KudoZ home » English to Hungarian » Bus/Financial

venture capital activities

Hungarian translation: kockázati tőke tevékenységek


14:37 Oct 16, 2001
English to Hungarian translations [PRO]
Bus/Financial
English term or phrase: venture capital activities
Investment activities which includes the Company's venture capital activities, the realised investment gains and losses related to certain corporate and insurance-related investments
mityo
Hungary
Hungarian translation:kockázati tőke tevékenységek
Explanation:
így hívják. így tanultuk a Közgázon is. Venture capital - olyan tőke, amelyet induló cégekbe fektetnek be. Sok ilyen cég megbukik, de az a néhány, amely talpon marad, olyan sikeres lehet, hogy visszahozza az elveszett cégekbe fektetett pénzt is.
Selected response from:

Csaba Ban
Hungary
Grading comment
Kösz
4 KudoZ points were awarded for this answer



Summary of answers provided
5kockázati tőke tevékenységek
Csaba Ban
5kockázati tőke műveletekkbs
5Vállalkozói tőkével kapcsolatos tevékenységekMr. George
5 -1új vállalkozások finanszírozásával kapcsolatos tevékenység(ek)
JANOS SAMU
4Actividades del capital arriesgado en una empresa
Cecilia Coopman, M.A. in Translation


  

Answers


9 mins   confidence: Answerer confidence 5/5
kockázati tőke tevékenységek


Explanation:
így hívják. így tanultuk a Közgázon is. Venture capital - olyan tőke, amelyet induló cégekbe fektetnek be. Sok ilyen cég megbukik, de az a néhány, amely talpon marad, olyan sikeres lehet, hogy visszahozza az elveszett cégekbe fektetett pénzt is.

Csaba Ban
Hungary
Native speaker of: Native in HungarianHungarian
PRO pts in pair: 561
Grading comment
Kösz

10 mins   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5
Actividades del capital arriesgado en una empresa


Explanation:
Venture capital:

-capital arriesgado en una empresa
-capital aventurado

Diccionario bilingue de Negocios - Steven M Kaplan

Cecilia Coopman, M.A. in Translation
United Kingdom
Native speaker of: Native in SpanishSpanish

1 hr   confidence: Answerer confidence 5/5 peer agreement (net): -1
új vállalkozások finanszírozásával kapcsolatos tevékenység(ek)


Explanation:
Sajnos a javasolt és elfogadott válasz nagyon magyartalan. Teljesen igaz, hogy kockázati tőkével kapcsolatos a tevékenység, de nem fejezi ki, hogy mit csinálnak vele, azt gyűjtik-e, kamatoztatják-e, vagy mit. Mivel minden új vállalkozás kockázatos, nyugodtan használható az általam javasolt kifejezés. A többes számot azért tettem zárójelbe, mert a tevékenységet a magyar főként egyes számban használja, még ha az angolban többes számú is.

JANOS SAMU
United States
Native speaker of: Native in HungarianHungarian
PRO pts in pair: 2300

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
disagree  Csaba Ban: lehet, hogy magyartalan, de ez a kialakult elnevezés, nem tehetek róla
5 hrs

8 hrs   confidence: Answerer confidence 5/5
Vállalkozói tőkével kapcsolatos tevékenységek


Explanation:
Magam részéről ezt tartom legjobbnak. Itt (H) így mondják.

Mr. George
PRO pts in pair: 47

11 hrs   confidence: Answerer confidence 5/5
kockázati tőke műveletek


Explanation:
A "tőke tevékenység" nehezen értelmezhető. A tőkeművelet viszont jelentésbővítő határozós szóösszetétel, ti.: 'kockázati tőkével végzett műveletek.'

kbs