International Translation Day 2017

Join ProZ.com/TV for a FREE event on September 26-27th celebrating International Translation Day! 50+ hours of content, Chat, Live Q&A & more. Join 1,000's of linguists from around the globe as ProZ.com/TV celebrates International Translation Day.

Click for Full Participation
KudoZ home » English to Hungarian » Aerospace / Aviation / Space

ground-based theatre missile defence

Hungarian translation: földi telepítésű hadszíntéri rakétavédelem


GLOSSARY ENTRY (DERIVED FROM QUESTION BELOW)
English term or phrase:ground-based theatre missile defence
Hungarian translation:földi telepítésű hadszíntéri rakétavédelem
Entered by: anitaborloi

09:22 Apr 2, 2008
English to Hungarian translations [PRO]
Tech/Engineering - Aerospace / Aviation / Space
English term or phrase: ground-based theatre missile defence
The European Parliament stresses the need for launchers and space ports to be adequately protected by ground-based theatre missile defence, military planes and space surveillance systems.
anitaborloi
ld. lent
Explanation:
Tulajdonképpen Csaba és László megoldásának összegzéséből jöhet ki a mondatban szereplő kifejezés fordítása:
földi telepítésű hadszíntéri rakétavédelem
László valóban kihagyta a theater (hadszíntéri) fordítását, Csaba viszont beletett egy, a mondatban, az adott kifejezés kapcsán nem szereplő kifejezést, a rendszert (system).
Példák: "a konferencián mindvégig "...Missile Defence"-rõl, vagyis rakétavédelemrõl volt szó." "Rakétavédelmi Hivatal meghirdette a Ballisztikus Rakétavédelmi Rendszer kifejlesztésére vonatkozó egyedülálló programját ("Single program to develop a Ballistic Missile Defence System")." Itt találhatóak, sok más, a témával kapcsolatos kifejezés társaságában: http://www.bjkmf.hu/bszemle/kulon0118.html
Selected response from:

Sandor HEGYI
Hungary
Grading comment
Köszönöm, Sándor! Ez a legpontosabb.
4 KudoZ points were awarded for this answer



Summary of answers provided
5 +1földi telepítésű rakétavédelemLászló Zsák
4 +1ld. lentSandor HEGYI
5szárazföldi támaszpontú rakétavédelemi rendszer
Eniko Wright
4 +1szárazföldi hadszíntéri rakétavédelmi rendszer
Csaba Ban


  

Answers


6 mins   confidence: Answerer confidence 5/5 peer agreement (net): +1
földi telepítésű rakétavédelem


Explanation:
-

László Zsák
Works in field
Native speaker of: Native in HungarianHungarian

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
agree  Péter Tófalvi
45 mins

34 mins   confidence: Answerer confidence 5/5
szárazföldi támaszpontú rakétavédelemi rendszer


Explanation:
bár a "system" szószerint nincs benne, de a mondat értelme ez.

Eniko Wright
Native speaker of: Native in HungarianHungarian

46 mins   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5 peer agreement (net): +1
szárazföldi hadszíntéri rakétavédelmi rendszer


Explanation:
Az eddigiekből hiányzott a "theater" fordítása.

Az utolsó három szó egyébként bevett NATO-kifejezés, rövidítése TMD, tessék rákeresni.


--------------------------------------------------
Note added at 47 mins (2008-04-02 10:10:32 GMT)
--------------------------------------------------

Tessék rákeresni a "hadszíntéri rakétavédelmi rendszer" kifejezésre: látható, hogy a magyar katonai szakzsargon ezt használja.

Csaba Ban
Hungary
Native speaker of: Native in HungarianHungarian

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
agree  Andras Mohay: "szárazföldi" helyett "földi telepítésű"-vel egész takaros :-) (A "ground" itt a "légi" stb. ellentettje.)
2 hrs

3 hrs   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5 peer agreement (net): +1
ld. lent


Explanation:
Tulajdonképpen Csaba és László megoldásának összegzéséből jöhet ki a mondatban szereplő kifejezés fordítása:
földi telepítésű hadszíntéri rakétavédelem
László valóban kihagyta a theater (hadszíntéri) fordítását, Csaba viszont beletett egy, a mondatban, az adott kifejezés kapcsán nem szereplő kifejezést, a rendszert (system).
Példák: "a konferencián mindvégig "...Missile Defence"-rõl, vagyis rakétavédelemrõl volt szó." "Rakétavédelmi Hivatal meghirdette a Ballisztikus Rakétavédelmi Rendszer kifejlesztésére vonatkozó egyedülálló programját ("Single program to develop a Ballistic Missile Defence System")." Itt találhatóak, sok más, a témával kapcsolatos kifejezés társaságában: http://www.bjkmf.hu/bszemle/kulon0118.html


Sandor HEGYI
Hungary
Specializes in field
Native speaker of: Native in HungarianHungarian
PRO pts in category: 12
Grading comment
Köszönöm, Sándor! Ez a legpontosabb.

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
agree  Balázs Sudár
41 mins
  -> Köszönöm!