KudoZ home » English to Hungarian » Accounting

waived corrections

Hungarian translation: elengedett korrekciók


GLOSSARY ENTRY (DERIVED FROM QUESTION BELOW)
English term or phrase:waived corrections
Hungarian translation:elengedett korrekciók
Entered by: Eva Blanar

20:03 Mar 29, 2002
English to Hungarian translations [PRO]
Bus/Financial - Accounting / audit
English term or phrase: waived corrections
Ezek azok a könyvvizsgálói megállapitások, amelyeket valamilyen okból a végleges, auditált beszámolóban nem vettek figyelembe. Az én tippem "elengedett korrekciók", de lehet, hogy van valami jobb kifejezés. Előre is kösz!
Eva Blanar
Hungary
elengedett korrekció - OK
Explanation:
Waive – lemond (igényről) eláll (követeléstől), így az értelme valóban az, amit te javasolsz: azok a korrekciók, melyekről lemondtak. Erre az `elengedett korrekció’ az `elengedett követelés’ mintájára teljesen jó.
Elengedett követelésre 2 példa
Selected response from:

Attila Piróth
France
Grading comment
Köszönom a megerősitést és a linkeket is!
4 KudoZ points were awarded for this answer



Summary of answers provided
4 +1elengedett korrekció - OK
Attila Piróth
4megkifogásolt javítások / észrevételek
Andras Szekany
3szükségtelennek itélt korrekciók (kiigazitások)
Katalin Horváth McClure


  

Answers


2 hrs   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5 peer agreement (net): +1
elengedett korrekció - OK


Explanation:
Waive – lemond (igényről) eláll (követeléstől), így az értelme valóban az, amit te javasolsz: azok a korrekciók, melyekről lemondtak. Erre az `elengedett korrekció’ az `elengedett követelés’ mintájára teljesen jó.
Elengedett követelésre 2 példa


    Reference: http://www.ado.hu/adotorvenyek_2000_2002/tarsasagi_ado.html
    Reference: http://www.cegnet.hu/cv/0101/jogi/55_62.htm
Attila Piróth
France
Native speaker of: Native in HungarianHungarian
PRO pts in category: 4
Grading comment
Köszönom a megerősitést és a linkeket is!

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
agree  xxxivw: Ezt javasoltam volna en is, elengedett koveteles/kotelezettseg mintajara, de nem mertem, mert nem talaltam sehol olyat, hogy "elengedett korrekcio".. Szerinted van ilyen, vagy csak most szuletik (Eva segitsegevel)?
26 mins

5 hrs   confidence: Answerer confidence 3/5Answerer confidence 3/5
szükségtelennek itélt korrekciók (kiigazitások)


Explanation:
Azért nem vették figyelembe, mert szükségtelennek itélték, nem?

Az "elengedett" az jól passzol a követelésekre, de a kiigazitások esetében valahogy furcsának érzem.

Katalin Horváth McClure
United States
Works in field
Native speaker of: Native in HungarianHungarian
PRO pts in category: 28

1 day14 hrs   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5
megkifogásolt javítások / észrevételek


Explanation:
.

Andras Szekany
Hungary
Native speaker of: Native in HungarianHungarian