KudoZ home » English to Hungarian » Business/Commerce (general)

Core competency

Hungarian translation: alapvető képesség/hozzáértés


17:45 Nov 13, 2008
English to Hungarian translations [PRO]
Marketing - Business/Commerce (general) / International Marketing
English term or phrase: Core competency
Idézet a Wikiről:

Core competency is something that a firm can do well and that meets the following three conditions:

1. It provides consumer benefits
2. It is not easy for competitors to imitate
3. It can be leveraged widely to many products and markets.

A core competency can take various forms, including technical/subject matter know how, a reliable process, and/or close relationships with customers and suppliers (Mascarenhas et al. 1998). It may also include product development or culture, such as employee dedication.

Nem egyezik meg a komparatív előnnyel (comparative advantage).
Péter Holló
Hungary
Hungarian translation:alapvető képesség/hozzáértés
Explanation:
"Az ellátási láncban szereplő vállalatok közötti erőviszonyokat pedig elsősorban az határozza meg, hogy melyik szereplő “birtokolja” a lánc szempontjából alapvető képességet (core competency)."

"Alapvető képesség
Kulcsfontosságú folyamat, tevékenység, képesség a vállalat működésén belül.
angolul: Core Compentence"
"


--------------------------------------------------
Note added at 12 óra (2008-11-14 05:53:22 GMT)
--------------------------------------------------

Pl. A SHARP Corporation esetében az LCD gyártás az alapvető képesség/hozzáértés, mely köré szervezi egyéb termékeit.

Fájdalom, a hozzáértés nem önmagában nem elég, ahhoz gyártási kapacitás, értékesítési szervezet stb. is szükséges.

--------------------------------------------------
Note added at 13 óra (2008-11-14 07:19:46 GMT)
--------------------------------------------------

Helyesen:
Fájdalom, a hozzáértés önmagában nem elég, ahhoz gyártási kapacitás, értékesítési szervezet stb. is szükséges.
Selected response from:

Attila Széphegyi
Hungary
Grading comment
Nagyon köszönöm!
4 KudoZ points were awarded for this answer



Summary of answers provided
5 +4alapvető képesség/hozzáértés
Attila Széphegyi
5 +1magkompetencia
Judit Lapikás
4 +2szakterület
ilaszlo
4alaptvető szakértelem
Katarina Peters
Summary of reference entries provided
Magkompetenciák
Erzsébet Czopyk

  

Answers


1 hr   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5 peer agreement (net): +2
core competency
szakterület


Explanation:
Ha cégről van szó.


    Reference: http://www.alltech.hu/hungary/About_hun_irany.htm
ilaszlo
Hungary
Specializes in field
Native speaker of: Native in HungarianHungarian
PRO pts in category: 4
Notes to answerer
Asker: Igen, cégről van szó. Tehát pl.: "Therefore we can conclude that marketing and sales department are the core competencies of this company[...]"


Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
agree  Gusztáv Jánvári: Szerintem csak ez a jó mind közül.
1 hr

agree  xxxhollowman
3 days1 hr

2 hrs   confidence: Answerer confidence 5/5 peer agreement (net): +1
core competency
magkompetencia


Explanation:
Így használják a menedzsment szakirodalomban.


Judit Lapikás
Hungary
Specializes in field
Native speaker of: Hungarian
PRO pts in category: 4

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
neutral  Erzsébet Czopyk: értem, Judit, de nem érti Marika az utcáról. Pedig szaxó ;-)
51 mins
  -> Sajnos Marika nem érti... én ezt tudom. De talán nem ő a "célszegmens".

agree  Gabor Kun: Egyértelműen ez a magyar változat. (Erzsi: Maryke from the street sem érti azt, hogy core competency.)
1 day19 hrs

20 mins   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5
core competency
alaptvető szakértelem


Explanation:
:)

--------------------------------------------------
Note added at 2 hrs (2008-11-13 20:44:58 GMT)
--------------------------------------------------

bocsanat az egy typo volt, persze hogy alapvető

Katarina Peters
Canada
Specializes in field
Native speaker of: Native in HungarianHungarian, Native in EnglishEnglish
PRO pts in category: 12

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
neutral  Erzsébet Czopyk: alapvető
2 hrs
  -> Köszönöm, "typo" volt.

1 hr   confidence: Answerer confidence 5/5 peer agreement (net): +4
core competency
alapvető képesség/hozzáértés


Explanation:
"Az ellátási láncban szereplő vállalatok közötti erőviszonyokat pedig elsősorban az határozza meg, hogy melyik szereplő “birtokolja” a lánc szempontjából alapvető képességet (core competency)."

