KudoZ home » English to Hungarian » Chemistry; Chem Sci/Eng

parent acid

Hungarian translation: (savas) anyalúg

GLOSSARY ENTRY (DERIVED FROM QUESTION BELOW)
English term or phrase:parent acid
Hungarian translation:(savas) anyalúg
Entered by: Gamax Loc

15:05 Oct 4, 2004
English to Hungarian translations [PRO]
Science - Chemistry; Chem Sci/Eng
English term or phrase: parent acid
Amit le kell fordítanom: "Data is for parent acid" Ez egy veszélyes anyag biztonsági lapjáról származó mondat. A google sok találatot ad erre a kifejezésre, de nem segít, mert nem ismerem a magyar kifejezést.
Gamax Loc
anyalúg
Explanation:
Az angol nyelvben tényleg létezik külön a "parent acid" és "parent base" fogalom, azonban a magyarban csak az anyalúg használt.
Amennyiben az anyalúg savas, ez így fejezhető ki: "savas anyalúg" (lásd az első linket).
Selected response from:

Balázs Gorka
Hungary
Grading comment
Ez tűnik a helyes megfejtésnek, bár elég bizarr. :-) Köszönöm.
4 KudoZ points were awarded for this answer



Summary of answers provided
4anyalúg
Balázs Gorka
3kiindulási sav
HalmoforBT


  

Answers


20 mins   confidence: Answerer confidence 3/5Answerer confidence 3/5
kiindulási sav


Explanation:
Mivel az "anyalúg" ad Google találatokat, de az "anyasav" nem, ezért inkább ezt a javaslatot választottam, de jó lehet az alap(anyag)-sav, vagy az anyasav is.

HalmoforBT
Native speaker of: Native in HungarianHungarian
PRO pts in category: 33

21 hrs   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5
anyalúg


Explanation:
Az angol nyelvben tényleg létezik külön a "parent acid" és "parent base" fogalom, azonban a magyarban csak az anyalúg használt.
Amennyiben az anyalúg savas, ez így fejezhető ki: "savas anyalúg" (lásd az első linket).


    Reference: http://pretsch06.ethz.ch/SZAKDOGA.PDF
    www.maquoketa.k12.ia.us/High/ 1_HSmain/Teacher_Pages/rsprenger.htm
Balázs Gorka
Hungary
Native speaker of: Native in HungarianHungarian
PRO pts in category: 4
Grading comment
Ez tűnik a helyes megfejtésnek, bár elég bizarr. :-) Köszönöm.