KudoZ home » English to Hungarian » Accounting

impairment loss(es)

Hungarian translation: értékvesztés, elszámolt értékvesztés


21:22 Jan 22, 2002
English to Hungarian translations [PRO]
Bus/Financial - Accounting / accounting
English term or phrase: impairment loss(es)
Egy konszolidacios anyagban fordul elo, tobbek kozott az "Ertekcsokkenes" sor alpontja, ill. reszletezeseként.
Peter Posch
Hungarian translation:értékvesztés, elszámolt értékvesztés
Explanation:
Kpmg-s és Earnst & Young-os ismerőseim segítettek, amikor az ÁSZ-nak fordítandó szövegben ez szerepel. A megoldás tuti.
Selected response from:

compfor
Hungary
Grading comment
Kösz a segítséget compfor! Elvégre az auditoroknak tudniuk kell. Kösz jujunak is a hasznos referenciáért;-)
3 KudoZ points were awarded for this answer



Summary of answers provided
5 +4értékcsökkenési veszteség
JANOS SAMU
5 +1károsodás
Eva Blanar
5értékvesztés, elszámolt értékvesztéscompfor
4 +1káreseményekkel kapcsolatos veszteség
ZOLTÁN PARRAGH
3romlási veszteség
Csaba Ban


  

Answers


8 mins   confidence: Answerer confidence 3/5Answerer confidence 3/5
romlási veszteség


Explanation:
Nem 100%, de én ezt írnám. Az biztos, hogy a magyar kifejezés létezik, általában romlandó élelmiszerek tárolása során bekövetkezett veszteségre vonatkoztatva. Ha ez beleillik a cég profiljába, akkor biztos, hogy ez lesz az.

Csaba Ban
Hungary
Specializes in field
Native speaker of: Native in HungarianHungarian
PRO pts in category: 4

11 mins   confidence: Answerer confidence 5/5 peer agreement (net): +1
károsodás


Explanation:
vagy egyszerűen kár, illetve a megrongálódásból adódó veszteség

--------------------------------------------------
Note added at 2002-01-22 21:37:29 (GMT)
--------------------------------------------------

A mérleg táblázatos formájában az \"Elszenvedett károk miatti leirások\", vagy a \"káresemények hatása\" megszövegezés használatos.

Eva Blanar
Hungary
Specializes in field
Native speaker of: Hungarian
PRO pts in category: 79

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
agree  ZOLTÁN PARRAGH
7 days

1 hr   confidence: Answerer confidence 5/5 peer agreement (net): +4
értékcsökkenési veszteség


Explanation:
Ha konszolidációról van szó, akkor ezt tartom a legjobbnak, mert ez fedezi a károsodás, romlás, részvények értékcsökkenését, szerződésbe foglalt kötelezettségek elértéktelenedését, állagromlást, stb. Az impairment itt az értékcsökkenésre alkalmazott jogi kifejezés.


    Black's Law Dictionary
JANOS SAMU
United States
Native speaker of: Native in HungarianHungarian
PRO pts in category: 10

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
agree  Katalin Rozália Szász: Ez tűnik a legátfogobbnak.
5 mins

agree  Palaca
7 hrs

agree  Electra
9 hrs

neutral  Csaba Ban: Ez jól hangzik, de a definíció szerint ez az écs. egyik alpontja, tehát nem a legáltalánosabb kifejezés való ide.
10 hrs
  -> Pontosan azért jó, mivel az Értékcsökkenés a főkategória, és annak egyik részee az értékcsökkenési veszteség

agree  juju: Talán ez segít: http://www.tandy.com/investor/annualreports/98/annualreport/...
11 hrs

20 hrs   confidence: Answerer confidence 5/5
értékvesztés, elszámolt értékvesztés


Explanation:
Kpmg-s és Earnst & Young-os ismerőseim segítettek, amikor az ÁSZ-nak fordítandó szövegben ez szerepel. A megoldás tuti.

compfor
Hungary
PRO pts in category: 3
Grading comment
Kösz a segítséget compfor! Elvégre az auditoroknak tudniuk kell. Kösz jujunak is a hasznos referenciáért;-)

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
neutral  Eva Blanar: Ebben benne van pl. a befektetéseken (értékpapirokon) elszámolt veszteség is, nem csak a károsodás miatti.
7 days

7 days   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5 peer agreement (net): +1
káreseményekkel kapcsolatos veszteség


Explanation:
lehet konkrét, árukészletben, de egy cég goodwilljében bekövetkező kárra vonatkozó erkölcsi, pénzben kifejezhető veszteség is.

ZOLTÁN PARRAGH
Native speaker of: Native in HungarianHungarian
PRO pts in category: 2

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
agree  Eva Blanar
4 hrs