KudoZ home » English to Hungarian » Bus/Financial

401 (k) plan recordkeeping

Hungarian translation: a 401 (k) nyugdíjtakarékossági program könyvelése


14:51 Nov 13, 2001
English to Hungarian translations [PRO]
Bus/Financial
English term or phrase: 401 (k) plan recordkeeping
The Human Resource and Benefits segment provides outsourcing services which includes 401 (k) plan recordkeeping, workers' compensation insurance, section 125 plan administration, group benefits, state unemployment insurance, employee management services and other benefits.
mityo
Hungary
Hungarian translation:a 401 (k) nyugdíjtakarékossági program könyvelése
Explanation:
A 401 (k) plan egy amerikai nyugdíjtakarékossági program neve, lásd alább.

A nyugdíjtakarékossági szót azért szúrtam be, mert anélkül a magyar olvasónak nem érthető a szöveg, a 401 (k)-t pedig azért hagytam benne, mert anélkül szerintem nem pontos.

401(k) Plan
A deferred compensation plan set up by an employer. A portion of your earnings is deducted and placed in a qualified retirement plan. Your employer may match a percentage of the amount you have withheld. You are not taxed on either the amount deducted from your pay or your employer's matching amount until you receive distributions, usually at retirement.
http://moneycentral.msn.com/taxes/glossary/glossary.asp?Term...

2. A Nyugdíjtakarékossági Program (401(k) Plan) keretében a munkáltató társaság által felállított befektetési alapba fizethet be adó- és TB-mentesen mind a munkavállaló, mind a munkáltató – e két forrásból együtt a munkavállaló évi keresetének legfeljebb 15%-a erejéig. Egy 1993-as felmérés szerint a kb. 115.000 ilyen programban résztvevõ 21 millió munkatársnak $ 447 milliárd vagyona volt felhalmozva ezekben a programokban, és ebbõl kb. $ 250 milliárd volt a saját társaságban megszerzett részvények értéke (ebben az évben az ESOP vagyon összértéke további $ 214 milliárdot tett ki).
http://www.iridium.hu/mrp/Lukacs_00115.html
Selected response from:

apro
Hungary
Grading comment
4 KudoZ points were awarded for this answer



Summary of answers provided
4 +3Nyugdíjtakarékossági program nyilvántartása
Andrea Nemeth-Newhauser
4a 401 (k) nyugdíjtakarékossági program könyveléseapro
2 +1irattárazási tervkbs


  

Answers


19 mins   confidence: Answerer confidence 2/5Answerer confidence 2/5 peer agreement (net): +1
irattárazási terv


Explanation:
De az a (k) elbizonytalanít.

kbs

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
agree  Aranka
13 hrs

4 hrs   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5 peer agreement (net): +3
Nyugdíjtakarékossági program nyilvántartása


Explanation:
A 401 (k) plan olyan nyugdíjtakarékossági program, amelyhez a munkaadó bizonyos százalékot hozzátesz.

Andrea Nemeth-Newhauser
Native speaker of: Native in HungarianHungarian
PRO pts in pair: 48

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
agree  chemimedic
3 hrs

agree  Csaba Ban: correct
3 hrs

agree  Aranka: this is the one i agree with, sorry
9 hrs

8 hrs   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5
a 401 (k) nyugdíjtakarékossági program könyvelése


Explanation:
A 401 (k) plan egy amerikai nyugdíjtakarékossági program neve, lásd alább.

A nyugdíjtakarékossági szót azért szúrtam be, mert anélkül a magyar olvasónak nem érthető a szöveg, a 401 (k)-t pedig azért hagytam benne, mert anélkül szerintem nem pontos.

401(k) Plan
A deferred compensation plan set up by an employer. A portion of your earnings is deducted and placed in a qualified retirement plan. Your employer may match a percentage of the amount you have withheld. You are not taxed on either the amount deducted from your pay or your employer's matching amount until you receive distributions, usually at retirement.
http://moneycentral.msn.com/taxes/glossary/glossary.asp?Term...

2. A Nyugdíjtakarékossági Program (401(k) Plan) keretében a munkáltató társaság által felállított befektetési alapba fizethet be adó- és TB-mentesen mind a munkavállaló, mind a munkáltató – e két forrásból együtt a munkavállaló évi keresetének legfeljebb 15%-a erejéig. Egy 1993-as felmérés szerint a kb. 115.000 ilyen programban résztvevõ 21 millió munkatársnak $ 447 milliárd vagyona volt felhalmozva ezekben a programokban, és ebbõl kb. $ 250 milliárd volt a saját társaságban megszerzett részvények értéke (ebben az évben az ESOP vagyon összértéke további $ 214 milliárdot tett ki).
http://www.iridium.hu/mrp/Lukacs_00115.html


apro
Hungary
Native speaker of: Native in HungarianHungarian
PRO pts in pair: 602