KudoZ home » English to Hungarian » Accounting

profit for the half of ... EUR

Hungarian translation: félévi nyereség


GLOSSARY ENTRY (DERIVED FROM QUESTION BELOW)
English term or phrase:profit for the half
Hungarian translation:félévi nyereség
Entered by: Ildiko Santana

14:58 Sep 7, 2011
    The asker opted for community grading. The question was closed on 2011-09-11 04:54:08 based on peer agreement (or, if there were too few peer comments, asker preference.)


English to Hungarian translations [PRO]
Bus/Financial - Accounting / pénzügyi jelentés része
English term or phrase: profit for the half of ... EUR
After taxes, XY company is reporting a profit for the half of EUR 10.2 million.

Ebben a mondatban a "profit for the half of" srruktúra nem világos. Esetleg ez helytálló lenne?
A XY 10,2 millió euró felére vonatkozó nyereségről számolt be.

Előre i köszönöm a segítséget!
mytranslator
félévi nyereség
Explanation:
Kicsit suta ugyan az angol, de a HALF a FÉLÉVre utal, nem az euro összeg felére. :) The half, the quarter - a félév, a negyedév. Ugyancsak furcsa az "after taxes" az állítmány előtt. Nem az adózás után jelentik a nyereséget, hanem az adózás utáni nyereséget jelentik.

After taxes, XY company is reporting a profit for the half of EUR 10.2 million.
XY vállalat a félévre 10,2 millió euro adózás utáni nyereséget jelent.

Az angolt én így írtam volna: "XY company is reporting a profit of EUR 10.2 after taxes for the half."
Selected response from:

Ildiko Santana
United States
Grading comment
köszönöm!
4 KudoZ points were awarded for this answer



Summary of answers provided
5 +6félévi nyereség
Ildiko Santana
3... euró felére számolt nyereség
Péter Tófalvi


Discussion entries: 1





  

Answers


17 mins   confidence: Answerer confidence 3/5Answerer confidence 3/5
profit for the half of ... eur
... euró felére számolt nyereség


Explanation:
Ennyit osztott szét a részvényeseknek vagy törzstőke tulajdonosoknak osztalékként.

A többi a cégkasszában maradt, tartalék vagy valami más lett belőle.

IMHO.

Péter Tófalvi
Hungary
Works in field
Native speaker of: Native in HungarianHungarian, Native in RomanianRomanian
PRO pts in category: 8

24 mins   confidence: Answerer confidence 5/5 peer agreement (net): +6
profit for the half of ... eur
félévi nyereség


Explanation:
Kicsit suta ugyan az angol, de a HALF a FÉLÉVre utal, nem az euro összeg felére. :) The half, the quarter - a félév, a negyedév. Ugyancsak furcsa az "after taxes" az állítmány előtt. Nem az adózás után jelentik a nyereséget, hanem az adózás utáni nyereséget jelentik.

After taxes, XY company is reporting a profit for the half of EUR 10.2 million.
XY vállalat a félévre 10,2 millió euro adózás utáni nyereséget jelent.

Az angolt én így írtam volna: "XY company is reporting a profit of EUR 10.2 after taxes for the half."

Ildiko Santana
United States
Works in field
Native speaker of: Native in HungarianHungarian, Native in EnglishEnglish
PRO pts in category: 35
Grading comment
köszönöm!

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
agree  Judith Kiraly: Én erre az értelmezésre szavazok.
35 mins
  -> Köszönöm :)

agree  János Untener
3 hrs
  -> Köszönöm :)

agree  Annamaria Amik
18 hrs
  -> Köszönöm :)

agree  Bernadett Trabert
1 day 21 hrs
  -> Köszönöm :)

agree  Attila Bielik
2 days 4 hrs
  -> Köszönöm :)

agree  hollowman2
5 days
  -> Köszönöm :)