meet or exceed

Hungarian translation: megfelel a követelményeknek, vagy azokat meghaladja

GLOSSARY ENTRY (DERIVED FROM QUESTION BELOW)
English term or phrase:meet or exceed requirements
Hungarian translation:megfelel a követelményeknek, vagy azokat meghaladja
Entered by: Katalin Horváth McClure

22:02 Apr 10, 2005
English to Hungarian translations [Non-PRO]
Business/Commerce (general)
English term or phrase: meet or exceed
All products have been inspected to meet or exceed U.S., U.K. and European safety requirements and are made from all new materials.

A meet az rendben volna, de az exceed-del itt nem tudok mit kezdeni. Előre is köszi a segítséget!
Peter
megfelel XY követelményeknek, vagy azokat meghaladja
Explanation:
exceed requirements - meghaladja a követelményeket
exceed expectationss - meghaladja az elvárásokat

--------------------------------------------------
Note added at 16 mins (2005-04-10 22:19:03 GMT)
--------------------------------------------------

Bocs, az expectations második s-e nem kell, véletlen volt.
Selected response from:

Katalin Horváth McClure
United States
Grading comment
Graded automatically based on peer agreement.
4 KudoZ points were awarded for this answer



Summary of answers provided
5 +4megfelel XY követelményeknek, vagy azokat meghaladja
Katalin Horváth McClure
4 +2teljesíti vagy túlteljesíti
Eva Blanar
4biztosan/böségesen/határozottan/egyértelmüen megfelel/teljesíti/eléri
egyszem
4megfelel vagy túlszárnyal, felülmúl
GabiBecsek


  

Answers


15 mins   confidence: Answerer confidence 5/5 peer agreement (net): +4
megfelel XY követelményeknek, vagy azokat meghaladja


Explanation:
exceed requirements - meghaladja a követelményeket
exceed expectationss - meghaladja az elvárásokat

--------------------------------------------------
Note added at 16 mins (2005-04-10 22:19:03 GMT)
--------------------------------------------------

Bocs, az expectations második s-e nem kell, véletlen volt.

Katalin Horváth McClure
United States
Specializes in field
Native speaker of: Native in HungarianHungarian
PRO pts in category: 143
Grading comment
Graded automatically based on peer agreement.

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
agree  juvera
42 mins

agree  Sonia Soros
9 hrs

agree  Krisztina Lelik: eléri vagy meghaladja
10 hrs

agree  Rita Fejér
10 hrs

36 mins   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5 peer agreement (net): +2
teljesíti vagy túlteljesíti


Explanation:
az adott esetben, egyébként inkább megfelel/ eléri vagy meghaladja

Eva Blanar
Hungary
Specializes in field
Native speaker of: Hungarian
PRO pts in category: 143

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
agree  Zoltán Medgyesi: Nekem ez jobban tetszik. :-)
8 hrs

agree  ValtBt
1 day 6 hrs

14 hrs   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5
megfelel vagy túlszárnyal, felülmúl


Explanation:
Inkább a túlszárnyal-t használnám, akár a meghalad, akár a felülmúl helyett. Jobban hangzik és talán találóbb is, ha követelmények túlszárnyalásáról beszélünk.

GabiBecsek
Romania
Specializes in field
Native speaker of: Native in HungarianHungarian

4 days   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5
biztosan/böségesen/határozottan/egyértelmüen megfelel/teljesíti/eléri


Explanation:
vagyis, ha nem kifejezetten technikai megjelölés, gördülékenyebb, életszerübb az összefoglaló határozószavas szerkezet

"nagyobb vagy egyenlö" -> "legalább akkora" szellemében

egyszem
Native speaker of: Native in HungarianHungarian




The KudoZ network provides a framework for translators and others to assist each other with translations or explanations of terms and short phrases.


See also:

Your current localization setting

English

Select a language

Term search
  • All of ProZ.com
  • Term search
  • Jobs
  • Forums
  • Multiple search