KudoZ home » English to Hungarian » Bus/Financial

executive summary

Hungarian translation: rövid kivonat, rövid összefoglaló, vezetői összefoglaló


GLOSSARY ENTRY (DERIVED FROM QUESTION BELOW)
English term or phrase:executive summary
Hungarian translation:rövid kivonat, rövid összefoglaló, vezetői összefoglaló
Entered by: Katalin Horváth McClure

22:32 Jan 18, 2003
English to Hungarian translations [PRO]
Bus/Financial / Business Plan
English term or phrase: executive summary
Cím egy üzleti terv egyoldalas összefoglalója tetején. Tudom hogy mit jelent, de mi a legjobb magyar kifejezés erre? Áttekintő összefoglalás??? Nem tetszik...
Katalin Horváth McClure
United States
rövid összefoglaló
Explanation:
Tudom, hogy Magyarországon vezetői/vezetőségi összefoglalónak mondják, de pl. németül Kurzfassung (a Zusammenfassung a "teljes" összefoglaló), franciául résumé vagy sommaire és kifejezetten kerülendőnek minősül a "sommaire exécutif", amit az angol anyanyelvűek azért szeretnek használni. Tehát szó nincs vezetőkről, sőt, szerintem az executive nem is a vezetésre utal, hanem az elvégzett munkára, amelynek a lényegét, esetleges új elemeit, eredményeit itt bemutatják.
Selected response from:

Eva Blanar
Hungary
Grading comment
Köszi, Éva. Tudom, hogy a választásom valószínűleg a "szél ellen ..." kategóriába tartozik, amikor tényleg nagyon gyakran vezetői összefoglalónak fordítják, de a helyzet az, hogy szerintem a Te általad megadott magyarázat sokkal inkább illik az én szövegembe. Egy üzleti tervről van szó, amint eredetileg is említettem, és ennek az összefoglalójának a címe. Csoportmunka eredménye a terv, és ezeket az eredményeket foglalták össze itt az elején.
3 KudoZ points were awarded for this answer



Summary of answers provided
5 +4vezetői összefoglaló
Csaba Ban
5 +2rövid összefoglaló
Eva Blanar
4 +1Vezetői összefoglaló
Katalin Szilárd
5(vezetoi) osszefoglalo / (vezetoi) kivonat
Ildiko Santana


  

Answers


3 mins   confidence: Answerer confidence 5/5 peer agreement (net): +4
vezetői összefoglaló


Explanation:
Lehet, hogy kicsit furcsának tűnik, de ez a bevett kifejezés. Ti. arról van szó, hogy a vezetőknek, döntéshozóknak nincsen idejük végigolvasni az egész jelentést, ezért az ő részükre az első oldalon tömören összefoglalják a lényeget.

http://www.itb.hu/dokumentumok/zold_konyv/zoldkonyv_1.htm
http://www.iif.hu/dokumentumok/nis/vezeto.htm
http://www.meh.hu/Egyeb/NIS/1resz.htm


Csaba Ban
Hungary
Native speaker of: Native in HungarianHungarian
PRO pts in pair: 561

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
agree  Benedek Liptak
5 mins

neutral  Katalin Szilárd: oops ide akartam írni: Kedves Csaba! Ezt nagyon egyszerre küldtük! :))
14 mins

agree  Attila Piróth
16 mins

agree  Nora Kis-Pal
13 hrs

agree  xxxHungi
13 hrs

15 mins   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5 peer agreement (net): +1
Vezetői összefoglaló


Explanation:
Gondolom egy üzlet vezetéséhez szükséges stratégiákról, lépésekről, tervekről, erőforrásokról szólhat ez a bizonyos dokumentum.

--------------------------------------------------
Note added at 2003-01-18 22:49:21 (GMT)
--------------------------------------------------

Kedves Csaba! Ezt egyszerre küldhettük ! :))


    Reference: http://www.vjrktf.iif.hu/kredit/ift.htm
    Reference: http://www.medinfo.hu/kov_gab/osszefog.htm
Katalin Szilárd
Hungary
Native speaker of: Native in HungarianHungarian
PRO pts in pair: 3154

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
agree  Mr. George: igen, ám nem erről szól, hanem egy nagyobb tanulmány elé írt összefoglaló
8 hrs

26 mins   confidence: Answerer confidence 5/5
(vezetoi) osszefoglalo / (vezetoi) kivonat


Explanation:
Javaslatok:
vezetoi kivonat vagy vezetoi Ăśsszefoglalo; esetleg kivonat, Ăśsszefoglalo

Egy felso vezeto strategia donteseket hoz, ezert csak a legritkabban van ideje ill. kivancsi pl. muszaki reszletekre; a vezetoi osszefoglalo igy mindossze a tervezett tranzakcio koltsegere, annak kockazatara, idobeni lefutasara, a varhato nyeresegre, elonyokre, stb. korlatozodik.
Lenyegeben az a dokumentum, amely osszefoglalja a vallalat szamara a penzugyi terv vagy ajanlat elfogadasa, bevezetese eseten bekovetkezo valtoztatasok utemezeset, az azok eredmenyekent fellepo gazdasagi, ugyviteli, stb. elonyoket, illetve az azokhoz kapcsolodo fizetesi
konstrukciot, stb. Terjedelme tobnyire nem haladja meg a 8-15 oldalt.

Ildiko Santana
United States
Native speaker of: Native in HungarianHungarian, Native in EnglishEnglish
PRO pts in pair: 1773

10 hrs   confidence: Answerer confidence 5/5 peer agreement (net): +2
rövid összefoglaló


Explanation:
Tudom, hogy Magyarországon vezetői/vezetőségi összefoglalónak mondják, de pl. németül Kurzfassung (a Zusammenfassung a "teljes" összefoglaló), franciául résumé vagy sommaire és kifejezetten kerülendőnek minősül a "sommaire exécutif", amit az angol anyanyelvűek azért szeretnek használni. Tehát szó nincs vezetőkről, sőt, szerintem az executive nem is a vezetésre utal, hanem az elvégzett munkára, amelynek a lényegét, esetleges új elemeit, eredményeit itt bemutatják.

Eva Blanar
Hungary
Native speaker of: Hungarian
PRO pts in pair: 1298
Grading comment
Köszi, Éva. Tudom, hogy a választásom valószínűleg a "szél ellen ..." kategóriába tartozik, amikor tényleg nagyon gyakran vezetői összefoglalónak fordítják, de a helyzet az, hogy szerintem a Te általad megadott magyarázat sokkal inkább illik az én szövegembe. Egy üzleti tervről van szó, amint eredetileg is említettem, és ennek az összefoglalójának a címe. Csoportmunka eredménye a terv, és ezeket az eredményeket foglalták össze itt az elején.

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
agree  Albion Languages Kft.: The other more literal translations sound strange, I think this is the best solution.
1 day 22 mins
  -> Thx for yr support :)

agree  Katalin Rozália Szász
1 day 16 hrs