KudoZ home » English to Hebrew » Law (general)

Situs

Hebrew translation: מקום השיפוט/המקום המקורי


GLOSSARY ENTRY (DERIVED FROM QUESTION BELOW)
English term or phrase:Situs
Hebrew translation:מקום השיפוט/המקום המקורי
Entered by: yael lewis

06:06 Dec 22, 2010
English to Hebrew translations [PRO]
Law/Patents - Law (general) / Trust funds, trustees
English term or phrase: Situs
the trust created hereunder shall be administered according to the laws of the Island of Jersey, which shall be the SITUS of the trust created hereunder
yael lewis
מקום השיפוט/המקום המקורי
Explanation:
situs
n. location, position, place
זה לפי בבילון

לפי מילון משפטי של שקד & הכהן
Situs = מקום השיפוט
lex situs = דין המקום
lex זו באמת המילה לחוק בליטינית
ידוע מאוד המשפט

Dura lex, sed lex
The law is harsh, but it is the law
החוק הוא נוקשה, אבל זה החוק. בתרגום מילולי
דינא דמלכותא דינא. מהמקורות ודומה קצת ללטינית. יש ביטויים מהעברית העתיקה שאומצו על ידי הרומאים

הנה דוגמא עם הסבר בנוגע לפירוש השני


http://www.proz.com/kudoz/english_to_spanish/law:_contracts/...


Selected response from:

Gad Kohenov
Israel
Grading comment
4 KudoZ points were awarded for this answer



Summary of answers provided
4מקום השיפוט/המקום המקורי
Gad Kohenov
4מקום הימצאה של הקרן
Rut Shaham


  

Answers


18 mins   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5
situs
מקום הימצאה של הקרן


Explanation:
הצירוף המוכר יותר הוא
Lex situs
שהוא דין מקום הימצא הנכס


--------------------------------------------------
Note added at 19 mins (2010-12-22 06:26:29 GMT)
--------------------------------------------------

כתבתי קרן, אבל אם לדייק מקום המצאה של הנאמנות

--------------------------------------------------
Note added at 28 mins (2010-12-22 06:35:05 GMT)
--------------------------------------------------

מצאתי בפסיקה של העליון את הביטוי
situs
כעומד בפני עצמו
אני מצרפת ציטוט מכיוון שמאגר הפסיקה הוא למנויים, ולכן אני לא יכולה לצרף לינק
פסק הדין הוא בגץ 599/76 החברה הימית להובלת פרי בע"מ נ' שר התחבורה
הנה הציטוט
סמכות של בית-המשפט הנכרי מבוססת על מקום הימצאה (SITUS) של האניה, כשם שבית-משפט נכרי מוסמך לדון במקרקעין שבתחומו.


--------------------------------------------------
Note added at 31 mins (2010-12-22 06:37:58 GMT)
--------------------------------------------------

התהפך כאן הסדר
סמכות של בית-המשפט הנכרי מבוססת על מקום הימצאה ---סיטוס--- של האניה, כשם שבית-משפט נכרי מוסמך לדון במקרקעין שבתחומו

Rut Shaham
Israel
Specializes in field
Native speaker of: Native in HebrewHebrew
PRO pts in category: 60
Notes to answerer
Asker: תודה רבה! במקור הכותרת של הסניף היא " SITUS


2 hrs   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5
situs
מקום השיפוט/המקום המקורי


Explanation:
situs
n. location, position, place
זה לפי בבילון

לפי מילון משפטי של שקד & הכהן
Situs = מקום השיפוט
lex situs = דין המקום
lex זו באמת המילה לחוק בליטינית
ידוע מאוד המשפט

Dura lex, sed lex
The law is harsh, but it is the law
החוק הוא נוקשה, אבל זה החוק. בתרגום מילולי
דינא דמלכותא דינא. מהמקורות ודומה קצת ללטינית. יש ביטויים מהעברית העתיקה שאומצו על ידי הרומאים

הנה דוגמא עם הסבר בנוגע לפירוש השני


http://www.proz.com/kudoz/english_to_spanish/law:_contracts/...




Gad Kohenov
Israel
Works in field
Native speaker of: Native in FrenchFrench, Native in HebrewHebrew
PRO pts in category: 192
Notes to answerer
Asker: thank you for all your answers! very much appreciated