KudoZ home » English to Hungarian » Computers: Systems, Networks

relative mean quare error

Hungarian translation: relatív átlagos négyzetes hiba


GLOSSARY ENTRY (DERIVED FROM QUESTION BELOW)
English term or phrase:relative mean quare error
Hungarian translation:relatív átlagos négyzetes hiba
Entered by: Zoltán Törőcsik

09:00 Aug 25, 2014
English to Hungarian translations [PRO]
Science - Computers: Systems, Networks / legyező alakú sugárnyaláb
English term or phrase: relative mean quare error
The reconstructed images were compared with the original image on the basis of the relative mean square error.
Zoltán Törőcsik
Hungary
relatív átlagos négyzetes hiba
Explanation:
Nem nagyon tudok mit explanálni :)
Selected response from:

Gusztáv Jánvári
Hungary
Grading comment
Köszönöm!
4 KudoZ points were awarded for this answer



Summary of answers provided
5 +4relatív átlagos négyzetes hiba
Gusztáv Jánvári
5relatív közepes négyzetes eltérés
JANOS SAMU


  

Answers


3 mins   confidence: Answerer confidence 5/5 peer agreement (net): +4
relative mean square error
relatív átlagos négyzetes hiba


Explanation:
Nem nagyon tudok mit explanálni :)

Gusztáv Jánvári
Hungary
Specializes in field
Native speaker of: Hungarian
PRO pts in category: 56
Grading comment
Köszönöm!

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
agree  András Veszelka
1 hr

agree  fellner
3 hrs

agree  Zsofia Koszegi-Nagy
3 hrs

agree  Erzsébet Czopyk: :-)
6 hrs

6 hrs   confidence: Answerer confidence 5/5
relatív közepes négyzetes eltérés


Explanation:
Ezt viszonyított közepes négyzetes eltérésnek is nevezik (régen ilyen hibának is nevezték, de a statisztikusok ezt elvetették és ma az eltérést használják). Itt a hibavarianciáról van szó és leggyakrabban használt értelmében az adatok számtani középértékétől számított ü eltérésnégyzet-összeg osztva a - szabadságfokok számával viszonyítva.

--------------------------------------------------
Note added at 6 hrs (2014-08-25 15:39:43 GMT)
--------------------------------------------------

Bocsánat az elírásért. A számított ü eltérésnégyzetnél az ü helyett gondolatjel kell.

--------------------------------------------------
Note added at 23 hrs (2014-08-26 08:50:11 GMT)
--------------------------------------------------

Lásd a Biometriai értelmező szótárt.

JANOS SAMU
United States
Native speaker of: Native in HungarianHungarian
Notes to answerer
Asker: Nagyon köszönöm, az Ön magyarázatát is felhasználva a szerző egyetértésével egy hibrid szakkifejezést alkalmaztam.