KudoZ home » English to Hungarian » Chemistry; Chem Sci/Eng

bleach

Hungarian translation: hipoklorit oldat


GLOSSARY ENTRY (DERIVED FROM QUESTION BELOW)
English term or phrase:bleach
Hungarian translation:hipoklorit oldat
Entered by: Levente Bodrossy Dr.

21:02 Apr 5, 2007
English to Hungarian translations [PRO]
Science - Chemistry; Chem Sci/Eng
English term or phrase: bleach
Nem akarok befolyásolni senkit... hogyan fordítjátok?

Az aktuális szövegkörnyezet orvosi eszközök felületi fertőtlenítése 10%-os "bleach" oldatban áztatva.

U.i.: Elnézést, hogy orvosi témaként adtam meg, de nem találtam kémia/vegyészet kategóriát.
Levente Bodrossy Dr.
nátrium-hipoklorit
Explanation:
Ez a "flancos" neve a hypónak és ezt használtuk orvosi műszerek fertőtlenítésére katonakoromban a Pécsi Katonai Kórházban (műtőssegéd voltam). Hipoklorit lúgnak is becézik.

--------------------------------------------------
Note added at 17 mins (2007-04-05 21:20:18 GMT)
--------------------------------------------------

Bocsánat rossz referenciát másoltam be. Ez a jó: http://72.14.253.104/search?q=cache:MTHMtbA8XZUJ:www.eum.hu/...
Selected response from:

JANOS SAMU
United States
Grading comment
Köszönöm szépen! Ezt választottam, elsősorban a "fertőtlenítés" + "műszer" szavakkal kombinált keresés találatain alapulva.
4 KudoZ points were awarded for this answer



Summary of answers provided
5 +4nátrium-hipoklorit
JANOS SAMU
4 +4klórvíz
Janos Fazakas
4 +3hipó
Dora Miklody


Discussion entries: 4





  

Answers


9 mins   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5 peer agreement (net): +4
klórvíz


Explanation:
Általában nátrium hipokloritból állítják elő.

Janos Fazakas
Specializes in field
Native speaker of: Native in HungarianHungarian, Native in RomanianRomanian
PRO pts in category: 49

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
agree  Katalin Horváth McClure: Persze, közismert nevén hypo...
4 mins

agree  DR CHATONNETNÉ Pálma, MS, MA Translation
7 hrs

agree  Áron Török
13 hrs

agree  Antonia Toth: klórvíz = "bleach" oldat
15 hrs

15 mins   confidence: Answerer confidence 5/5 peer agreement (net): +4
nátrium-hipoklorit


Explanation:
Ez a "flancos" neve a hypónak és ezt használtuk orvosi műszerek fertőtlenítésére katonakoromban a Pécsi Katonai Kórházban (műtőssegéd voltam). Hipoklorit lúgnak is becézik.

--------------------------------------------------
Note added at 17 mins (2007-04-05 21:20:18 GMT)
--------------------------------------------------

Bocsánat rossz referenciát másoltam be. Ez a jó: http://72.14.253.104/search?q=cache:MTHMtbA8XZUJ:www.eum.hu/...


    Reference: http://www.proz.com/kudoz/1856756
JANOS SAMU
United States
Native speaker of: Native in HungarianHungarian
PRO pts in category: 48
Grading comment
Köszönöm szépen! Ezt választottam, elsősorban a "fertőtlenítés" + "műszer" szavakkal kombinált keresés találatain alapulva.

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
agree  aradek
3 hrs

agree  DR CHATONNETNÉ Pálma, MS, MA Translation
7 hrs

agree  Áron Török
13 hrs

agree  Antonia Toth
15 hrs

8 hrs   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5 peer agreement (net): +3
hipó


Explanation:
nagyon gyakran találkozom ezzel a szóval az orvosi műszerer használati útmutatójában és a sima hipót is elfogadják (mert igazából klór-tartalmú fertőtlenítőszer), de a klórvíz elegáns

Dora Miklody
Hungary
Native speaker of: Hungarian
PRO pts in category: 16

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
agree  ilaszlo: Az i-ért.
5 hrs

agree  Rubisco: Virológia laborban eszközfertőtlenítési protokollban simán hipó, de attól függ, mennyire flancosan kell. =)
13 hrs

agree  Istvan Nagy
16 hrs