International Translation Day 2017

Join ProZ.com/TV for a FREE event on September 26-27th celebrating International Translation Day! 50+ hours of content, Chat, Live Q&A & more. Join 1,000's of linguists from around the globe as ProZ.com/TV celebrates International Translation Day.

Click for Full Participation
KudoZ home » English to Greek » Social Science, Sociology, Ethics, etc.

ethnonationalism

Greek translation: εθνοτικός εθνικισμός


GLOSSARY ENTRY (DERIVED FROM QUESTION BELOW)
English term or phrase:ethnonationalism
Greek translation:εθνοτικός εθνικισμός
Entered by: Evdoxia R.

09:43 Aug 10, 2006
English to Greek translations [PRO]
Social Sciences - Social Science, Sociology, Ethics, etc. / Humanities
English term or phrase: ethnonationalism
Jihad draws on the furies of religious fundamentalism and ethnonationalism which constitute the dark side of cultural particularism.
Evdoxia R.
Greece
εθνοτικός εθνικισμός
Explanation:
Ο δόκιμος όρος είναι "εθνοτικός εθνικισμός" σε απόδοση του ethnic nationalism, ο εθνικισμός των εθνοτήτων (όχι των εθνών).
Ο όρος ethnonationalism είναι του Walker Conner και βασίστηκε στο παραπάνω. Το "εθνοεθνικισμός" δεν το αποδίδει σωστά· θα έπρεπε να είναι εθνοτικοεθνικισμός ή εθνοτοεθνικισμός ή κάτι απαίσιο τέλος πάντων.

http://www.google.com/search?num=100&hl=en&lr=&safe=off&q="ε...

http://en.wikipedia.org/wiki/Ethnonationalism
Πριν: http://tinyurl.com/zfwvt
και σύγκριση των:
http://europa.eu.int/constitution/futurum/documents/offtext/...
http://europa.eu.int/constitution/futurum/documents/offtext/...

--------------------------------------------------
Note added at 1 hr (2006-08-10 10:55:31 GMT)
--------------------------------------------------

Να διορθώσω το όνομα του συγγραφέα: Walker Connor
http://www.amazon.com/gp/product/0691025630/sr=8-1/qid=11552...


--------------------------------------------------
Note added at 1 hr (2006-08-10 11:15:34 GMT)
--------------------------------------------------

Να προσθέσω ότι το ethnonational αποδίδεται "εθνοτικο-εθνικός":
http://www.google.com/search?num=100&hl=en&lr=&safe=off&q="ε...
Που σημαίνει ότι, αν επιβάλλεται να αποδώσεις τον όρο του Connor, πας προς το "εθνοτικο-εθνικισμός".

--------------------------------------------------
Note added at 5 hrs (2006-08-10 15:00:50 GMT)
--------------------------------------------------

Για να εξηγήσω γιατί το ethnic (ethno-) δεν είναι εδώ "εθνικός", θα δανειστώ μια πρόταση από αγόρευση βουλευτίνας στο Εθνικό μας Κοινοβούλιο:
Νομίζω ότι ολόκληρος ο ελληνικός λαός πρέπει να το μάθει, γιατί η λέξη «εθνοτικός», που προέρχεται από τη λέξη «εθνότητα», αφορά ένα πληθυσμιακό σύνολο με κοινά χαρακτηριστικά που δεν έχει όμως υπόσταση.

Και μη με ρωτήσετε αν συμφωνώ με τον όρο εθνοκάθαρση για το ethnic cleansing, όταν μιλάμε για εξόντωση εθνοτήτων, γιατί εκεί έχω πρόβλημα και με το cleansing. Και τον έχω βάλει τον όρο στο ίδιο καλαθάκι με τις "παράπλευρες ζημίες".
Selected response from:

Nick Lingris
United Kingdom
Grading comment
1000 ευχαριστώ Νίκο
4 KudoZ points were awarded for this answer



Summary of answers provided
5 +1εθνικοσοσιαλισμόςdimitrapanag
5...
Costas Zannis
4εθνοτικός εθνικισμός
Nick Lingris
3εθνικός εθνικισμός
Nadia-Anastasia Fahmi
2...
Emmanouil Tyrakis


Discussion entries: 1





  

Answers


13 mins   confidence: Answerer confidence 2/5Answerer confidence 2/5
...


