KudoZ home » English to Greek » Tech/Engineering

multi-session writing

Greek translation: εγγραφή δίσκου τμηματικά/τμηματική εγγραφή δίσκου


GLOSSARY ENTRY (DERIVED FROM QUESTION BELOW)
English term or phrase:multi-session writing
Greek translation:εγγραφή δίσκου τμηματικά/τμηματική εγγραφή δίσκου
Entered by: Joanne Panteleon

10:19 Dec 29, 2003
English to Greek translations [PRO]
Tech/Engineering
English term or phrase: multi-session writing
The system supports multi-session writing to both DVD+RW and CD-R media.

Στα γλωσσάρια της Microsoft το "session" αποδίδεται ως "περίοδος λειτουργίας", αλλά δεν ξέρω αν μπορούμε να το πούμε έτσι σε ένα context για CD και DVD.
Σας ευχαριστώ εκ των προτέρων.
Καλή Χρονιά σε όλους σας!
Vickie Dimitriadou
εγγραφή δίσκου τμηματικά/τμηματική εγγραφή δίσκου
Explanation:
Άλλη μία εναλλακτική πρόταση, που ίσως δίνει στο μέσο αναγνώστη να καταλάβει περί τίνος πρόκειται με απλά λόγια.. κάποια ενδιαφέροντα τεχνικά στοιχεία που βρίσκω είναι τα εξής:

Το Orange Book Part II περιλαμβάνει τις προδιαγραφές του εγγράψιμου CD (CD-WO ή CD Write Once) ή κοινά αναφερόμενου ως CD-R (CD- Recordable). Η προδιαγραφή CD-R είναι ένα σημαντικό εργαλείο δημιουργίας δίσκων CD-ROM ή CD-DA σχεδόν σε οποιοδήποτε πρότυπο ή χρώμα βιβλίου θελήσουμε. Όπως προδίδει το όνομα της, η προδιαγραφή αυτή αφορά δίσκους που μπορούν να γραφούν μόνο μια φορά και γενικά ονομάζονται CD-Recordtable. Η εγγραφή μπορεί να γίνει όλη μαζί (track-at-once για CD δεδομένων ή Disk-at-once για μουσικά CD - single sessions) ή τμηματικά σε sessions (multi-sessions). Σε ένα δίσκο CD-R μπορούμε να έχουμε μέχρι 99 sessions (όσοι δηλαδή και οι τομείς). Προσοχή όμως, για να μπορέσει μια μονάδα CD-ROM να διαβάσει τα διαφορετικά sessions, πρέπει να υποστηρίζει την τεχνική multi-sessions. Μονάδες CD-ROM, που δεν υποστηρίζουν την τεχνική multi-sessions θα μπορούν να διαβάσουν μόνο ένα session του δίσκού CD-R. Επίσης, έχει σημασία αν ο δίσκος CD-R (γεμάτος από δεδομένα ή όχι) έχει περάσει την τελική διαδικασία ή όχι, όπου γράφονται τα στοιχεία στα περιεχόμενα (table of contents). Τα μουσικά CDs πρέπει να γραφούν σε ένα μόνο session και ακόμα να υποστούν τη διαδικασία "κλεισίματος του δίσκου",

www.it.uom.gr/mycomputer/storage/ optic/cdrom/info/format3.html

Single Session και Multi-session
Ο αριθμός των sessions ενός οπτικού δίσκου, είναι το πλήθος των διαφορετικών blocks δεδομένων που είναι γραμμένα πάνω στο δίσκο. Κάθε block δεδομένων είναι ένα συνεχόμενο σύνολο μηδενικών και άσσων. Στους παραδοσιακούς δίσκους CD (CD Audio, CD data), όπου όλες οι πληροφορίες γράφονταν στην αρχή, υπήρχε μόνο ένα block δεδομένων. Αυτή η μέθοδος οργάνωσης των δεδομένων είναι γνωστή ως single session.

