mins (2004-01-15 01:50:50 GMT)
--------------------------------------------------

το (οι) = η


Georgios Paraskevopoulos
Native speaker of: Native in GreekGreek, Native in SwedishSwedish
PRO pts in pair: 42

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
disagree  Nadia-Anastasia Fahmi: Δες το σχόλιο μου στον Γιώργο Π.
4 hrs
  -> Πάπυρος Λαρούς έκδοση 1964 απλή καθαρεύουσα 1964 βλ. Δεσποτισμός

agree  Theodoros Linardos: πιστεύω ότι ο δεσποτισμός είναι χαρακτησιστικό συμπεριφοράς, ενώ το Πεφωτισμένη Δεσποτεία είναι ο όρος που χρησιμοποιήθηκε για το συγκεκριμένο καθεστώς και μόνο. Ασ αποφασίσει ο ερωτητής τι ταιριάζει καλύτερα...
6 hrs
  -> άνευ παρατηρήσεως (Δεν διαφωνώ με τον όρο Πεφωτισμένη Δεσποτεία αλλά εννοιολογικά despotism = δεσποτισμός)