International Translation Day 2017

Join ProZ.com/TV for a FREE event on September 26-27th celebrating International Translation Day! 50+ hours of content, Chat, Live Q&A & more. Join 1,000's of linguists from around the globe as ProZ.com/TV celebrates International Translation Day.

Click for Full Participation
KudoZ home » English to Greek » Poetry & Literature

bunny

Greek translation: a small ravine opening through the cliff line to the sea


GLOSSARY ENTRY (DERIVED FROM QUESTION BELOW)
English term or phrase:bunny
Greek translation:a small ravine opening through the cliff line to the sea
Entered by: kaydee

20:45 Dec 3, 2004
English to Greek translations [PRO]
Art/Literary - Poetry & Literature
English term or phrase: bunny
The flat roofs of the fishing village
Still asleep in its bunny

Επειδή έχω δει κουνέλι πάνω σε στέγη, αλλά όχι το αντίθετο, έχει κανείς κάποια άλλη ερμηνεία;
Costas Zannis
bunny
Explanation:
Duskoli erotisi. Anarotiemai an to bunny anaferetai ontos se kouneli; mou fainetai ligo paraxeni epilogi gia poiima, an kai pote den xereis. Fainetai omos pos i lexi shetizetai kai me ti metallourgia - dino ton orismo kai to shetiko site. Tha itan isos hrisimo na vroume pote protoemfanizetai kai pote epivalletai i ennoia kouneli gia to bunny. Tha prospathiso ligo akomi - alla den mporo na uposhetho tipota dustuhos.

http://www.hyperdictionary.com/search.aspx?define=bunny

\Bun"ny\, n. (Mining)
A great collection of ore without any vein coming into it or
going out from it.

Parempiptontos, euharisto kai gia ti voitheia sti diki mou erotisi. Prepei na to koitaxo pio prosektika. Fantazomai oti eheis dikio.

--------------------------------------------------
Note added at 1 hr 59 mins (2004-12-03 22:44:47 GMT)
--------------------------------------------------

Os pros tis amfivolies tis Marias, mia mikri (kai gemati epifulaxi) paratirisi: an o Auden perigrafei to horio tis Italias (an den kano lathos) opos einai (polu pithano, an skeftei kaneis to Seferi, p.h.)to bunny tha mporouse na anaferetai se kapoio pragmatiko stoiheio to horiou. Alla tha mporouse na einai kai metaforiki i hrisi: o ploutos tou horiou isos, i pigi asfaleias, eno parallila isos na upodilonei kai tin pithani apomonosi tou horiou (cf. \'without any vein coming into it or going out from it\' ston orismo). Isos xefeugo polu, alla i poiisi to apaitei kamia fora. Telos, fantazomai oti simasia ehei kai i omoiokatalixia me to sunny tou epomenou stihou - ohi mono akoustiki alla kai optiki, gi\'auto isos kai protima o Au. ti grafi bunny.
Aplos mia protasi....

--------------------------------------------------
Note added at 20 hrs 48 mins (2004-12-04 17:33:42 GMT)
--------------------------------------------------

sumfona me to onlin etymology dictionary:

bunny
1690, dim. of Scottish dialectal bun, pet name for \"rabbit,\" previously (1587) for \"squirrel,\" and also a term of endearment for a young attractive woman or child (1606). Ultimately could be from Scottish bun \"tail of a hare\" (1538), or from Fr. bon, or from a Scand. source. The Playboy Club hostess sense is from 1960. The Bunny Hug (1912), along with the foxtrot and the Wilson glide, were among the popular/scandalous dances of the ragtime era.

Arketa palia i hrisi, loipon. O tropos pou orizei ti lexi mou thumizei tin protasi tis Vickys. An kai kati sti suntaxi me enohlei panta.

--------------------------------------------------
Note added at 2 days 14 hrs 37 mins (2004-12-06 11:23:02 GMT)
--------------------------------------------------

Kalimera,
mia akomi prosthiki, nomizo hrisimi auti ti fora.
Meta apo erotisi se filo vretano poiiti, mathaino oti to OED dinei gia to bunny tin exis ermineia, pou o idios theorei kai tin pleon katallili:

It\'s a dialect word meaning \"a small ravine opening through the cliff line to the sea\".

Nomizo ki ego oti einai i pio katallili. Elpizo na voithaei kapos.

