KudoZ home » English to Hungarian » Aerospace / Aviation / Space

code-share agreement

Hungarian translation: közös járatok üzemeltetéséről szóló megállapodás


GLOSSARY ENTRY (DERIVED FROM QUESTION BELOW)
English term or phrase:code-share agreement
Hungarian translation:közös járatok üzemeltetéséről szóló megállapodás
Entered by: Péter Tófalvi

13:25 Dec 14, 2010
English to Hungarian translations [PRO]
Bus/Financial - Aerospace / Aviation / Space / jogi megállapodás
English term or phrase: code-share agreement
Két légitársaság köti meg, pl. a Malév és az Aeoroflot.
Péter Tófalvi
Hungary
kódmegosztási megállapodás v. közös üzemeltetésű járatokról szóló megállapodás
Explanation:
http://www.airfrance.hu/HU/hu/local/transverse/footer/edito_...

http://hu.wikipedia.org/wiki/Code_sharing

http://www.airberlin.com/site/affiliate/unternehmen/agb/AGB_...
Selected response from:

Tibor Benda, dr.
Grading comment
Selected automatically based on peer agreement.
4 KudoZ points were awarded for this answer



Summary of answers provided
4 +4kódmegosztási megállapodás v. közös üzemeltetésű járatokról szóló megállapodásTibor Benda, dr.
5 +1közös üzemeltetési szerződés / code-share szerződés
Ildiko Santana
4közös járatok üzemeltetéséről szóló megállapodásKlara Miksics
4közös járat(okra vonatkozó) / code sharing megállapodás
József Lázár


Discussion entries: 4





  

Answers


6 mins   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5
közös járat(okra vonatkozó) / code sharing megállapodás


Explanation:
http://hu.wikipedia.org/wiki/Code_sharing

József Lázár
Hungary
Native speaker of: Native in HungarianHungarian

8 mins   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5 peer agreement (net): +4
kódmegosztási megállapodás v. közös üzemeltetésű járatokról szóló megállapodás


Explanation:
http://www.airfrance.hu/HU/hu/local/transverse/footer/edito_...

http://hu.wikipedia.org/wiki/Code_sharing

http://www.airberlin.com/site/affiliate/unternehmen/agb/AGB_...

Tibor Benda, dr.
Native speaker of: Native in HungarianHungarian
PRO pts in category: 4
Grading comment
Selected automatically based on peer agreement.

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
agree  Katalin Szilárd: Pontosan szó szerint ezt akartam beírni, csak megelőztél. :) A kódmegosztási megállapodásra szavazok: http://eur-lex.europa.eu/LexUriServ/LexUriServ.do?uri=OJ:C:2...
5 mins
  -> :-) Köszönöm

agree  Judith Kiraly: A közös üzemeltetésről van szó.
1 hr
  -> Köszönöm

agree  hollowman2
1 day 9 hrs

agree  Tradeuro Language Services
2 days 6 hrs

5 hrs   confidence: Answerer confidence 5/5 peer agreement (net): +1
közös üzemeltetési szerződés / code-share szerződés


Explanation:
Én a Malév szóhasználatát tekinteném meghatározónak, és a code-share agreementet közös üzemeltetési szerződésként vagy code-share szerződésként fordítanám. (Kerülném a "kódmegosztást".)

"Közös üzemeltetésű (code-share) járat: a Malévnek más légitársaságokkal kötött megállapodása alapján, a megállapodásban meghatározott útvonalon, a részes légitársaságok saját kódja alatt közösen értékesített járat.
(...)
Más légitársaságokkal közösen üzemeltetett (ú.n. code-share) járatok esetén a fuvarozás lebonyolítása és kártérítés tekintetében – a hatályos code-share szerződés alapján – az üzemeltető légitársaság Üzletszabályzata lehet alkalmazandó. A Malév vagy ügynöke a helyfoglaláskor vagy a jegyvásárláskor tájékoztatja az utast arról, hogy a járato(ka)t mely légitársaság(ok) üzemelteti.
(...)
A Malév fenntartja magának a jogot, hogy az utas fuvarozásához más légitársaságot vegyen igénybe, vagy a meghirdetettől eltérő típusú légijárművet üzemeltessen. A Malév illetve code-share partnerei által üzemeltetett egyes repülőgéptípusokon az ülések mérete és az üléssorok távolsága az egész repülőgépen azonos. A Malév business utasai azonban ilyen géptípusok üzemeltetése esetén is jogosultak minden egyéb business szolgáltatás igénybevételére."

