KudoZ home » English to Greek » Social Science, Sociology, Ethics, etc.

stereotype vulnerability

Greek translation: αυθυποβολή σε στερεότυπα


GLOSSARY ENTRY (DERIVED FROM QUESTION BELOW)
English term or phrase:stereotype vulnerability
Greek translation:αυθυποβολή σε στερεότυπα
Entered by: xxxx-Translator

05:32 Mar 5, 2004
English to Greek translations [PRO]
Social Sciences - Social Science, Sociology, Ethics, etc.
English term or phrase: stereotype vulnerability
it means that some students do badly on the SAT
because they know they're expected to.
Dionysia
Greece
αυθυποβολή σε στερεότυπα
Explanation:
Αυθυποβολή σε στερεότυπα με αποτέλεσμα τη μειωμένη επίδοση.

Π.χ. οι γυναίκες δεν τα πηγαίνουν καλά σε τεστ μαθηματικών επειδή τους έχουν πει πως οι άντρες υπερέχουν (ενώ σε μελέτες που έγιναν όταν τους είπαν πως τα πάνε καλύτερα από τους άντρες σε κάποιο συγκεκριμένο τεστ, η επίδοσή τους ανέβηκε κατακόρυφα. Έχουν γίνει αρκετές μελέτες πάνω στο θέμα γύρω από φύλα, φυλές κλπ)
Selected response from:

xxxx-Translator
Grading comment
Thank you!!
4 KudoZ points were awarded for this answer



Summary of answers provided
4 +7αυθυποβολή σε στερεότυπαxxxx-Translator
3 +2αυτοεκπληρούμενη προφητεία
Spiros Doikas
4ευπροσβλητοι στο στερεοτυπο
Elena Petelos
4φαύλος κύκλος της αναμενόμενης στερεοτυπικής αποτυχίας
Valentini Mellas


  

Answers


1 hr   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5
φαύλος κύκλος της αναμενόμενης στερεοτυπικής αποτυχίας


Explanation:
Μια πρόταση.... Η πρότασή σου πως είναι ακριβώς γιατί αυτό το stereotype vulnerability μου θυμίζει κάτι από suspended disbelief όπου ξέρεις ότι κρύβεται ένα τέρας πίσω από την πόρτα και δεν θες ο ήρωας του έργου να πάει εκεί αλλά ξέρεις ότι εν τέλει ο ήρως θα ανοίξει όντως την πόρτα και παρά ταύτα τρομάζεις με το τέρας που ήξερες εξ πρωιμίου ότι θα ήταν εκεί :)

Β

Valentini Mellas
Greece
Native speaker of: Greek

2 hrs   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5 peer agreement (net): +7
αυθυποβολή σε στερεότυπα


Explanation:
Αυθυποβολή σε στερεότυπα με αποτέλεσμα τη μειωμένη επίδοση.

Π.χ. οι γυναίκες δεν τα πηγαίνουν καλά σε τεστ μαθηματικών επειδή τους έχουν πει πως οι άντρες υπερέχουν (ενώ σε μελέτες που έγιναν όταν τους είπαν πως τα πάνε καλύτερα από τους άντρες σε κάποιο συγκεκριμένο τεστ, η επίδοσή τους ανέβηκε κατακόρυφα. Έχουν γίνει αρκετές μελέτες πάνω στο θέμα γύρω από φύλα, φυλές κλπ)

xxxx-Translator
Works in field
Native speaker of: Native in GreekGreek
PRO pts in category: 4
Grading comment
Thank you!!

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
agree  Nadia-Anastasia Fahmi
19 mins
  -> thanks, Nadia :)

agree  marina2002
56 mins
  -> thanks :)

agree  Krisztina Lelik
1 hr
  -> thanks :)

agree  Betty Revelioti
2 hrs
  -> thanks, Betty

agree  Lamprini Kosma: Ίσως και "ανταπόκριση σε στερεότυπα" ή "επηρεασμός από στερεότυπα".
2 hrs
  -> Oraio ki afto, thanks, Lamprini :)

agree  Vicky Papaprodromou
6 hrs
  -> thanks, Vicky

agree  Maria Nicholas
10 hrs
  -> thanks, Maria

3 hrs   confidence: Answerer confidence 3/5Answerer confidence 3/5 peer agreement (net): +2
αυτοεκπληρούμενη προφητεία


Explanation:
ο όρος "αυτοεκπληρούμενη προφητεία" (self-fulfilling prophecy)αυτός είναι ο πιο διαδεδομένος ψυχολογικός όρος για αυτήν την κατάσταση και εμπεριέχει στοιχεία στερεοτυπικής θέασης και πράξης.

Εσωτερίκευση και ενέργειες στο περιθώριο των αρνητικών κοινωνικά καθορισμένων
στερεότυπων (η αυτοεκπληρούμενη προφητεία).
http://www.geocities.com/sapphida/3/k/omofovia.htm

9.
Με τον όρο «αυτοεκπληρούμενη προφητεία» εννοούμε ότι:

α)
οι προσδοκίες και οι αντιλήψεις που έχει ο εκπαιδευτικός για τους μαθητές του επηρεάζουν πάντοτε αρνητικά τη συμπεριφορά του.

β)
οι προσδοκίες και οι αντιλήψεις που έχουν οι μαθητές για τον εκπαιδευτικό τους επηρεάζουν αρνητικά τη συμπεριφορά τους.

γ)
οι θετικές ή αρνητικές προσδοκίες και οι αντιλήψεις του εκπαιδευτικού για τους μαθητές του επηρεάζουν αντίστοιχα θετικά ή αρνητικά τόσο τη συμπεριφορά του όσο και τη συμπεριφορά των μαθητών του.

δ)
οι προσδοκίες και οι αντιλήψεις του εκπαιδευτικού για τους μαθητές του δεν επηρεάζουν τη συμπεριφορά ούτε του ίδιου ούτε των μαθητών του.

www.asep.gr/PE13_DIDAC_PAID_NOMIKON.doc

Spiros Doikas
Works in field
Native speaker of: Native in GreekGreek
PRO pts in category: 65

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
agree  Lamprini Kosma: Καλημέρα Σπύρο! Πραγματικά αυτός ο όρος που είναι η μετάφραση του "self-fulfilling prophecy" είναι ο πιο διαδεδομένος.
45 mins

agree  Betty Revelioti
1 hr

4 hrs   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5
ευπροσβλητοι στο στερεοτυπο


Explanation:
καθισταμαι τρωτος/ευπροσβλητος, εξαιτιας/λογω στερεοτυπου

Elena Petelos
United Kingdom
Native speaker of: Native in GreekGreek
PRO pts in category: 36