"Alapvető képesség
Kulcsfontosságú folyamat, tevékenység, képesség a vállalat működésén belül.
angolul: Core Compentence"
"


--------------------------------------------------
Note added at 12 óra (2008-11-14 05:53:22 GMT)
--------------------------------------------------

Pl. A SHARP Corporation esetében az LCD gyártás az alapvető képesség/hozzáértés, mely köré szervezi egyéb termékeit.

Fájdalom, a hozzáértés nem önmagában nem elég, ahhoz gyártási kapacitás, értékesítési szervezet stb. is szükséges.

--------------------------------------------------
Note added at 13 óra (2008-11-14 07:19:46 GMT)
--------------------------------------------------

Helyesen:
Fájdalom, a hozzáértés önmagában nem elég, ahhoz gyártási kapacitás, értékesítési szervezet stb. is szükséges.



    Reference: http://edok.lib.uni-corvinus.hu/222/01/MT_23_Abdulwahab_Pand...
    Reference: http://marketinginfo.hu/alapfogalmak/index.php?filter_abc=A&...
Attila Széphegyi
Hungary
Works in field
Native speaker of: Native in HungarianHungarian
PRO pts in category: 79
Grading comment
Nagyon köszönöm!

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
agree  Zsuzsa Berenyi
24 mins
  -> Köszönöm.

agree  Iosif JUHASZ
29 mins
  -> Köszönöm.

agree  Erzsébet Czopyk: a legmagyarosabb
1 hr
  -> Köszönöm.

agree  Tradeuro Language Services
1 day1 hr
  -> Köszönöm.




Reference comments


2 hrs
Reference: Magkompetenciák

Reference information:
5.2. Magkompetenciák

9
Magkompetenciáknak nevezzük a vállalat tevékenysége során elsajátított, döntően az emberi erőforrásokhoz kötődő, a szervezet kultúrájában felhalmozódott, az egyének tapasztalatában, elkötelezettségében és innovativitásában megtestesülő tényezőket.
Magkompetencia például a Sony miniatürizálási képessége vagy a Honda motorfejlesztési képessége.

10
A magkompetenciák lényegét egy fával szokták szemléltetni. A gyökerek magukat a magkompetenciákat jelentik, a törzs és a vastagabb ágak az alapvető termékeket, termékcsaládokat, üzletágakat reprezentálják, a levelek pedig a termékek, szolgáltatások.
Ahogy a fa esetében sem látjuk a gyökereket, egy kis cég is könnyen félreértheti a versenytársak erősségeit, ha csak a késztermékeket nézi.

11
A magkompetenciáktól a végtermékekig
1-es
alapvető központi termék
2-es
alapvető központi termék
1-es
magkompetencia
2-es
magkompetencia
3-as
magkompetencia
4-es
magkompetencia
2-es
üzletág
3-as
üzletág
1-es
üzletág
4-es
üzletág
Végtermékek (1-12)

Az, hogy éppen mit tekinthetünk magkompetenciának, a piac aktuális jellemzőitől, igényeitől függ. A piac változásai miatt könnyen előfordulhat, hogy a versenypozíciót korábban javító magkompetenciák később megszűnnek versenyelőnyként funkcionálni (például a versenytársak is kifejleszthetnek hasonló kompetenciákat).

[PPT] Stratégiai menedzsment
Fájlformátum: Microsoft Powerpoint - HTML-változat
A magkompetenciák lényegét egy fával szokták szemléltetni. A gyökerek magukat a magkompetenciákat jelentik, a törzs és a vastagabb ágak az alapvető ...
www.mba.bme.hu/data/jegyzet/marcsaattila/4_eloadas_sm_2006b... - Hasonló oldalak

[DOC] I. Stratégia: hadviselés művészete. XX. sz elejéig informális ...
Fájlformátum: Microsoft Word - HTML-változat
Magkompetenciák: a vállalat tevékenysége során elsajátított, ... A magkompetenciák lényege olyan, mint egy fa. Gyökér: magkompetenciák. ...
mba.net-tech.hu/Projektek/vizsga.doc - Hasonló oldalak
[DOC] Márka és imázs

Erzsébet Czopyk
Hungary
Works in field
Native speaker of: Native in HungarianHungarian
PRO pts in category: 43




Voters for reclassification
as
PRO / non-PRO
PRO (2): Erzsébet Czopyk, Attila Széphegyi