KudoZ home » English to Hungarian » Business/Commerce (general)

unique selling proposition

Hungarian translation: egyedi értékesítési ajánlat


GLOSSARY ENTRY (DERIVED FROM QUESTION BELOW)
English term or phrase:unique selling proposition
Hungarian translation:egyedi értékesítési ajánlat
Entered by: esgabi

18:20 Feb 15, 2007
English to Hungarian translations [PRO]
Bus/Financial - Business/Commerce (general) / sales
English term or phrase: unique selling proposition
distinguishing feature of a product, service
gaborhor
egyedi értékesítési ajánlat
Explanation:
"Olyan megkülönböztető termék- vagy márkaelőny, amelyet a versenytársak közül csak az adott márka tudhat magáénak."
Laczkó L. B. -Zsom L.: Sales&Marketing szakszótár, KJK-KERSZÖV, 2004
Selected response from:

esgabi
Hungary
Grading comment
4 KudoZ points were awarded for this answer



Summary of answers provided
4 +1egyedülálló/páratlan eladási ajánlatHalmoforBT
4 +1egyedi értékesítési ajánlat
esgabi


Discussion entries: 3





  

Answers


13 mins   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5 peer agreement (net): +1
egyedi értékesítési ajánlat


Explanation:
"Olyan megkülönböztető termék- vagy márkaelőny, amelyet a versenytársak közül csak az adott márka tudhat magáénak."
Laczkó L. B. -Zsom L.: Sales&Marketing szakszótár, KJK-KERSZÖV, 2004


    Reference: http://www.rkk.hu/TET/2000_2-3/TET2000_2-3_02.pdf
esgabi
Hungary
Works in field
Native speaker of: Hungarian
PRO pts in category: 4

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
agree  Andrea Szabados: Ez a szakmában az elterjedt magyar megfelelője
2 hrs
  -> számomra öröm, hogy a szótár megerősítést kapott

29 mins   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5 peer agreement (net): +1
egyedülálló/páratlan eladási ajánlat


Explanation:
A "unique" itt több jó megoldást kínál: a fentieken kívül még: rendkívüli, különleges, nagyszerű (szlengként még a "csúcs" is számba jöhet).

HalmoforBT
Native speaker of: Native in HungarianHungarian
PRO pts in category: 12

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
agree  Eva Blanar: "egyedülálló ajánlat" is elég lehet, vagy talán: "páratlan vételi lehetőség" ("alkalmi vétel"? - kontextustól függ) - nem teljesen világos számomra, hogy eleve ilyen pozícióban vannak, folyamatosan, vagy épp most tesznek visszautasíthatatlan ajánlatot
28 mins
  -> köszönöm

neutral  Andrea Szabados: Bár a fordítást tekintve ez szebb megoldás a másik javaslatnál, de nem ez a szakmában használatos kifejezés.
1 hr