KudoZ home » English to Hungarian » Biology (-tech,-chem,micro-)

Iodium

Hungarian translation: vszeg jód


17:11 Feb 8, 2007
English to Hungarian translations [PRO]
Science - Biology (-tech,-chem,micro-)
English term or phrase: Iodium
Lehet, hogy ez mégiscsak a jód lenne?
Éva Kimball
Hungarian translation:vszeg jód
Explanation:
Bár annak persze iodine az igazi angol neve. A szövegkörnyezetből nem derül ki több?
Ahogy magyarul is szoktak urániumot mondani (helytelenül) az urán helyett, a "iodium" is kézenfekvő tévesztésnek tűnik.
Selected response from:

Attila Piróth
France
Grading comment
Akkor jó, és köszi mindenkinek a segitséget.
4 KudoZ points were awarded for this answer



Summary of answers provided
3 +5vszeg jód
Attila Piróth
4iodine
Augusta Door


  

Answers


3 mins   confidence: Answerer confidence 3/5Answerer confidence 3/5 peer agreement (net): +5
iodium
vszeg jód


Explanation:
Bár annak persze iodine az igazi angol neve. A szövegkörnyezetből nem derül ki több?
Ahogy magyarul is szoktak urániumot mondani (helytelenül) az urán helyett, a "iodium" is kézenfekvő tévesztésnek tűnik.

Attila Piróth
France
Native speaker of: Native in HungarianHungarian
PRO pts in category: 12
Grading comment
Akkor jó, és köszi mindenkinek a segitséget.

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
agree  Dora Miklody: De speciel a homeopátiában az elemek nevével jellmeznek egy bizonyos tulajdonságcsoportba tartozó embereket és a iodium az egyik, de az tagadhatalanul jódot jelent.
10 mins

agree  Katalin Horváth McClure: Egyértelműen jód. Lásd: http://www.homeoint.org/seror/cowperthwaite/iod.htm
12 mins
  -> Igen, a szövegkörnyezettől függően előfordulhat, hogy a "Iodium" megnevezés nem hiba, hanem alternatíva. A periódusos rendszerben viszont nem illik ilyen névvel szerepeltetni.

agree  Meturgan
58 mins

agree  Levente Bodrossy Dr.
2 hrs

agree  Krisztina Lelik
17 hrs

4 mins   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5
iodium
iodine


Explanation:
szerintem az, mert ha latinul az akkor itt is. Gondolom.

--------------------------------------------------
Note added at 7 mins (2007-02-08 17:19:08 GMT)
--------------------------------------------------

most veszem észre hogy fordítva volt, nem angolra. Ebben az esetben törölném a választ, csak nem tudom hogy kell csinálni. Mindenesetre jód, persze


Augusta Door
Native speaker of: Native in ItalianItalian