KudoZ home » English to Hungarian » Automotive / Cars & Trucks

short engine

Hungarian translation: rövid motor


GLOSSARY ENTRY (DERIVED FROM QUESTION BELOW)
English term or phrase:short engine
Hungarian translation:rövid motor
Entered by: xxxHungi

20:17 Jul 20, 2005
English to Hungarian translations [PRO]
Tech/Engineering - Automotive / Cars & Trucks
English term or phrase: short engine
Az autó motorjában van (vagy maga a motor?) - ha hibás a szigetelése, akkor csepeg a motorolaj belőle.
Szlovákból tükörfordítva: rövid forgattyústengelyű motor.
Van rá valami szakkifejezés? Kösz előre.
Tibor Lovasz
Slovakia
rövid motor
Explanation:
A nagy hengerszám, a motor beépítési helyének korlátozottsága v. valamely más ok szükségessé teheti a motor rövidebb kialakítását. Ezt általában a hengerek V-elrendezésével (ritkán boxer v. csillag-elrendezéssel) érjük el. A forgattyústengely térbeli szerkezete, a főcsapágyak elhelyezése, stb. azonban határt szab ennek a törekvésbek.
Ha a motorolaj csepeg, annak az oka a motorban lévő valamelyik tömítés (nem szigetelés!) meghibásodása, olajkiverődés, az olajleeresztő csavar laza meghúzása, stb. Ezeknek nincs köze a motor építési hosszához.

--------------------------------------------------
Note added at 9 hrs 31 mins (2005-07-21 05:48:40 GMT)
--------------------------------------------------

...törekvésnek.
Selected response from:

xxxHungi
Grading comment
Kezenfekvo, tetszik. Tul egyszerunek tunt, a helyes megfejtes szinte sohasem ilyen egyszeru :-)
4 KudoZ points were awarded for this answer



Summary of answers provided
5 +1rövid motorxxxHungi
4short stroke enginejuvera
3felújított motor(blokk)
MandC
3rövid (motor)blokk
Attila Hajdu


  

Answers


12 mins   confidence: Answerer confidence 3/5Answerer confidence 3/5
rövid (motor)blokk


Explanation:
Valószínűleg erről van szó...folyik a blokk.

Attila Hajdu
Specializes in field
Native speaker of: Hungarian
PRO pts in category: 78

23 mins   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5
short stroke engine


Explanation:
Rövid löketű motor. www.teae.org/rootes_review/memorables/rapier_78.html
www.roversd1.nl/sd1web/capacity.html

juvera
Specializes in field
Native speaker of: Native in HungarianHungarian
PRO pts in category: 104

9 hrs   confidence: Answerer confidence 5/5 peer agreement (net): +1
rövid motor


Explanation:
A nagy hengerszám, a motor beépítési helyének korlátozottsága v. valamely más ok szükségessé teheti a motor rövidebb kialakítását. Ezt általában a hengerek V-elrendezésével (ritkán boxer v. csillag-elrendezéssel) érjük el. A forgattyústengely térbeli szerkezete, a főcsapágyak elhelyezése, stb. azonban határt szab ennek a törekvésbek.
Ha a motorolaj csepeg, annak az oka a motorban lévő valamelyik tömítés (nem szigetelés!) meghibásodása, olajkiverődés, az olajleeresztő csavar laza meghúzása, stb. Ezeknek nincs köze a motor építési hosszához.

--------------------------------------------------
Note added at 9 hrs 31 mins (2005-07-21 05:48:40 GMT)
--------------------------------------------------

...törekvésnek.

xxxHungi
Specializes in field
Native speaker of: Native in HungarianHungarian
PRO pts in category: 130
Grading comment
Kezenfekvo, tetszik. Tul egyszerunek tunt, a helyes megfejtes szinte sohasem ilyen egyszeru :-)

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
agree  HalmoforBT: Ez a pontos válasz.
38 mins
  -> Köszönöm!

1 day11 hrs   confidence: Answerer confidence 3/5Answerer confidence 3/5
felújított motor(blokk)


Explanation:
short engine:
A fully reconditioned engine but without external parts such as head, oil pan, oil pump, or fuel pump, etc.


--------------------------------------------------
Note added at 1 day 11 hrs 59 mins (2005-07-22 08:16:52 GMT)
--------------------------------------------------

Az olajfolyás is erre utal, persze ha a felújítás nem volt túl sikeres:-)

MandC
Hungary
Native speaker of: Native in HungarianHungarian
PRO pts in category: 24