do sg for a crust

Hungarian translation: él vmiből, vmivel keresi a kenyerét

English term or phrase:do sg for a crust
Hungarian translation:él vmiből, vmivel keresi a kenyerét
Entered by: Palko Agi

06:58 May 12, 2003
English to Hungarian translations [PRO]
Art/Literary
English term or phrase: do sg for a crust
What did this girl do for a crust?
Palko Agi
megél vmiből
Explanation:
Miből él ez a lány?
Benne van a nagyszótárban:
What do you do for a crust? - Miből élsz? Mi a foglalkozásod?
vagy: Mivel keresed a kenyered?
Selected response from:

Attila Piróth
France
Grading comment
Nagyon köszönöm, a szövegből világo volt a jelentés, csak idegesített, hogy nem találom. Lehet, hogy a régi nagyszótárban nem szerepel? Vagy csak ennyire béna vagyok? (Tegnap adtam le a könyvet, az utolsó héten nem nagyon aludtam,ilyenkor van, hogy már nem is látok... )
4 KudoZ points were awarded for this answer



Summary of answers provided
5 +5megél vmiből
Attila Piróth
5 +2mivel keresi meg a betevőt
Nora Janoshazi
4 +1Miből élt, mi volt a foglalkozása, mivel kereste a kenyerét
KrisztinaK


  

Answers


15 mins   confidence: Answerer confidence 5/5 peer agreement (net): +5
megél vmiből


Explanation:
Miből él ez a lány?
Benne van a nagyszótárban:
What do you do for a crust? - Miből élsz? Mi a foglalkozásod?
vagy: Mivel keresed a kenyered?

Attila Piróth
France
Native speaker of: Native in HungarianHungarian
PRO pts in pair: 2671
Grading comment
Nagyon köszönöm, a szövegből világo volt a jelentés, csak idegesített, hogy nem találom. Lehet, hogy a régi nagyszótárban nem szerepel? Vagy csak ennyire béna vagyok? (Tegnap adtam le a könyvet, az utolsó héten nem nagyon aludtam,ilyenkor van, hogy már nem is látok... )

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
agree  JANOS SAMU: Ez a jó, csak múlt időben volt az egész. Tehát Miből élt eddig ez a lány?
12 mins

agree  Andrea Nemeth-Newhauser: Egyetértek Samu Jánossal.
5 hrs

agree  xxxErika P: A kenyeres megoldásra voksolok.
5 hrs

agree  Gabrielle Weatherhead
6 hrs

agree  Ildiko Santana
19 hrs

20 mins   confidence: Answerer confidence 5/5 peer agreement (net): +2
mivel keresi meg a betevőt


Explanation:
Talán irodalmibb. Attól függ, mi illik jobban a mű stílusához.
crust = (szó szerint) száraz kenyér


    Oxford Advanced Learner's Dictonary
Nora Janoshazi
Native speaker of: Native in HungarianHungarian
PRO pts in pair: 32

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
agree  Andrea Nemeth-Newhauser: Ez is tetszik, de a "betevő" így önmagában, "falat" nélkül, nem irodalmi, sőt, kifejezetten szlengnek számít.
5 hrs

agree  Gabrielle Weatherhead: ez nekem is jobban tetszik.
6 hrs

neutral  Ildiko Santana: Jo, de a *crust* inkabb a kenyer "haja", igen becses resze - mind tortenetileg, mind nyelveszetileg. Az *upper crust* azaz (kb) felso 10000, a modos reteg - semmikepp nincs osszefuggesben a szaraz kenyerrel, sot!
18 hrs

38 mins   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5 peer agreement (net): +1
Miből élt, mi volt a foglalkozása, mivel kereste a kenyerét


Explanation:
"crust" többek között megélhetést, betevő falatot is jelent.

KrisztinaK
Native speaker of: Native in HungarianHungarian

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
agree  Ildiko Santana: Ez a legjobb, figyelembe veszi az igeidot is.
18 hrs