Explanation:
έχω την εντύπωση ότι πρόκειται για μία επαναδιατύπωση του όρου nationalism

Emmanouil Tyrakis
Native speaker of: Native in GreekGreek
PRO pts in category: 20

2 mins   confidence: Answerer confidence 5/5 peer agreement (net): +1
εθνικοσοσιαλισμός


Explanation:
Αναφορά στη ναζιστική ιδεολογία (το κόμαμ του Χίτλερ λεγόταν Εθνικοσοσιαλιστικό Εργατικό Κόμμα)

--------------------------------------------------
Note added at 6 mins (2006-08-10 09:49:54 GMT)
--------------------------------------------------

αυτό μάλλον εννοεί..βέβαια υπάρχει και ο όσο "εθνοεθνικισμός" ο οποίος δεν ακούγεται και τόσο δόκιμος

--------------------------------------------------
Note added at 7 mins (2006-08-10 09:50:47 GMT)
--------------------------------------------------

ίσως τελικά και το σκέτο "εθνικισμός" να επαρκει...

--------------------------------------------------
Note added at 11 mins (2006-08-10 09:54:28 GMT)
--------------------------------------------------

τότε μάλλον το πιο ακριβές είναι το "εθνοεθνικισμός". Στο Google Μόνο στο site των Φιλελευθέρων το χρησιμοποιεί κάποιος...

--------------------------------------------------
Note added at 19 mins (2006-08-10 10:02:24 GMT)
--------------------------------------------------

Στα Αγγλικά υπάρχει μια μιρκή ιδιάζουσα διαφορά...
Κάπου βρήκα την παρακάτω εξήγηση:
Ethnonationalism

The term ethnonationalism refers to a particular strain of nationalism that is marked by the desire of an ethnic community to have absolute authority over its own political, economic, and social affairs. Therefore, it denotes the pursuit of statehood on the part of an ethnic nation. Ethnonationalist movements signify the perception among members of a particular ethnic group that the group's interests are not being served under the present political arrangements.

dimitrapanag
Notes to answerer
Asker: http://www.saeima.lv/pet/pls/DD?p_LN=el&p_INTERFACE_LN=en&p_DESCRIPTEUR_ID=2030 σ' αυτό το λινκ λέει ότι ο εθνικοσοσιαλισμός είναι National Socialism

Asker: εθνικοεθνικισμός ή εθνοεθνικισμός?

Asker: Δεν μπορώ να το βάλω σκέτι εθνικισμός γιατί έχω σε άλλο σημείο το nationalism.


Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
agree  Calliope Sofianopoulos: http://el.wikipedia.org/wiki/Εθνικοσοσιαλισμός & http://en.wikipedia.org/wiki/Ethnonationalism
1 hr

neutral  Nick Lingris: Να διαφωνήσω ΚΑΙ με την Καλλιόπη (για το "εθνοεθνικισμός"): Το αγγλικό ethno- του ethnic δεν μπορεί να ταυτιστεί με το ελληνικό "εθνο-" του έθνους και του εθνικού. Γι' αυτό χρησιμοποιούμε τον όρο "εθνοτικός" για το ethnic.
4 hrs

52 mins   confidence: Answerer confidence 3/5Answerer confidence 3/5
εθνικός εθνικισμός


Explanation:
Υπάρχουν κάποιες λίγες αναφορές. Δεν ξέρω κατά πόσο είναι διαδεδομένος ο όρος. Δεν τον έχω ξανακούσει ή δει για να είμαι ειλικρινής.

http://www.google.gr/search?hl=el&rls=GGLG,GGLG:2006-11,GGLG...

http://www.google.gr/search?sourceid=navclient&ie=UTF-8&rls=...

Nadia-Anastasia Fahmi
Greece
Native speaker of: Native in GreekGreek, Native in EnglishEnglish
PRO pts in category: 19

54 mins   confidence: Answerer confidence 5/5
...


Explanation:
Υπάρχει μια κλιμάκωση εννοιών και αποχρώσεων που αρχίζει απ' τον ηπιότερο "εθνικισμό", περνάει απ' τον "εθνισμό" και κορυφώνεται "εθνοκεντρισμό". Κάποιο απ' αυτά πιστεύω θα σε καλύψει.

Ο "ethnonationalism" ("εθνοεθνικισμός") δεν νομίζω πως είναι δόκιμος ακόμα στα ελληνικά. Στην ιστοσελίδα των Φιλελευθέρων βέβαια αναφέρεται σε εισαγωγικά, αλλά (μυστήριο πράγμα) σε εισαγωγικά έχει εκεί και το φυλετισμό (tribalism) που είναι καθιερωμένος όρος.

