Demon-flower

Hungarian translation: démonvirág

23:47 Jan 13, 2004
English to Hungarian translations [Non-PRO]
Art/Literary
English term or phrase: Demon-flower
Vers. A megölt sírjánál annak véréből Demon-flower fakad. Lásd JA. Csak a magyarul "ördög"-gel kezdődő virágok/növények nagyon nem illenek ide. Persze az eredeti szöveg sem feltétlen egy konkrét virágra utal.
zoldsrac
Hungarian translation:démonvirág
Explanation:
vagy szellemvirág?

Szerintem nem feltétlenül igazi virág. A mandragóráról tudok hasonló kontextusban, de azt hiszem, ahhoz akasztott ember kell (brrr)
Selected response from:

Eva Blanar
Hungary
Grading comment
4 KudoZ points were awarded for this answer



Summary of answers provided
2 +3démonvirág
Eva Blanar
3 +1viharvirág
xxxdenny


  

Answers


20 mins   confidence: Answerer confidence 2/5Answerer confidence 2/5 peer agreement (net): +3
demon-flower
démonvirág


Explanation:
vagy szellemvirág?

Szerintem nem feltétlenül igazi virág. A mandragóráról tudok hasonló kontextusban, de azt hiszem, ahhoz akasztott ember kell (brrr)

Eva Blanar
Hungary
Native speaker of: Hungarian
PRO pts in pair: 1298

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
agree  Katalin Horváth McClure: Szerintem sem igazi virág, és ez jó megnevezés.
1 hr

agree  Ildiko Santana: Szerintem a 'demonvirag' tokeletes megoldas. Egyreszt a 'demon' nem ordog, hanem demon (ahogy Eva helyesen forditotta); masreszt valoban fantazianev az eredeti, igy a magyar helyesen illeszkedik az eredetihez.
1 hr

agree  Kathrin.B
17 hrs

1 hr   confidence: Answerer confidence 3/5Answerer confidence 3/5 peer agreement (net): +1
demon-flower
viharvirág


Explanation:
Demon Flower megtalálható, mint könyvcim, németböl forditva.
A német cim: Die Wurliblume
Franciul: fleur ŕ tourbillon
Magyarul van Szell?rózsa - (növ., szélvirág, szélrózsa, reszketeg,
Anemone L.), a boglárkafélék többnyáréltü füve. (Pallas) - mint valódi és viharvirág, mint irodalmi virág

xxxdenny
Native speaker of: Hungarian
PRO pts in pair: 1667

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
agree  Corinae
9 hrs




The KudoZ network provides a framework for translators and others to assist each other with translations or explanations of terms and short phrases.


See also:

Your current localization setting

English

Select a language

Term search
  • All of ProZ.com
  • Term search
  • Jobs
  • Forums
  • Multiple search