--------------------------------------------------
Note added at 3 days 23 hrs 5 mins (2004-12-07 19:51:16 GMT) Post-grading
--------------------------------------------------

s\'euharisto; hairomai pou voithisa; meta apo kapoio simeio itan proklisi; ei mi ti allo, ematha mia nea lexi
kali suneheia
Selected response from:

kaydee
Grading comment
Ευχαριστώ πολύ Kaydee, και για την προσπάθεια και για την επιμονή. Η τελευταία προσθήκη μοιάζει κι η πιο πιθανή. Ευχαριστώ και την Ελένη για την τεκμηρίωση κι όλες για τη συμμετοχή στο δύσκολο προβληματισμό.
4 KudoZ points were awarded for this answer



Summary of answers provided
4 +2(μεταφορικά) στην ηρεμία και την αθωότητά του
Vicky Papaprodromou
5Not for grading/totally agree with kaydee
Elena Petelos
3 +1bunnykaydee
5 -1πλαγιάKaterina Nikopoulou
1άλλη ερμηνεία
Maria Karra


Discussion entries: 6





  

Answers


1 hr   confidence: Answerer confidence 1/5Answerer confidence 1/5
άλλη ερμηνεία


Explanation:
Κώστα, άλλη ερμηνεία έχουμε, μόνο που ούτε εκείνη ταιριάζει στο κοιμησμένο χωριουδάκι.

Λέει το
http://www.maden.hacettepe.edu.tr/dmmrt/dmmrt160.html
και το
http://www.websters-online-dictionary.org/definition/english...
bunney
a. A mass of ore not lying in a regular vein. Also spelled bunny, bonny, bonney.
b. Corn. An isolated body of ore. Hess
--------------
και το dictionary.com λέει
bonny

\Bon"ny\, n. (Mining) A round and compact bed of ore, or a distinct bed, not communicating with a vein.
----------------------

δηλαδή bunny = bonny ~= ore

Αλλά χωριουδάκι sleeping in its bonny δε μου λέει τίποτα. Bonny σημαίνει και όμορφος, αλλά είναι επίθετο οπότε πάλι δεν ταιριάζει.
Συνεχίζουμε το ψάξιμο.




Maria Karra
United States
Works in field
Native speaker of: Native in EnglishEnglish, Native in GreekGreek
PRO pts in category: 20

1 hr   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5 peer agreement (net): +2
in its bunny
(μεταφορικά) στην ηρεμία και την αθωότητά του


Explanation:
Prime (by W.H.Auden)

Simultaneously, as soundlessly,
Spontaneously, suddenly
As, at the vaunt of the dawn, the kind
Gates of the body fly open
To its world beyond, the gates of the mind,
The horn gate and the ivory gate
Swing to, swing shut, instantaneously
Quell the nocturnal rummage
Of its rebellious fronde, ill-favoured,
Ill-natured and second-rate,
Disenfranchised, widowed and orphaned
By an historical mistake:
Recalled from the shades to be a seeing being,
From absence to be on display,
Without a name or history I wake
Between my body and the day.

Holy this moment, wholly in the right,
As, in complete obedience
To the light's laconic outcry, next
As a sheet, near as a wall,
Out there as a mountain's poise of stone,
The world is present, about,
And I know that I am, here, not alone
But with a world, and rejoice
Unvexed, for the will has still to claim
This adjacent arm as my own,
The memory to name me, resume
Its routine of praise and blame,
And smiling to me is this instant while
Still the day is intact, and I
The Adam sinless in our beginning,
Adam still previous to any act.

I draw breath; that is of course to wish,
No matter what, to be wise.
To be different, to die and the cost,
No matter how, is Paradise
Lost of course and myself owing a death:
The eager ridge, the steady sea,
The flat roofs of the fishing village
Still asleep in its bunny,
Though as fresh and sunny still, are not friends
But things to hand, this ready flesh
No honest equal, but my accomplice now,
My assassin to be, and my name
Stands for my historical share of care
For a lying self-made city,
Afraid of our living task, they dying
Which the coming day will ask.

a child's name for a rabbit.
2 Austral. slang a victim or dupe.
3 (in full bunny girl) a club hostess, waitress, etc., wearing a skimpy costume with ears and a tail suggestive of a rabbit.
[dialect bun ‘rabbit’]
ΟXFORD CONCISE DICTIONARY

Αγαπημένη φιγούρα για τα μικρά παιδιά το λαγουδάκι, συμβολίζει την ηρεμία και την αθωότητα της παιδικής ψυχής.