Σε νεότερες εκδόσεις δίσκων CD, υπήρχε η δυνατότητα για οργάνωση των δεδομένων σε διαφορετικά blocks. Αυτός ο τύπος οργάνωσης είναι γνωστός ως multi-session, και δίνει τη δυνατότητα στο χρήστη για αποθήκευση επιπρόσθετων πληροφοριών σε διαφορετικά blocks. Η επιλογή μεταξύ single session και multi-session, εξαρτάται από τον τύπο των πληροφοριών που θέλουμε να αποθηκεύσουμε. Έτσι για τα φωτογραφικά CDs, στα οποία θέλουμε να αποθηκεύουμε τις εικόνες από ένα μόνο (single roll) φωτογραφικό φιλμ, μπορούμε να χρησιμοποιήσουμε τη μέθοδο single session, αλλά αν θέλουμε να προσθέτουμε συνεχώς εικόνες από καινούργια φιλμς, πρέπει να χρησιμοποιήσουμε έναν οδηγό multi-session.

http://www.it.uom.gr/mycomputer/storage/optic/cdrom/format1....

το "πολλαπλή εγγραφή" που προτάθηκε, εμένα προσωπικά με παραπέμπει στους επανεγγράψιμους δίσκους και μάλλον θα προσπαθούσα να το αποφύγω για να μην δημιουργηθεί σύγχυση στον αναγνώστη...

πάντως ουσιαστικά πρόκειται για τους "ανοικτούς" και "κλειστούς" δίσκους, όπως αναφέρει ο Σπύρος...


Selected response from:

Joanne Panteleon
Greece
Grading comment
Σας ευχαριστώ όλους. Ελαβα υπόψη μου όλες τις απαντήσεις γιατί όλες έχουν κάτι που "στέκει" και δεν θεωρώ λάθος καμία. Ωστόσο, η απάντηση της Ιωάννας δίνει μια διατύπωση πιο κατανοητή (κατά τη γνώμη μου) στο κοινό στο οποίο απευθύνεται η μετάφρασή μου (είναι γιατροί, με μάλλον λίγες γνώσεις σχετικά με υπολογιστές, μονάδες CD-ROM κ.λπ. και καλούνται να μάθουν να "γράφουν" τις εξετάσεις υπερήχων σε δίσκους CD και DVD). Αρα πρέπει να τους το γράψω όσο πιο απλά και κατανοητά γίνεται, μην αρχίσουν και καταστρέφουν τους δίσκους αράδα καθώς θα προσπαθούν να "εγγράψουν" οι άμοιροι. :)))
Καλή Χρονιά, παιδιά, σε όλους, με υγεία, δουλειά, αγάπη και... ειρήνη υμίν! ;)
4 KudoZ points were awarded for this answer



Summary of answers provided
4 +3πολλαπλή προσθήκη εγγραφών
Costas Zannis
3 +4εγγραφή πολλαπλών περιόδων
Spiros Doikas
4 +2πολλαπλών εγγραφών
Nadia-Anastasia Fahmi
4εγγραφή δίσκου τμηματικά/τμηματική εγγραφή δίσκου
Joanne Panteleon
4παράλληλη πολλαπλή εγγραφήmelilab


  

Answers


11 mins   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5 peer agreement (net): +2
πολλαπλών εγγραφών


Explanation:
Καλημέρα, Βίκυ, και χρόνια πολλά και καλά.

Έτσι το καταλαβαίνω εγώ και έτσι θα το απέδιδα, διαβάζοντας το παρακάτω λινκ που είναι ιδιαίτερα διαφωτιστικό.


    Reference: http://www.tss.uoguelph.ca/resources/tt/cdrom.html
Nadia-Anastasia Fahmi
Greece
Native speaker of: Native in GreekGreek, Native in EnglishEnglish
PRO pts in pair: 1671

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
agree  Gregoris Kondylis: Κια έτσι είναι, το session δεν αποδίδεται, απλώς λέμε ότι το σύστημα υποστηρίζει πολλαπλές εγγραφές
13 mins
  -> σ'ευχαριστώ, Γρηγόρη, αυτό το "υποστηρίζει.." μου διέφευγε!!

agree  Maria Nicholas
6 hrs
  -> :-))

8 mins   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5 peer agreement (net): +3
πολλαπλή προσθήκη εγγραφών


Explanation:
Να μπορεί το σύστημα να εγγράφει σε CD η DVD προσθετικά, δεδομενα.