Costas Zannis
Native speaker of: Native in GreekGreek
PRO pts in category: 8

1 hr   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5
εθνοτικός εθνικισμός


Explanation:
Ο δόκιμος όρος είναι "εθνοτικός εθνικισμός" σε απόδοση του ethnic nationalism, ο εθνικισμός των εθνοτήτων (όχι των εθνών).
Ο όρος ethnonationalism είναι του Walker Conner και βασίστηκε στο παραπάνω. Το "εθνοεθνικισμός" δεν το αποδίδει σωστά· θα έπρεπε να είναι εθνοτικοεθνικισμός ή εθνοτοεθνικισμός ή κάτι απαίσιο τέλος πάντων.

http://www.google.com/search?num=100&hl=en&lr=&safe=off&q="ε...

http://en.wikipedia.org/wiki/Ethnonationalism
Πριν: http://tinyurl.com/zfwvt
και σύγκριση των:
http://europa.eu.int/constitution/futurum/documents/offtext/...
http://europa.eu.int/constitution/futurum/documents/offtext/...

--------------------------------------------------
Note added at 1 hr (2006-08-10 10:55:31 GMT)
--------------------------------------------------

Να διορθώσω το όνομα του συγγραφέα: Walker Connor
http://www.amazon.com/gp/product/0691025630/sr=8-1/qid=11552...


--------------------------------------------------
Note added at 1 hr (2006-08-10 11:15:34 GMT)
--------------------------------------------------

Να προσθέσω ότι το ethnonational αποδίδεται "εθνοτικο-εθνικός":
http://www.google.com/search?num=100&hl=en&lr=&safe=off&q="ε...
Που σημαίνει ότι, αν επιβάλλεται να αποδώσεις τον όρο του Connor, πας προς το "εθνοτικο-εθνικισμός".

--------------------------------------------------
Note added at 5 hrs (2006-08-10 15:00:50 GMT)
--------------------------------------------------

Για να εξηγήσω γιατί το ethnic (ethno-) δεν είναι εδώ "εθνικός", θα δανειστώ μια πρόταση από αγόρευση βουλευτίνας στο Εθνικό μας Κοινοβούλιο:
Νομίζω ότι ολόκληρος ο ελληνικός λαός πρέπει να το μάθει, γιατί η λέξη «εθνοτικός», που προέρχεται από τη λέξη «εθνότητα», αφορά ένα πληθυσμιακό σύνολο με κοινά χαρακτηριστικά που δεν έχει όμως υπόσταση.

Και μη με ρωτήσετε αν συμφωνώ με τον όρο εθνοκάθαρση για το ethnic cleansing, όταν μιλάμε για εξόντωση εθνοτήτων, γιατί εκεί έχω πρόβλημα και με το cleansing. Και τον έχω βάλει τον όρο στο ίδιο καλαθάκι με τις "παράπλευρες ζημίες".

Nick Lingris
United Kingdom
Works in field
Native speaker of: Native in GreekGreek
PRO pts in category: 202
Grading comment
1000 ευχαριστώ Νίκο
Notes to answerer
Asker: ΕΘΝΟΣ (Nation) = (το) ουσ. σύνολο ατόμων που συνδέονται με κοινό ιστορικό παρελθόν, κοινά στοιχεία πολιτισμού και κοινά ιδανικά και έχουν, συνήθως, κοινή γλώσσα και θρησκεία | σύνολο ατόμων που έχουν συνείδηση κοινής ιστορικής, κοινωνικής, πολιτισμικής κτλ. Παράδοσης και αυτόνομη πολιτική συγκρότηση. ΕΘΝΟΤΗΤΑ (Ethnicity) = (η) ουσ. (Κ εθνότης, -τητος) το σύνολο των ανθρώπων του ίδιου έθνους | [μτφρ. του αγγλ. ethnic group] σύνολο ατόμων που έχουν αναπτύξει συνείδηση κοινών χαρακτηριστικών (γλώσσας, θρησκείας, καταγωγής, πολιτισμού κτλ.) με τα οποία τα ίδια προσδιορίζουν τον εαυτό τους και αναγνωρίζονται από τους άλλους, και δεν έχει αυτόνομη πολιτική συγκρότηση


Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
neutral  Vicky Papaprodromou: Δες, όμως, εδώ μια μίνι ανάλυση περί ethnotic (δειλά δειλά κυκλοφορεί η λέξη) & ethnic: http://www.aaanet.org/aes/bkreviews/result_details.cfm?bk_id... & εδώ από τη Βουλή μας: http://www.parliament.gr/ergasies/showfile.asp?file=ES050111...
4 hrs
  -> Πάει γυρεύοντας ο Τάμης να μη βρει μεταφραστή. Να αρχίσουμε να μιλάμε για νασιόνες μήπως για να βρούμε τα ίσα μας;