Φυσικά καμμία σχέση με την τρίτη επεξήγηση του λεξικού που δεν αρμόζει στο ειδυλλιακό τοπίο του ποιήματος... :-)


Vicky Papaprodromou
Greece
Specializes in field
Native speaker of: Native in GreekGreek
PRO pts in category: 49

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
neutral  Maria Karra: Βίκυ, από πού συμπεραίνεις ότι συμβολίζει την ηρεμία και την αθωότητα; Η χελώνα ναι, να συμβολίσει την ηρεμία, αλλά ο λαγός μάλλον το αντίθετο θα'πρεπε να συμβολίζει.
17 mins
  -> Από το ότι είναι παιδική λέξη. Κι ας πούμε από έμπνευση. :-)

agree  Emmanouil Tyrakis: Ναι, Ναι έμπνευση !!!!!
16 hrs
  -> Δεν ήταν ακριβώς έμπνευση, βοήθησε ένας Ρώσος φίλος που μου διάβασε την αντίστοιχη μετάφραση στα ρώσικα και εκεί τα πράγματα ήταν πιο σαφή πάντα κατά την παράλληλη αντίληψη του Ρώσου μεταφραστή. Ευχαριστώ πάντως.

neutral  kaydee: i rossiki metafrasi tha mporouse vevaia na einai paraplanitiki
18 hrs
  -> Aσφαλώς και θα μπορούσε γι΄αυτό λέω στο Μανόλη πως είναι θέμα της αντίληψης του ρώοου μεταφραστή περί του ποιήματος.

agree  Evdoxia R.
2 days10 hrs
  -> Ευχαριστώ!

1 day5 hrs   confidence: Answerer confidence 5/5 peer agreement (net): -1
πλαγιά


Explanation:
Πρόκειται για χαρακτηρισμό πλαγιάς (bunny slope).

Definition
nursery slope UK noun [C] (US bunny slope)
a gentle slope on a mountain used by people learning to ski (= move over snow on two sticks)
http://dictionary.cambridge.org/define.asp?key=54545

Το μυστήριο λύθηκε, νομίζω.




--------------------------------------------------
Note added at 1 day 5 hrs 38 mins (2004-12-05 02:23:40 GMT)
--------------------------------------------------

Προτείνω να γίνει ελεύθερη απόδοση: \"λοφοπλαγιά\".

--------------------------------------------------
Note added at 1 day 5 hrs 41 mins (2004-12-05 02:27:22 GMT)
--------------------------------------------------

Ίσως και \"βουνοπλαγιά\", \"ποδιά\" ή... \"κλιτύς\" ...στο πιο λόγιο.
Αυτά.

Katerina Nikopoulou
Greece
Native speaker of: Greek

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
disagree  Maria Karra: Νομίζω δεν έχει καμία σχέση Κατερίνα (όχι πως η δική μου απάντηση έχει, βέβαια), αλλά το bunny slope σημαίνει απλώς πίστα του σκι εύκολη, για παιδιά. Και είναι όρος που αναφέρεται μόνο σε πίστες του σκι, όχι σε άλλου είδους πλαγιές.
18 hrs
  -> But what else could it be? I don't see how a village could be "asleep in its bunny" in any other sense. // Συνεχίζουμε το ψάξιμο...

3 days40 mins   confidence: Answerer confidence 5/5
Not for grading/totally agree with kaydee


Explanation:
The OED (unfortunately not the concise, hence the delay..) gives:

A small ravine opening through the cliff line to the sea; ...
Also, a small drain, culvert...

1873 BLACKMORE (va dock xxxi 1883) quote:
"The little village of Rushford was happy enough in its bunny."
Ibid.181
and..."A boat house at the bottom of the bunny".



