KudoZ home » English to Hungarian » Business/Commerce (general)

to the end of a month

Hungarian translation: A megállapodás bármelyik fél által 30 (harminc) napon belül felfüggeszthető írásban...


14:25 Feb 13, 2012
English to Hungarian translations [PRO]
Law/Patents - Business/Commerce (general) / contract
English term or phrase: to the end of a month
The AGREEMENT may be terminated by either Party with 30 (Thirty) calendar days written notice to the end of a month.

A mondatot ertem, kiveve ez utolso kifejezes szerepet a mondatban.

Koszonom a segitseget!

Pinter Gabi
Pinter Gabi
Hungarian translation:A megállapodás bármelyik fél által 30 (harminc) napon belül felfüggeszthető írásban...
Explanation:
-
Selected response from:

Matyas Gyongyosi
United Kingdom
Grading comment
Mindenkinek nagyon koszonom a segitseget.
4 KudoZ points were awarded for this answer



Summary of answers provided
5 +3a hónap végével
Piroska Dietlinde Draskóczy
5az adott hónap végén
Andras Szekany
4a hónap végéig
Katarina Peters
4A megállapodás bármelyik fél által 30 (harminc) napon belül felfüggeszthető írásban...
Matyas Gyongyosi
4a hónap végétől
János Untener
3hónap végére szólóan
Gusztáv Jánvári


  

Answers


4 mins   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5
A megállapodás bármelyik fél által 30 (harminc) napon belül felfüggeszthető írásban...


Explanation:
-

Matyas Gyongyosi
United Kingdom
Specializes in field
Native speaker of: Native in HungarianHungarian
PRO pts in category: 4
Grading comment
Mindenkinek nagyon koszonom a segitseget.

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
neutral  János Untener: ebben minden benne van kivéve a kérdezett kifejezés
2 mins

16 mins   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5
a hónap végétől


Explanation:
tehát: a hónap végétől számított 30 napos határidővel

János Untener
Hungary
Specializes in field
Native speaker of: Native in HungarianHungarian
PRO pts in category: 20

27 mins   confidence: Answerer confidence 3/5Answerer confidence 3/5
hónap végére szólóan


Explanation:
Gabi, nem lehetséges a szerződés tartalma alapján, hogy csak hó végére mondható fel (de legalább 30 nappal előtte kérvényezni kell), mert olyan jellegű, amiben ha egy hónapot elkezdenek, akkor be is kell fejezni?

Gusztáv Jánvári
Hungary
Works in field
Native speaker of: Hungarian
PRO pts in category: 99

27 mins   confidence: Answerer confidence 5/5 peer agreement (net): +3
a hónap végével


Explanation:
A megállapodást bármelyik fél 30 (harminc) naptári napos felmondási idővel a hónap végével felmondhatja.

Azaz: a felmondás a hónap végével válik hatályossá.

Piroska Dietlinde Draskóczy
Hungary
Specializes in field
Native speaker of: Native in GermanGerman, Native in HungarianHungarian

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
agree  Nikolett Törteli
6 mins

agree  Ildiko Santana
4 hrs

agree  Peter Boskovitz: Igen, ha jan. 1-jén nyújtja be az illető fél, akkor jan. 31-ével, de ha jan. 2-án, akkor már csak feb. 28-ával (szökőévben 29-ével) lép érvénybe a felmondás.
6 days

1 hr   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5
a hónap végéig


Explanation:
...

Katarina Peters
Canada
Specializes in field
Native speaker of: Native in HungarianHungarian, Native in EnglishEnglish
PRO pts in category: 12

1 hr   confidence: Answerer confidence 5/5
az adott hónap végén


Explanation:
-

Andras Szekany
Hungary
Native speaker of: Native in HungarianHungarian
PRO pts in category: 39