--------------------------------------------------
Note added at 25 mins (2003-12-29 10:44:22 GMT)
--------------------------------------------------

Multisession—A multisession CD consists of multiple sessions, each recorded at a different time. Each of the sessions are linked together in such a way that only one logical device appears when the CD is mounted.. Not all CD-recorders can record this type of CD and not all CD-ROM drives can read them.

To m

--------------------------------------------------
Note added at 25 mins (2003-12-29 10:44:23 GMT)
--------------------------------------------------

Multisession—A multisession CD consists of multiple sessions, each recorded at a different time. Each of the sessions are linked together in such a way that only one logical device appears when the CD is mounted.. Not all CD-recorders can record this type of CD and not all CD-ROM drives can read them.

To m

Costas Zannis
Native speaker of: Native in GreekGreek
PRO pts in pair: 1656

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
agree  Vicky Papaprodromou: Definitely, yes! Also refer to http://users.forthnet.gr/ath/axatis/FAQs/CDR/Data/multisessi... and http://www1.hellasnet.gr/amidi/cdr400.htm
5 hrs

agree  Maria Nicholas
6 hrs

agree  Valentini Mellas
11 hrs

1 hr   confidence: Answerer confidence 3/5Answerer confidence 3/5 peer agreement (net): +4
εγγραφή πολλαπλών περιόδων


Explanation:
Η εγγραφή multi-session επιτρέπει σε ένα CD να παραμείνει "ανοιχτό" δηλαδή να μπορεί να συνεχιστεί η εγγραφή σε αυτό με νέα αρχεία ή ομάδες αρχείων. Κάθε session στην ουσία είναι μία "περίοδος" εγγραφής (όχι περίοδος λειτουργίας όμως!).

"Provides a multi-session environment for clients to access Windows-based programs on this computer.",,"Παρέχει ένα περιβάλλον πολλαπλών περιόδων λειτουργίας ώστε οι υπολογιστές-πελάτες να έχουν πρόσβαση στα προγράμματα αυτού του υπολογιστή που βασίζονται σε Windows.",,"TXT",,"Windows","Windows XP"


Spiros Doikas
Native speaker of: Native in GreekGreek
PRO pts in pair: 3901

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
agree  Costas Zannis
53 mins

agree  Evdoxia R.
1 hr

agree  Tina8
2 hrs

agree  elzosim
4 hrs

5 hrs   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5
παράλληλη πολλαπλή εγγραφή


Explanation:
Περιέχει τόσο την παράλληλη έννοια του multi-session όσο και την έννοια των πολλαπλών εγγραφών.

Όπως και στην προηγούμενη απάντηση μου αυτή είναι μια ελεύθερη μετάφραση.

melilab.com

melilab
Native speaker of: Native in GreekGreek
PRO pts in pair: 52

21 hrs   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5
εγγραφή δίσκου τμηματικά/τμηματική εγγραφή δίσκου


Explanation:
Άλλη μία εναλλακτική πρόταση, που ίσως δίνει στο μέσο αναγνώστη να καταλάβει περί τίνος πρόκειται με απλά λόγια.. κάποια ενδιαφέροντα τεχνικά στοιχεία που βρίσκω είναι τα εξής:

Το Orange Book Part II περιλαμβάνει τις προδιαγραφές του εγγράψιμου CD (CD-WO ή CD Write Once) ή κοινά αναφερόμενου ως CD-R (CD- Recordable). Η προδιαγραφή CD-R είναι ένα σημαντικό εργαλείο δημιουργίας δίσκων CD-ROM ή CD-DA σχεδόν σε οποιοδήποτε πρότυπο ή χρώμα βιβλίου θελήσουμε. Όπως προδίδει το όνομα της, η προδιαγραφή αυτή αφορά δίσκους που μπορούν να γραφούν μόνο μια φορά και γενικά ονομάζονται CD-Recordtable. Η εγγραφή μπορεί να γίνει όλη μαζί (track-at-once για CD δεδομένων ή Disk-at-once για μουσικά CD - single sessions) ή τμηματικά σε sessions (multi-sessions). Σε ένα δίσκο CD-R μπορούμε να έχουμε μέχρι 99 sessions (όσοι δηλαδή και οι τομείς). Προσοχή όμως, για να μπορέσει μια μονάδα CD-ROM να διαβάσει τα διαφορετικά sessions, πρέπει να υποστηρίζει την τεχνική multi-sessions. Μονάδες CD-ROM, που δεν υποστηρίζουν την τεχνική multi-sessions θα μπορούν να διαβάσουν μόνο ένα session του δίσκού CD-R. Επίσης, έχει σημασία αν ο δίσκος CD-R (γεμάτος από δεδομένα ή όχι) έχει περάσει την τελική διαδικασία ή όχι, όπου γράφονται τα στοιχεία στα περιεχόμενα (table of contents). Τα μουσικά CDs πρέπει να γραφούν σε ένα μόνο session και ακόμα να υποστούν τη διαδικασία "κλεισίματος του δίσκου",

