KudoZ home » English to Hungarian » Chemistry; Chem Sci/Eng

transportation of a statute

Hungarian translation: a helyi, szállításra vonatkozó törvényeknek megfelelően


GLOSSARY ENTRY (DERIVED FROM QUESTION BELOW)
English term or phrase:according to locally defined regulations of transportation (original incorrect text: transportation of a statute)
Hungarian translation:a helyi, szállításra vonatkozó törvényeknek megfelelően
Entered by: Sandor HEGYI

21:17 Feb 23, 2008
English to Hungarian translations [PRO]
Tech/Engineering - Chemistry; Chem Sci/Eng / biztonsági adatlap
English term or phrase: transportation of a statute
Még mindíg ugyanaz a téma. Megint csak keveredés van ebben a mondatban is: When it corresponds to Fire Service Law and labor security and hygiene law, the place appointed about transportation of a statute is followed.
Mi a véleményetek róla?
Köszönöm, ha hozzászóltok!
Sandor HEGYI
Hungary
a helyi törvények az irányadóak
Explanation:
lehet, hogy erről van szó :)
Selected response from:

xxxdenny
Grading comment
Köszönöm a segítségeteket!
4 KudoZ points were awarded for this answer



Summary of answers provided
3 +3a helyi törvények az irányadóakxxxdenny
3ld. lent
Péter Tófalvi


Discussion entries: 9





  

Answers


9 mins   confidence: Answerer confidence 3/5Answerer confidence 3/5 peer agreement (net): +3
a helyi törvények az irányadóak


Explanation:
lehet, hogy erről van szó :)

xxxdenny
Works in field
Native speaker of: Hungarian
PRO pts in category: 93
Grading comment
Köszönöm a segítségeteket!

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
agree  Istvan Nagy
8 mins

agree  Katalin Horváth McClure: Igen, az egész szövegkörnyezetet nézve: "a szállításra vonatkozó helyi törvényeknek megfelelően kell eljárni". Zsuzsa: sok kelet-ázsiai nyelv szórendje azonos a magyarral,ellentétes az angollal. Pl.Japánul ez a mondatrész a magyarral azonos sorrendű lenne
12 mins

agree  Zsuzsanna Koos: Igen. Esetleg a szerződés/dokumentum egy olyan részére utal, amelyben kimondták, hogy a helyi törvények az irányadóak. Bár hajlok arra, hogy jó, amit Katalin mond, de hát lehet, hogy még a birtokos szerkezetet is fordítva írták a koreaiak?
14 mins

neutral  Péter Tófalvi: hiányos
1 hr

1 hr   confidence: Answerer confidence 3/5Answerer confidence 3/5
Fire Service Law and labor security and hygiene law, the place appointed about transportation of a s
ld. lent


Explanation:
fel teszem válaszként is, mert szerintem erről van szó.

"be kell tartani a teljesítés helye szerinti tűzvédelmi, munkavédelmi és munkaegészségügyi előírásokat"

--------------------------------------------------
Note added at 13 óra (2008-02-24 10:35:49 GMT)
--------------------------------------------------

Katinak igaza van, abban, hogy nem a "teljesítés helye szerinti", mert most figyelmesebben megnéztem a kiegészítéseket és az egyes szállítási módokat sorolja fel.

A véleményem:
Közúti szállítás során betartandó szabályok stb.


Péter Tófalvi
Hungary
Works in field
Native speaker of: Native in HungarianHungarian, Native in RomanianRomanian
PRO pts in category: 32
Notes to answerer
Asker: Péter, köszönöm a választ!


Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
neutral  Katalin Horváth McClure: A "tűzvédelmi, munkavédelmi és munkaegészségügyi" biztosan jó. A "teljesítés helye" szerintem nem stimmel, ez egy tinta anyagbiztonsági lapja, itt nincs szó igazából teljesítésről. A kérdezett mondat feletti cím: Land transportation.
5 hrs