KudoZ home » English to Hungarian » Computers (general)

polling

Hungarian translation: lekérdezés, polling


GLOSSARY ENTRY (DERIVED FROM QUESTION BELOW)
English term or phrase:polling
Hungarian translation:lekérdezés, polling
Entered by: Palko Agi

10:30 May 9, 2002
English to Hungarian translations [PRO]
Tech/Engineering - Computers (general) / computer
English term or phrase: polling
Application Architecture: Polling

a felsorolásban voltak még ilyenek:
Application Architecture: Event handling
Application Architecture: Controlling stb.
Palko Agi
lekérdezés (polling)
Explanation:
Mindkettô használatos, attól függôen, hogy mennyire fordítod le a többi szakkifejezést.

--------------------------------------------------
Note added at 2002-05-11 08:02:59 (GMT)
--------------------------------------------------

Ildikó, ha jól emlékszem, pont te voltál az, aki felhívta a figyelmet a fórumon az egyidejű válaszok problémájára. Ha látom a L. hozzájárulását, valószínűleg nem írok külön választ. Remélem, azért senkinek nem okoztam vele traumát :-).
Selected response from:

Endre Both
Germany
Grading comment
Tudom, hogy nagyon hasonló volt a két válasz, azért ezt választottam, mert számomra az is fontos tanulság, hogy az angol szót is használják szakmai körökben. Gyakran ezt a legnehezebb eldönteni, mikor maradhat az angol terminus, és mikor nem.
Mindenkinek köszönöm. Ági
4 KudoZ points were awarded for this answer



Summary of answers provided
4 +3lekérdezés (polling)
Endre Both
4 +2periodikus/ciklikus lekérdezés
Benedek Liptak


  

Answers


6 mins   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5 peer agreement (net): +2
periodikus/ciklikus lekérdezés


Explanation:
Lásd referencia

Benedek Liptak
Native speaker of: Hungarian
PRO pts in category: 2

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
agree  xxxivw
5 hrs

agree  Endre Both: Persze hogy ez az igazi magyar meghatározása a polling-nak :-). Csak terjedelme miatt ritkán használatos.
1 day21 hrs

8 mins   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5 peer agreement (net): +3
lekérdezés (polling)


Explanation:
Mindkettô használatos, attól függôen, hogy mennyire fordítod le a többi szakkifejezést.

--------------------------------------------------
Note added at 2002-05-11 08:02:59 (GMT)
--------------------------------------------------

Ildikó, ha jól emlékszem, pont te voltál az, aki felhívta a figyelmet a fórumon az egyidejű válaszok problémájára. Ha látom a L. hozzájárulását, valószínűleg nem írok külön választ. Remélem, azért senkinek nem okoztam vele traumát :-).


    Reference: http://www.hit.bme.hu/mcl/meres2/wavelan/wavelan.htm
    Reference: http://www.gtbbp.hu/~szabol/tetelek/programming/C/isoosi.htm...
Endre Both
Germany
Specializes in field
Native speaker of: Native in GermanGerman, Native in HungarianHungarian
PRO pts in category: 4
Grading comment
Tudom, hogy nagyon hasonló volt a két válasz, azért ezt választottam, mert számomra az is fontos tanulság, hogy az angol szót is használják szakmai körökben. Gyakran ezt a legnehezebb eldönteni, mikor maradhat az angol terminus, és mikor nem.
Mindenkinek köszönöm. Ági

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
agree  xxxHungi
26 mins

agree  Attila Piróth
1 hr

agree  Andras Szekany: ok
9 hrs

neutral  xxxivw: Az elso valaszado (Benedek) ugyanezt mondta, csak bovebben. A linket az "Agree - Comment" ala is be lehet am tenni! (Es NEM csak a VW miatt tamogatom Benedeket. :-))
1 day18 hrs
  -> L. fenn.