www.it.uom.gr/mycomputer/storage/ optic/cdrom/info/format3.html

Single Session και Multi-session
Ο αριθμός των sessions ενός οπτικού δίσκου, είναι το πλήθος των διαφορετικών blocks δεδομένων που είναι γραμμένα πάνω στο δίσκο. Κάθε block δεδομένων είναι ένα συνεχόμενο σύνολο μηδενικών και άσσων. Στους παραδοσιακούς δίσκους CD (CD Audio, CD data), όπου όλες οι πληροφορίες γράφονταν στην αρχή, υπήρχε μόνο ένα block δεδομένων. Αυτή η μέθοδος οργάνωσης των δεδομένων είναι γνωστή ως single session.

Σε νεότερες εκδόσεις δίσκων CD, υπήρχε η δυνατότητα για οργάνωση των δεδομένων σε διαφορετικά blocks. Αυτός ο τύπος οργάνωσης είναι γνωστός ως multi-session, και δίνει τη δυνατότητα στο χρήστη για αποθήκευση επιπρόσθετων πληροφοριών σε διαφορετικά blocks. Η επιλογή μεταξύ single session και multi-session, εξαρτάται από τον τύπο των πληροφοριών που θέλουμε να αποθηκεύσουμε. Έτσι για τα φωτογραφικά CDs, στα οποία θέλουμε να αποθηκεύουμε τις εικόνες από ένα μόνο (single roll) φωτογραφικό φιλμ, μπορούμε να χρησιμοποιήσουμε τη μέθοδο single session, αλλά αν θέλουμε να προσθέτουμε συνεχώς εικόνες από καινούργια φιλμς, πρέπει να χρησιμοποιήσουμε έναν οδηγό multi-session.

http://www.it.uom.gr/mycomputer/storage/optic/cdrom/format1....

το "πολλαπλή εγγραφή" που προτάθηκε, εμένα προσωπικά με παραπέμπει στους επανεγγράψιμους δίσκους και μάλλον θα προσπαθούσα να το αποφύγω για να μην δημιουργηθεί σύγχυση στον αναγνώστη...

πάντως ουσιαστικά πρόκειται για τους "ανοικτούς" και "κλειστούς" δίσκους, όπως αναφέρει ο Σπύρος...




Joanne Panteleon
Greece
Native speaker of: Native in GreekGreek, Native in FrenchFrench
PRO pts in pair: 191
Grading comment
Σας ευχαριστώ όλους. Ελαβα υπόψη μου όλες τις απαντήσεις γιατί όλες έχουν κάτι που "στέκει" και δεν θεωρώ λάθος καμία. Ωστόσο, η απάντηση της Ιωάννας δίνει μια διατύπωση πιο κατανοητή (κατά τη γνώμη μου) στο κοινό στο οποίο απευθύνεται η μετάφρασή μου (είναι γιατροί, με μάλλον λίγες γνώσεις σχετικά με υπολογιστές, μονάδες CD-ROM κ.λπ. και καλούνται να μάθουν να "γράφουν" τις εξετάσεις υπερήχων σε δίσκους CD και DVD). Αρα πρέπει να τους το γράψω όσο πιο απλά και κατανοητά γίνεται, μην αρχίσουν και καταστρέφουν τους δίσκους αράδα καθώς θα προσπαθούν να "εγγράψουν" οι άμοιροι. :)))
Καλή Χρονιά, παιδιά, σε όλους, με υγεία, δουλειά, αγάπη και... ειρήνη υμίν! ;)