KudoZ home » English to Hungarian » Computers: Software

hardkey

Hungarian translation: fix billentyű VAGY hardkey

GLOSSARY ENTRY (DERIVED FROM QUESTION BELOW)
English term or phrase:hardkey
Hungarian translation:fix billentyű VAGY hardkey
Entered by: Rita Fejér

14:58 Oct 31, 2013
English to Hungarian translations [PRO]
Tech/Engineering - Computers: Software
English term or phrase: hardkey
a softkey ellentéte, vagyis állandóra programozott billentyű számítástechnikai eszközön
Rita Fejér
fix billentyű VAGY hardkey
Explanation:
hard key - soft key
fix billentyű - programozható billentyű

HA kifér. Ha nem, akkor jobb angolul hagyni.
Selected response from:

Peter Boskovitz
Hungary
Grading comment
Köszönöm! Habár az Attila válaszát is nagyon jónak tartottam, mégis itt ezt választom, mert kis képernyőre kell kiírni és minden karakter számít.
4 KudoZ points were awarded for this answer



Summary of answers provided
4 +4fix billentyű VAGY hardkey
Peter Boskovitz
5 +1rögzített funkciójú billentyű
Attila Széphegyi
3 -1hardverkulcs
Zoltán Ficsor


  

Answers


26 mins   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5 peer agreement (net): +4
fix billentyű VAGY hardkey


Explanation:
hard key - soft key
fix billentyű - programozható billentyű

HA kifér. Ha nem, akkor jobb angolul hagyni.

Peter Boskovitz
Hungary
Works in field
Native speaker of: Native in HungarianHungarian
PRO pts in category: 43
Grading comment
Köszönöm! Habár az Attila válaszát is nagyon jónak tartottam, mégis itt ezt választom, mert kis képernyőre kell kiírni és minden karakter számít.

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
agree  Gusztáv Jánvári: én inkább magyarul írnám, akár fix gombnak, de a fordítással egyetértek
10 mins

agree  Balázs Sudár
1 hr

agree  danny boyd
14 hrs

agree  Zsolt Biró: vagy akár fizikai [nyomó]gomb
14 hrs

neutral  Andras Szekany: ez elég hm. szakbarbár kifejezés
15 hrs

48 mins   confidence: Answerer confidence 3/5Answerer confidence 3/5 peer agreement (net): -1
hardverkulcs


Explanation:
Szövegkörnyezettől függően lehet hardverkulcs is, ha olyan szoftvernél használják, amelyiket csak ennek a használatával lehet jogszerűen használni.

Zoltán Ficsor
Hungary
Works in field
Native speaker of: Native in HungarianHungarian

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
disagree  Andras Szekany: az a "dongle" lenne
15 hrs
  -> Jogos...

1 hr   confidence: Answerer confidence 5/5 peer agreement (net): +1
rögzített funkciójú billentyű


Explanation:
El is magyarázza a hivatkozás:
„rögzített funkciójú billentyűk”


    Reference: http://www.inf.unideb.hu/~bagoly.zsolt/perif/03_bill.pdf
Attila Széphegyi
Hungary
Specializes in field
Native speaker of: Native in HungarianHungarian
PRO pts in category: 35

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
agree  Andras Szekany: ez legalább magyarul (meg latinul) van
15 hrs
  -> Köszönöm.