KudoZ home » English to Hungarian » Computers: Systems, Networks

ESD damage

Hungarian translation: elektrosztatikus kisülés által okozott károsodás, ESD károsodás


GLOSSARY ENTRY (DERIVED FROM QUESTION BELOW)
English term or phrase:ESD damage
Hungarian translation:elektrosztatikus kisülés által okozott károsodás, ESD károsodás
Entered by: Zoltan Bartok

01:23 Feb 13, 2005
English to Hungarian translations [PRO]
Tech/Engineering - Computers: Systems, Networks
English term or phrase: ESD damage
Unexplained loss of data is the main manifestation of ESD damage.
(ESD = Electrostatic Discharge Association, according to a previous reference.)
Would this be damage caused by static electricity?
Zoltan Bartok
United States
elektrosztatikus kisülés által okozott károsodás, ESD károsodás
Explanation:
ESD = Electrostatic Discharge magyarul elektrosztatikus kisülés.
(discharge = kisülés). A kisülés fontos, mert az elektrosztatikus feltöltődés önmagában nem feltétlenül okoz károsodást, a kisülés viszont okozhat.
Ha szakmai közönségnek készül a szöveg, akkor nyugodtan meg lehet hagyni az ESD rövidítést, vagy esetleg az első előforduláskor zárójelben megadni a magyar fordítást).

Idézet a lent megadott linkről:
"Az ESD mozaikszó az elektrosztatikus kisülést jelentő angol kifejezés ("electrostatic discharge") rövidítése. A fizikai jelenség két, eltérő elektromos potenciállal rendelkező tárgy között lép fel. Normál esetben az elektromos töltés a tárgyak felületén, lassan sül ki. Olyan esetekben azonban, amikor az elektromos potenciálbeli különbség túl naggyá válik, felgyorsul az elektronok áramlása, és ennek eredményeképpen hirtelen átmeneti túlfeszültség keletkezik.

Az elektrosztatikus kisülés leggyakoribb fajtája a súrlódási energia, amellyel minadannyiunknak számolnia kell, még egy egyszerű séta közben is. A 3 000 Voltot meghaladó elektromos kisüléseket már megérzi az ember, a 4 000 Volt fölötti már hallható, illetve az 5 000 Voltot meghaladó kisülés látható is. Megfelelő ESD-védelem nélkül meglehetősen nagy a látens ESD károsodás, sőt, még az ennél komolyabb, a berendezéseket, illetve termékeket egyaránt érintő károkozás kockázata."

Az alábbi idézet pedig a második link szövegéből való:
"Elektrosztatikus kisülés (ESD) védelem az elektronika ipar számára

A miniatürizált elektronikai alkatrészeket a tárolás, szállítás, árukezelés során meg kell védeni a véletlenszerű elektrosztatikus kisülések károsító hatásától. Erre a célra az önök speciális igényeinek megfelelően antiszatikus, vezetőképes, és un. ESD védő ( ESD Shielding ) tasakokat és többször használatos műanyag és papír tároló és szállító eszközöket ajánlunk. Problémája megoldásához kérje szakemberünk tanácsát.

ESD = Electrostatic Discharge = Elektrosztatikus Kisülés"
Selected response from:

Katalin Horváth McClure
United States
Grading comment
Thanks.
4 KudoZ points were awarded for this answer



Summary of answers provided
5 +1elektrosztatikus kisülés által okozott károsodás, ESD károsodás
Katalin Horváth McClure
4sztatikus elektromosság okozta károsodásxxxdenny


Discussion entries: 2





  

Answers


21 mins   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5
esd damage
sztatikus elektromosság okozta károsodás


Explanation:
szerintem is erröl van szó

xxxdenny
Native speaker of: Hungarian
PRO pts in category: 8

2 hrs   confidence: Answerer confidence 5/5 peer agreement (net): +1
esd damage
elektrosztatikus kisülés által okozott károsodás, ESD károsodás


Explanation:
ESD = Electrostatic Discharge magyarul elektrosztatikus kisülés.
(discharge = kisülés). A kisülés fontos, mert az elektrosztatikus feltöltődés önmagában nem feltétlenül okoz károsodást, a kisülés viszont okozhat.
Ha szakmai közönségnek készül a szöveg, akkor nyugodtan meg lehet hagyni az ESD rövidítést, vagy esetleg az első előforduláskor zárójelben megadni a magyar fordítást).

Idézet a lent megadott linkről:
"Az ESD mozaikszó az elektrosztatikus kisülést jelentő angol kifejezés ("electrostatic discharge") rövidítése. A fizikai jelenség két, eltérő elektromos potenciállal rendelkező tárgy között lép fel. Normál esetben az elektromos töltés a tárgyak felületén, lassan sül ki. Olyan esetekben azonban, amikor az elektromos potenciálbeli különbség túl naggyá válik, felgyorsul az elektronok áramlása, és ennek eredményeképpen hirtelen átmeneti túlfeszültség keletkezik.

Az elektrosztatikus kisülés leggyakoribb fajtája a súrlódási energia, amellyel minadannyiunknak számolnia kell, még egy egyszerű séta közben is. A 3 000 Voltot meghaladó elektromos kisüléseket már megérzi az ember, a 4 000 Volt fölötti már hallható, illetve az 5 000 Voltot meghaladó kisülés látható is. Megfelelő ESD-védelem nélkül meglehetősen nagy a látens ESD károsodás, sőt, még az ennél komolyabb, a berendezéseket, illetve termékeket egyaránt érintő károkozás kockázata."

Az alábbi idézet pedig a második link szövegéből való:
"Elektrosztatikus kisülés (ESD) védelem az elektronika ipar számára

A miniatürizált elektronikai alkatrészeket a tárolás, szállítás, árukezelés során meg kell védeni a véletlenszerű elektrosztatikus kisülések károsító hatásától. Erre a célra az önök speciális igényeinek megfelelően antiszatikus, vezetőképes, és un. ESD védő ( ESD Shielding ) tasakokat és többször használatos műanyag és papír tároló és szállító eszközöket ajánlunk. Problémája megoldásához kérje szakemberünk tanácsát.

ESD = Electrostatic Discharge = Elektrosztatikus Kisülés"


    Reference: http://www.bps.hu/gws/index.php?m=8
    Reference: http://www.csom.hu/index.php?tartalom=a_elektro.html
Katalin Horváth McClure
United States
Specializes in field
Native speaker of: Native in HungarianHungarian
PRO pts in category: 24
Grading comment
Thanks.

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
agree  Attila Piróth
12 hrs