Forrás:
"ÜZLETSZABÁLYZAT - A Malév Magyar Légiközlekedési Zártkörűen Működő Részvénytársaság általános személyszállítási és poggyászfuvarozási feltételei"

--------------------------------------------------
Note added at 10 hrs (2010-12-14 23:51:48 GMT)
--------------------------------------------------

Három további hivatkozás segítségképpen:

"(7) A megállapodás hatálya alá tartozó szolgáltatások nyújtása vagy kínálása tekintetében a felek bármely légitársasága együttműködési kereskedelmi – például helyfoglalási (blocked space) vagy közös üzemeltetési (code share) – megállapodásokat köthet"
Forrás:
Az Európai Unió Hivatalos Lapja, 2007.5.25.
LÉGIKÖZLEKEDÉSI MEGÁLLAPODÁS
http://epa.oszk.hu/00800/00878/01103/pdf/00040041.pdf

"3. Mindkét Fél kijelölt légiközlekedési vállalatai a másik Fél kijelölt légiközlekedési vállalataival szabadon köthetnek kereskedelmi megállapodásokat, úgy mint közös járatszámú (code share) üzemeltetési, helybérleti (blocked space arrangement), vagy hasonló együttműködésre, amelyek jóváhagyása a kölcsönös jóindulat és viszonosság, valamint az Egyezménnyel és Függelékével illetve az érvényes jogszabályokkal és rendelkezésekkel való összhang alapján történik."
Forrás:
23/1990. (VIII. 13.) Korm. rendelet a Budapesten 1989. július 12. napján aláírt magyar-amerikai légiközlekedési egyezmény kihirdetéséről
http://www.huembwas.org/Consul/legal_texts/Egyezmenyek/Legim...

"Kárigényünket ahhoz a légitársasághoz kell bejelenteni, amellyel a szerződést kötöttük. Ha egy code-share (két légitársaság által közösen üzemeltetett) járat esetén bizonytalanok vagyunk, küldjük meg mindkét társaságnak az igényt."
Forrás: EU Tájékoztató Szolgálat
http://www.euvonal.hu/index.php?op=mindennapok_fogyasztovede...


    Reference: http://www.malev.hu/Root/MalevDocuments/TravelInformation/co...
Ildiko Santana
United States
Native speaker of: Native in HungarianHungarian, Native in EnglishEnglish
PRO pts in category: 4

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
agree  Judith Kiraly
3 hrs
  -> Köszönöm!

2 days 18 hrs   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5
közös járatok üzemeltetéséről szóló megállapodás


Explanation:
Az EUR-Lexben találkoztam ezzel a kifejezéssel (48. cikk).

--------------------------------------------------
Note added at 2 nap18 óra (2010-12-17 08:21:50 GMT)
--------------------------------------------------

http://eur-lex.europa.eu/Notice.do?mode=dbl&lang=en&ihmlang=...

Example sentence(s):
  • E teljes szabadságot kiegészítették az érintett légifuvarozók által kötendő, közös járatok üzemeltetéséről („code sharing”) szóló megállapodások lehetőségeire vonatkozó rendelkezések...

    Reference: http://eur-lex.europa.eu/Notice.do?mode=dbl&lang=en&ihmlang=...
Klara Miksics
Native speaker of: Native in HungarianHungarian
Notes to answerer
Asker: Köszönöm, ez a legjobb, nyelvtanilag is helyes válasz!