KudoZ home » English to Hungarian » Automotive / Cars & Trucks

payload

Hungarian translation: (hasznos) adat/információ(mennyiség)


GLOSSARY ENTRY (DERIVED FROM QUESTION BELOW)
English term or phrase:payload
Hungarian translation:(hasznos) adat/információ(mennyiség)
Entered by: József Lázár

20:37 Dec 20, 2010
English to Hungarian translations [PRO]
Tech/Engineering - Automotive / Cars & Trucks / motordiagnosztika
English term or phrase: payload
Sziasztok!

Autószerelőknek szóló speciális, gyártói tanfolyam vizsgakérdései között fordul elő.

*List the three items necessary to retrieve the proper payload for the new turbocharger calibration procedure?*
*When replacing the DPF or the DOC what three numbers are needed to retrieve the payload from SDS?*
*Which components require a payload be downloaded and a return file sent?*

Sehol máshol, és a kérdésekre adható válaszokat sem ismerem...

Előre is köszönöm a segítséget.
Attila
Attila Bielik
Hungary
(hasznos) adat/információ(mennyiség)
Explanation:
Az átvitt program és adat együttese.
http://en.wikipedia.org/wiki/Payload_(software)
és a gugliban így keresve: hasznos adat payload
Selected response from:

József Lázár
Hungary
Grading comment
Köszönöm! Ezt választottam, a turbós mondatban pedig András terhelését alkalmaztam.
4 KudoZ points were awarded for this answer



Summary of answers provided
5 +1terhelés
Andras Szekany
4felhasználói adat (hasznos teher)
Ildiko Santana
3(hasznos) adat/információ(mennyiség)
József Lázár
2raksúly
Katalin Horváth McClure
Summary of reference entries provided
hasznos súly (mint beviteli adat)
Péter Tófalvi

  

Answers


12 mins   confidence: Answerer confidence 2/5Answerer confidence 2/5
raksúly


Explanation:
Általában a teherautóknál vagy egyéb vontatásra alkalmas járműnél használják, de nem tudom, hogy az adott szövegkörnyezetben van-e értelme. Elképzelhetőnek tartom, hogy turbocharger kalibrálása másképp történik a raksúlytól függően.

Katalin Horváth McClure
United States
Works in field
Native speaker of: Native in HungarianHungarian
PRO pts in category: 64
Notes to answerer
Asker: köszönöm!


44 mins   confidence: Answerer confidence 3/5Answerer confidence 3/5
(hasznos) adat/információ(mennyiség)


Explanation:
Az átvitt program és adat együttese.
http://en.wikipedia.org/wiki/Payload_(software)
és a gugliban így keresve: hasznos adat payload

József Lázár
Hungary
Native speaker of: Native in HungarianHungarian
PRO pts in category: 8
Grading comment
Köszönöm! Ezt választottam, a turbós mondatban pedig András terhelését alkalmaztam.

1 hr   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5
felhasználói adat (hasznos teher)


Explanation:
Az "SDS" említése miatt én erre az informatikai értelmezésre gondolok.

On the Internet, a payload is ...
The essential data that is being carried within a packet or other transmission unit. The payload does not include the "overhead" data required to get the packet to its destination. Note that what constitutes the payload may depend on the point-of-view. To a communications layer that needs some of the overhead data to do its job, the payload is sometimes considered to include the part of the overhead data that this layer handles. However, in more general usage, the payload is the bits that get delivered to the end user at the destination.
http://searchsecurity.techtarget.com/sDefinition/0,,sid14_gc...

The service responds with an XML payload that contains the authority metadata...
The service returns an XML payload that contains the collection of flexible entities that match your query conditions...
http://www.devx.com/MSDN/Article/40704/0/page/3

payload – hasznos teher [ágensüzenet információs része] | felhasználói adat
payload length – hasznosteher-hossz | felhasználói adatmező hossza
(angol-magyar informatikai szótár)
http://www.tankonyvtar.hu/informatika/angol-magyar-080904-18

Két paramétere van: az URL, amely felé küldi a kérést, és a felhasználói adat (payload), amelyet elküld a szervernek, ha POST kérésről van szó.
(ELTE, Bevezetés az AJAX technológia használatába)
http://illesati.web.elte.hu/Ajax/

Ildiko Santana
United States
Works in field
Native speaker of: Native in HungarianHungarian, Native in EnglishEnglish
PRO pts in category: 20
Notes to answerer
Asker: Köszönöm!


10 hrs   confidence: Answerer confidence 5/5 peer agreement (net): +1
terhelés


Explanation:
mármint ehhez: "necessary to retrieve the proper payload for the new turbocharger calibration procedure"

Andras Szekany
Hungary
Native speaker of: Native in HungarianHungarian
PRO pts in category: 52
Notes to answerer
Asker: Köszönöm!


Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
agree  Tradeuro Language Services
4 days




Reference comments


15 hrs
Reference: hasznos súly (mint beviteli adat)

Reference information:
A turbófeltöltő kalibrálásához a szerelőnek meg kell adnia a számítógépen 3 paramétert, amelyek meghatározzák a hasznos súlyt. A kalibráláshoz ez az adat is szükséges.


    Reference: http://www.arturbo.co.uk/
    Reference: http://www.youtube.com/watch?v=Hy2ic80NMZQ
Péter Tófalvi
Hungary
Native speaker of: Native in HungarianHungarian, Native in RomanianRomanian
PRO pts in category: 28
Note to reference poster
Asker: Köszönöm!