recorder

Hungarian translation: furulya

English to Hungarian translations [PRO]
Art/Literary / hangszer
English term or phrase: recorder
Újabb hangszer (?). Mobiltelefon hangok, a következő kategóriában:
Flutes/pipes: piccolo / flute / recorder / pan flute ...
Létezik ilyen nevű hangszer? Vagy a szó eredeti értelme szerint "felvevő"/"hangfelveő" lenne? (ez nem tetszik nekem)
Csaba Ban
Hungary
Hungarian translation:furulya
Explanation:
Két Muzsikás CD-n is így fordították a hangszerek felsorolásánál: furulya/recorder.
Nem tudom mennyire mérvadó.

Selected response from:

Katalin Horváth McClure
United States
Grading comment
köszönöm mindenkinek
4 KudoZ points were awarded for this answer



Summary of answers provided
5csŒrfuvola, botfuvola, egyenes fuvola
JANOS SAMU
4 +1furulya
Katalin Horváth McClure
3 +1Blockflöte
Ivan Frankovics


  

Answers


6 mins   confidence: Answerer confidence 3/5Answerer confidence 3/5 peer agreement (net): +1
Blockflöte


Explanation:
A "Blockflöte" német szó (angolul recorder, olaszul flauto dolce), pontos magyar megfelelője nincs, egy olyan dugós furulya, amelynek belső furata a vége felé keskenyedő kúp.
Európában a reneszánsz és a barokk stílus általánosan használt hangszere volt. Napjainkban ismét közismert és közkedvelt hangszer. A továbbiakban ezt a hangszert ismertetjük.

--------------------------------------------------
Note added at 2003-01-03 14:53:19 (GMT)
--------------------------------------------------

En a Blockflötét mar hallottam, szeintem ez OK.


    Reference: http://www.terrasoft.hu/kultura/zf1/hangsz.htm
Ivan Frankovics
Hungary
Native speaker of: Native in HungarianHungarian, Native in CroatianCroatian
PRO pts in pair: 111

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
agree  Elvira Stoianov: ez lehet, a Longman-ban az szerepel hogy "a simple musical instrument that you play by blowing straight down it"
33 mins
  -> Koszi.

2 hrs   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5 peer agreement (net): +1
furulya


Explanation:
Két Muzsikás CD-n is így fordították a hangszerek felsorolásánál: furulya/recorder.
Nem tudom mennyire mérvadó.



Katalin Horváth McClure
United States
Native speaker of: Native in HungarianHungarian
PRO pts in pair: 3354
Grading comment
köszönöm mindenkinek

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
agree  Andrea Nemeth-Newhauser: A zenei szótár is furulyát mond elsőként.
1 hr

5 hrs   confidence: Answerer confidence 5/5
csŒrfuvola, botfuvola, egyenes fuvola


Explanation:
Mind a három kifejezés használatos

JANOS SAMU
United States
PRO pts in pair: 2336