KudoZ home » English to Hungarian » Business/Commerce (general)

double down

Hungarian translation: duplázni a tétet

GLOSSARY ENTRY (DERIVED FROM QUESTION BELOW)
English term or phrase:double down
Hungarian translation:duplázni a tétet
Entered by: Andrea Szabados

10:27 Nov 23, 2006
English to Hungarian translations [PRO]
Marketing - Business/Commerce (general) / Sales
English term or phrase: double down
A mondat így hangzik:
"It helps you think about what worked, what didn't, and where to double down and spend dollars for greater return on the marketing side."

A "double down" jelent hátraarcot is, de ráduplázást is, nem?
Ti hogyan értelmeznétek itt a jelentését?

Köszi előre is!
Andrea Szabados
befektetni
Explanation:
Pl. BlackJackben bizonyos helyzetekben duplázható a tét, ez a ilyenkor a doubling down.

De a tét emelése nem igazán tűnik beépíthetőnek a szövegkörnyezetbe, a legjobb ami tőlem tellett a "... mely területekbe fektessünk be további dollárokat a nagyobb nyereség reményében ..."
Selected response from:

Tibor Lovasz
Slovakia
Grading comment
Köszönöm a válaszokat!
4 KudoZ points were awarded for this answer



Summary of answers provided
5duplázni
Erzsébet Czopyk
3 +1befektetni
Tibor Lovasz


Discussion entries: 2





  

Answers


26 mins   confidence: Answerer confidence 3/5Answerer confidence 3/5 peer agreement (net): +1
befektetni


Explanation:
Pl. BlackJackben bizonyos helyzetekben duplázható a tét, ez a ilyenkor a doubling down.

De a tét emelése nem igazán tűnik beépíthetőnek a szövegkörnyezetbe, a legjobb ami tőlem tellett a "... mely területekbe fektessünk be további dollárokat a nagyobb nyereség reményében ..."


    Reference: http://casinogambling.about.com/od/blackjack/a/bjdouble.htm
Tibor Lovasz
Slovakia
Native speaker of: Native in HungarianHungarian, Native in SlovakSlovak
PRO pts in category: 4
Grading comment
Köszönöm a válaszokat!

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
agree  Krisztina Lelik: duplázni a tétet
31 mins

5 hrs   confidence: Answerer confidence 5/5
duplázni


Explanation:
Players also have the option of increasing their bet (wager) by doubling down. After receiving your first two cards, you may double down by increasing yout bet up to the amount of your original bet and receive only one additional card.

A krupié ezt mondja: double - one card only.

Itt szó szerint erről van szó, avagy hogy hol duplázzuk meg a befektetést.

Azt hiszem, tudjátok, hogy a második szakmám szerint krupié vagyok (voltam).

--------------------------------------------------
Note added at 5 óra (2006-11-23 16:15:25 GMT)
--------------------------------------------------

Azért nem értettem egyet Lacival és írtam be saját választ, mert a Black Jacket nem ismerők nem mindig vannak tisztában azzal, hogy a double nem egyszerűen a tét emelése, hanem egy igen speciális eset: mikor duplázzuk meg egy hirtelen elhatározással as tétet, a szó fizikai értelmében is mindent feltéve egy lapra, hiszen a duplázás után már csak egy lapot kapunk: vagy bejön - akkor dupla a nyeremény (esetükben a haszon), vagy bebuktuk az egészet.

Erzsébet Czopyk
Hungary
Works in field
Native speaker of: Native in HungarianHungarian
PRO pts in category: 43




Voters for reclassification
as
PRO / non-PRO
Non-PRO (1): Krisztina Lelik