KudoZ home » English to Hungarian » Accounting

payment file

Hungarian translation: kifizetési/utalási fájl


07:10 Sep 23, 2007
English to Hungarian translations [PRO]
Bus/Financial - Accounting
English term or phrase: payment file
egy munkaköri leírásban szerepe, ez az egyik bajusz:
...
- accounting review of expense reports
- preparation of payment files
- file expense reports
...

nem tudom, hogy mondják ezt szakszerűen? a "kifizetési anyagok" egy kicsit kevésnek tűnik - van rá valami szakkifejezés? (biztos van...)
Eva Blanar
Hungary
Hungarian translation:kifizetési/utalási fájl
Explanation:
Sajnos nincs rá magyarosabb változat, legalábbis közkeletű használatban.

Használják kifizetési/utalási lista megnevezés alatt is.

De főleg péjment fájlnak mondják.

A férjem mintegy másfél évtizede dolgozik ezen a területen - mint referecia.
Selected response from:

Andrea Szabados
Grading comment
szerintem is ronda, de köszönöm :)
4 KudoZ points were awarded for this answer



Summary of answers provided
4 +1kifizetési/utalási fájl
Andrea Szabados
4kifizetési dokumentáció(k)
Andras Szekany


  

Answers


1 hr   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5 peer agreement (net): +1
kifizetési/utalási fájl


Explanation:
Sajnos nincs rá magyarosabb változat, legalábbis közkeletű használatban.

Használják kifizetési/utalási lista megnevezés alatt is.

De főleg péjment fájlnak mondják.

A férjem mintegy másfél évtizede dolgozik ezen a területen - mint referecia.

Andrea Szabados
Specializes in field
Native speaker of: Hungarian
PRO pts in category: 4
Grading comment
szerintem is ronda, de köszönöm :)

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
agree  Kathrin.B: szerintem is erről van szó
1 day5 hrs

neutral  Andras Szekany: "fájl" kifejezetten magyartalan - ?
1 day21 hrs
  -> Közel 3 millió találat van rá, hivatalos helyesírási forma, csak még idegen a hangzása. Pont itt van egy másik Kudoz, ahol szerepel: http://www.proz.com/kudoz/2159477

23 hrs   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5
kifizetési dokumentáció(k)


Explanation:
a(z) (ki/át)utalás egy másik munkafolyamat, egy másik csapat végzi (ha többen vannak)....

utalványozásnak is lehetne nevezni - amiben szintén nincs benne a banki transzfer

--------------------------------------------------
Note added at 1 day23 hrs (2007-09-25 06:24:39 GMT)
--------------------------------------------------

Kedves Andrea, talán az elektronikus regisztrálás nem dokumentálás? Esetleg gondolod, van a földön olyan kifizető, aki - ugyan az interneten keresztül - tehát papírmentesen - pénzt fog küldeni, de nem készít - gondosan ellenőrzött feljegyzést?

Andras Szekany
Hungary
Native speaker of: Native in HungarianHungarian

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
neutral  Andrea Szabados: Nemigen dokumentálják ezeket a kifizetéseket - elektronikusan "adják fel", összesítik az adatokat stb., és ennek alapján automatikusan utal a rendszer; papíralapú dokumentáció nem képződik.
12 hrs
  -> Elnézést, az elektronikus regisztrálás is dokumentáció. Ha az utalást a pénzügyes elektronikusan állítja össze, az akkor is "dokumentáció".