KudoZ home » English to Hungarian » Bus/Financial

rack rate

Hungarian translation: portai ár


11:22 Jan 17, 2004
English to Hungarian translations [PRO]
Bus/Financial
English term or phrase: rack rate
Szállodai szobaárakkal kapcsolatos, egyik szótár szerint "maximális ár", de azt nem találom túl meggyőzőnek.
SZM
Hungarian translation:portai ár
Explanation:
A Magyar Szállodaszövetség így nevezi.
Selected response from:

xxxHungi
Grading comment
Köszönöm mindkét választ, ezek alapján utánanéztem, a szállodáknál mindkét kifejezés használatos, de miután a "portai ár" eddigi kutatásom szerint csak szállodai szobák esetében használatos, a "lista árat" pedig ezen kívül sokféle árucikkre is alkalmazzák, ezért döntöttem az előbbi mellett.
4 KudoZ points were awarded for this answer



Summary of answers provided
5portai árxxxHungi
4lista áraronakos


  

Answers


44 mins   confidence: Answerer confidence 5/5
portai ár


Explanation:
A Magyar Szállodaszövetség így nevezi.

xxxHungi
Native speaker of: Native in HungarianHungarian
PRO pts in pair: 1618
Grading comment
Köszönöm mindkét választ, ezek alapján utánanéztem, a szállodáknál mindkét kifejezés használatos, de miután a "portai ár" eddigi kutatásom szerint csak szállodai szobák esetében használatos, a "lista árat" pedig ezen kívül sokféle árucikkre is alkalmazzák, ezért döntöttem az előbbi mellett.

2 hrs   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5
lista ár


Explanation:
Lényegében a szoba legmagasabb lista ára, amit csak a véletlenül, előzetes foglalás szerint "beeső" vendégeknek szoktak mondani a recepciónál. Mindenki más úgyis valamilyen kedvezményre hivatkozik. (ref.: saját szállodai gyakorlat)

aronakos
United States
Native speaker of: Hungarian
PRO pts in pair: 21