KudoZ home » English to Hungarian » Computers: Software

ground clutter

Hungarian translation: földháttér


GLOSSARY ENTRY (DERIVED FROM QUESTION BELOW)
English term or phrase:ground clutter
Hungarian translation:földháttér
Entered by: Tony Sarok

17:53 Aug 27, 2014
English to Hungarian translations [PRO]
Tech/Engineering - Computers: Software / repülés szimulátor - flight simulator
English term or phrase: ground clutter
Repülés szimulátorról van szó:
A simple computer simulation method of ground clutter for airborne pulse Doppler (PD) radar based on the analysis of cohered video is presented.

Hogyan fordítanátok a "ground clutter"-t?
Tony Sarok
Hungary
földháttér
Explanation:
Földháttér fogalmán azt értjük, amikor a felderítő repülőgép magasabban halad a célgépnél, így visszaverő felület a célrepülőgépen kívül maga a földfelszín is. A felszín domborzatából eredő visszaverési torzulások miatt ilyen esetekben a célfelderítés jelentősen leromlik, bár az 1980-as évektől és később fejlesztett lokátorok a 2000-es években már jó hatásfokkal működnek. Vízfelszín-háttér esetén a reflexió jóval magasabb, ill. levegő esetében a repülőeszközön kívül egyéb zavaró tényező alig merül fel, kivételt a zavaróberendezések és a légköri viszonyok képeznek.

Felderítési nehézségeket okoz a Föld geoid alakja is, hiszen a felület görbülete miatt holttér, nem ellenőrizhető zóna alakul ki. Ezt is hivatottak kiküszöbölni a légi szállítású rádiólokátorok.

Forrás: http://hu.wikipedia.org/wiki/Doppler-effektus

A nagy előnye az impulzus – doppler üzemű radarnak, hogy képes földháttérben (ground clutter) levő célok érzékelésére, bár ekkor az észlelési távolság jelentősen csökken (kb. a felére, régebben
erősebben). Furmányos „trükkökkel” jelanalízis segítségével ma már szinte csodákra képesek a repülőgép fedélzeti és egyéb radarok, ehhez azonban
komoly számítási kapacitás és rendkívül
bonyolult matematikai algoritmusok használata szükséges. A régebbi radaroknál nincs „beaming” hatás, de ezek a radarok nem látnak
földháttérben.

Forrás:
http://htka.hu/static/cikkek/HT_osszefoglalo/HT_osszefoglalo...
Selected response from:

Mónika Földi
Hungary
Grading comment
Köszönöm a segítséget. Ildikó már leírta, miért ez a válasz a legjobb. Csak mélyen egyetértek Vele.
4 KudoZ points were awarded for this answer



Summary of answers provided
4 +5földháttérMónika Földi
4földi zűrzavar
Zsuzsa Bedo


  

Answers


31 mins   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5 peer agreement (net): +5
földháttér


Explanation:
Földháttér fogalmán azt értjük, amikor a felderítő repülőgép magasabban halad a célgépnél, így visszaverő felület a célrepülőgépen kívül maga a földfelszín is. A felszín domborzatából eredő visszaverési torzulások miatt ilyen esetekben a célfelderítés jelentősen leromlik, bár az 1980-as évektől és később fejlesztett lokátorok a 2000-es években már jó hatásfokkal működnek. Vízfelszín-háttér esetén a reflexió jóval magasabb, ill. levegő esetében a repülőeszközön kívül egyéb zavaró tényező alig merül fel, kivételt a zavaróberendezések és a légköri viszonyok képeznek.

Felderítési nehézségeket okoz a Föld geoid alakja is, hiszen a felület görbülete miatt holttér, nem ellenőrizhető zóna alakul ki. Ezt is hivatottak kiküszöbölni a légi szállítású rádiólokátorok.

Forrás: http://hu.wikipedia.org/wiki/Doppler-effektus

A nagy előnye az impulzus – doppler üzemű radarnak, hogy képes földháttérben (ground clutter) levő célok érzékelésére, bár ekkor az észlelési távolság jelentősen csökken (kb. a felére, régebben
erősebben). Furmányos „trükkökkel” jelanalízis segítségével ma már szinte csodákra képesek a repülőgép fedélzeti és egyéb radarok, ehhez azonban
komoly számítási kapacitás és rendkívül
bonyolult matematikai algoritmusok használata szükséges. A régebbi radaroknál nincs „beaming” hatás, de ezek a radarok nem látnak
földháttérben.

Forrás:
http://htka.hu/static/cikkek/HT_osszefoglalo/HT_osszefoglalo...


    Reference: http://htka.hu/static/cikkek/HT_osszefoglalo/HT_osszefoglalo...
    Reference: http://hu.wikipedia.org/wiki/Doppler-effektus
Mónika Földi
Hungary
Native speaker of: Native in HungarianHungarian
PRO pts in category: 4
Grading comment
Köszönöm a segítséget. Ildikó már leírta, miért ez a válasz a legjobb. Csak mélyen egyetértek Vele.

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
agree  Szüdi Gábor
1 hr
  -> Köszönöm szépen!

agree  Nikolett Törteli
2 hrs
  -> Köszönöm szépen!

agree  Zsofia Koszegi-Nagy
1 day 40 mins
  -> Köszönöm szépen!

agree  Ildiko Santana: Szerintem nem verseny ez, és a szép alapos, hivatkozásokkal gazdagított válasz összeállításához nyilván több idő kell. A segítség minősége számít döntően, nem a gyorsaság. Bárcsak ilyen lenne minden javaslat - példaadó, hozzáértő, minőségi válasz. :)
1 day 3 hrs
  -> Kedves Ildikó! Rendkívül jóleső érzés ilyen visszajelzéseket kapni! Köszönöm szépen a dicsérő szavakat!

agree  Erzsébet Czopyk: Teljes szívvel csatlakozom Ildikó véleményéhez!
1 day 23 hrs
  -> Kedves Erzsébet! Nagyon szépen köszönöm!

33 mins   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5
földi zűrzavar


Explanation:
Földi hangzavar, lárma.


    Reference: http://meteorologytraining.tpub.com/14271/css/14271_67.htm
Zsuzsa Bedo
Hungary
Works in field
Native speaker of: Native in HungarianHungarian