KudoZ home » English to Hungarian » Computers: Systems, Networks

storage area networks (SANs)

Hungarian translation: tárolási hálózat / tárolóeszköz-hálózat /tárolóhálózat


14:32 Nov 13, 2001
English to Hungarian translations [PRO]
Tech/Engineering - Computers: Systems, Networks
English term or phrase: storage area networks (SANs)
The company delivers data availability solutions that make it possible for businesses of all sizes to ..., enhance manageability of storage area networks (SANs), and ...
mityo
Hungary
Hungarian translation:tárolási hálózat / tárolóeszköz-hálózat /tárolóhálózat
Explanation:
A SAN egy LAN (Local Area Network) vagy WAN (Wide Area Network) különféle tárolóeszközök alkotta nagysebességű alhálózata, melynek valamennyi tárolóeszközét a LAN vagy WAN valamennyi szervere eléri.

Az elnevezés nyilvánvalóan a LAN és a WAN mintájára született. A LAN magyarul egyértelműen helyi hálózat, vagyis a magyar nevében nem szerepel az area szó megfelelője. A WAN fordítása már nem ilyen egyértelmű, különböző szótárakban előfordul nagy kiterjedésű, nagy területű, széles területre kiterjedő hálózat is.

A SAN-nak nincs egységes magyar fordítás. A fentiek közül az első kettő a Sun, a harmadik az IBM fordítása, de vannak mások is. Szerintem a fentiek közül az első a legjobb, mivel a hálózat lányege az, hogy tárolási célra szolgál. A másik kettő tulajdonképpen ugyanazt jelenti, csak az utolsó valamivel egyszerűbb, ezért nálam az van a második helyen.

http://www.sun.hu/05_03_julius0711_vezer.html
http://www.sun.hu/2001_aug_4.html
http://www-5.ibm.com/hu/products/servers/xseries/storage/
Selected response from:

apro
Hungary
Grading comment
4 KudoZ points were awarded for this answer



Summary of answers provided
5 +1tárolási hálózat / tárolóeszköz-hálózat /tárolóhálózatapro
5adattárhálózatMaria Bolgar
3 +2adattároló hálózatokkbs


  

Answers


15 mins   confidence: Answerer confidence 3/5Answerer confidence 3/5 peer agreement (net): +2
adattároló hálózatok


Explanation:
*

kbs

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
agree  Eva Blanar
7 mins

agree  chemimedic
8 hrs

8 hrs   confidence: Answerer confidence 5/5 peer agreement (net): +1
tárolási hálózat / tárolóeszköz-hálózat /tárolóhálózat


Explanation:
A SAN egy LAN (Local Area Network) vagy WAN (Wide Area Network) különféle tárolóeszközök alkotta nagysebességű alhálózata, melynek valamennyi tárolóeszközét a LAN vagy WAN valamennyi szervere eléri.

Az elnevezés nyilvánvalóan a LAN és a WAN mintájára született. A LAN magyarul egyértelműen helyi hálózat, vagyis a magyar nevében nem szerepel az area szó megfelelője. A WAN fordítása már nem ilyen egyértelmű, különböző szótárakban előfordul nagy kiterjedésű, nagy területű, széles területre kiterjedő hálózat is.

A SAN-nak nincs egységes magyar fordítás. A fentiek közül az első kettő a Sun, a harmadik az IBM fordítása, de vannak mások is. Szerintem a fentiek közül az első a legjobb, mivel a hálózat lányege az, hogy tárolási célra szolgál. A másik kettő tulajdonképpen ugyanazt jelenti, csak az utolsó valamivel egyszerűbb, ezért nálam az van a második helyen.

http://www.sun.hu/05_03_julius0711_vezer.html
http://www.sun.hu/2001_aug_4.html
http://www-5.ibm.com/hu/products/servers/xseries/storage/


apro
Hungary
Specializes in field
Native speaker of: Native in HungarianHungarian
PRO pts in category: 24

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
agree  Csaba Ban
6 mins

14 hrs   confidence: Answerer confidence 5/5
adattárhálózat


Explanation:
az "adathálózat" kifejezést is láttam máshol, de szerintem az elírás volt, mert ez fedi a kérdezett fogalmat


    Reference: http://www.sun.hu/02_01_02_01.html
Maria Bolgar
Hungary
Native speaker of: Native in HungarianHungarian