    OED/2O vol., 2nd.ed. 2004
Elena Petelos
United Kingdom
Native speaker of: Native in GreekGreek
PRO pts in category: 8

1 hr   confidence: Answerer confidence 3/5Answerer confidence 3/5 peer agreement (net): +1
bunny


Explanation:
Duskoli erotisi. Anarotiemai an to bunny anaferetai ontos se kouneli; mou fainetai ligo paraxeni epilogi gia poiima, an kai pote den xereis. Fainetai omos pos i lexi shetizetai kai me ti metallourgia - dino ton orismo kai to shetiko site. Tha itan isos hrisimo na vroume pote protoemfanizetai kai pote epivalletai i ennoia kouneli gia to bunny. Tha prospathiso ligo akomi - alla den mporo na uposhetho tipota dustuhos.

http://www.hyperdictionary.com/search.aspx?define=bunny

\Bun"ny\, n. (Mining)
A great collection of ore without any vein coming into it or
going out from it.

Parempiptontos, euharisto kai gia ti voitheia sti diki mou erotisi. Prepei na to koitaxo pio prosektika. Fantazomai oti eheis dikio.

--------------------------------------------------
Note added at 1 hr 59 mins (2004-12-03 22:44:47 GMT)
--------------------------------------------------

Os pros tis amfivolies tis Marias, mia mikri (kai gemati epifulaxi) paratirisi: an o Auden perigrafei to horio tis Italias (an den kano lathos) opos einai (polu pithano, an skeftei kaneis to Seferi, p.h.)to bunny tha mporouse na anaferetai se kapoio pragmatiko stoiheio to horiou. Alla tha mporouse na einai kai metaforiki i hrisi: o ploutos tou horiou isos, i pigi asfaleias, eno parallila isos na upodilonei kai tin pithani apomonosi tou horiou (cf. \'without any vein coming into it or going out from it\' ston orismo). Isos xefeugo polu, alla i poiisi to apaitei kamia fora. Telos, fantazomai oti simasia ehei kai i omoiokatalixia me to sunny tou epomenou stihou - ohi mono akoustiki alla kai optiki, gi\'auto isos kai protima o Au. ti grafi bunny.
Aplos mia protasi....

--------------------------------------------------
Note added at 20 hrs 48 mins (2004-12-04 17:33:42 GMT)
--------------------------------------------------

sumfona me to onlin etymology dictionary:

bunny
1690, dim. of Scottish dialectal bun, pet name for \"rabbit,\" previously (1587) for \"squirrel,\" and also a term of endearment for a young attractive woman or child (1606). Ultimately could be from Scottish bun \"tail of a hare\" (1538), or from Fr. bon, or from a Scand. source. The Playboy Club hostess sense is from 1960. The Bunny Hug (1912), along with the foxtrot and the Wilson glide, were among the popular/scandalous dances of the ragtime era.

Arketa palia i hrisi, loipon. O tropos pou orizei ti lexi mou thumizei tin protasi tis Vickys. An kai kati sti suntaxi me enohlei panta.

--------------------------------------------------
Note added at 2 days 14 hrs 37 mins (2004-12-06 11:23:02 GMT)
--------------------------------------------------

Kalimera,
mia akomi prosthiki, nomizo hrisimi auti ti fora.
Meta apo erotisi se filo vretano poiiti, mathaino oti to OED dinei gia to bunny tin exis ermineia, pou o idios theorei kai tin pleon katallili:

It\'s a dialect word meaning \"a small ravine opening through the cliff line to the sea\".

Nomizo ki ego oti einai i pio katallili. Elpizo na voithaei kapos.

--------------------------------------------------
Note added at 3 days 23 hrs 5 mins (2004-12-07 19:51:16 GMT) Post-grading
--------------------------------------------------

s\'euharisto; hairomai pou voithisa; meta apo kapoio simeio itan proklisi; ei mi ti allo, ematha mia nea lexi
kali suneheia

kaydee
Specializes in field
Native speaker of: Native in GreekGreek
PRO pts in category: 4
Grading comment
Ευχαριστώ πολύ Kaydee, και για την προσπάθεια και για την επιμονή. Η τελευταία προσθήκη μοιάζει κι η πιο πιθανή. Ευχαριστώ και την Ελένη για την τεκμηρίωση κι όλες για τη συμμετοχή στο δύσκολο προβληματισμό.

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
agree  Elena Petelos: Safos kai nai with the last note in particular :-)) ....kai perissotera...parakatw.../ real pleasure...do go and answer the monolingual....bunny :-))))))
2 days22 hrs
  -> euharisto