KudoZ home » English to Hungarian » Construction / Civil Engineering

slightly honeycombed aluminium foil

Hungarian translation: hatszögletű mintával enyhén domborított


22:03 Jun 27, 2007
English to Hungarian translations [PRO]
Tech/Engineering - Construction / Civil Engineering / tetőszigetelés
English term or phrase: slightly honeycombed aluminium foil
This insulation board is faced on both sides with a slightly honeycombed pure aluminium foil of 50µ.

Van kavicsfészkes alumínium fólia? Meg tudnátok mondani, hogy a honeycomb ebben a kifejezésben mit jelent pontosan?

Köszönöm szépen!
Ágnes Fülöp
Netherlands
Hungarian translation:hatszögletű mintával enyhén domborított
Explanation:
Vagy: enyhén mintázott, hatszögletű háló mintával

Egyszerű dologról van szó, nem nanotechnológiáról.
Pure aluminium foilt említ, nem aluminium+alum. oxid réteget.

A sima alufólia helyett enyhén mintázottat használnak.
Simát csak akkor szoktak, ha a fényvisszaverés az elsődleges szempont. A mintázást hengereléssel érik el. Olcsó és jó.

Vissszaemlékezve is az jutott eszembe, hogy az aluminium borítású szigetelő anyagok általában enyhén mintásak.

Ez a felületkezelés némelyik konyhai alufólia tipusnál is megfigyelhető, legfeljebb a minta más.

A már említett weblap a Powerdeck Descriptionnál ezt írja:

....rigid polyisocyanurate foam core faced, both side with an EMBOSSED aluminium foil.
http://www.recticelinsulation.com/NR/rdonlyres/114A7161-57B8...

Ebben rejlik a megfejtés, embossed, mint domborított, nyomott minta.
Selected response from:

juvera
Grading comment
köszönöm a kutatómunkát és a segítséget mindenkinek!
4 KudoZ points were awarded for this answer



Summary of answers provided
5 +1hatszögletű mintával enyhén domborítottjuvera
4 +1enyhén cellázott (szerkezetű) alumínium fólia
Katalin Horváth McClure
3kisdomborítású alufólia
Andras Szekany


Discussion entries: 1





  

Answers


39 mins   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5 peer agreement (net): +1
enyhén cellázott (szerkezetű) alumínium fólia


Explanation:
A honeycomb a méhsejt-minta, hatszögletű elemekkel. Az ilyet magyarul cellás (nyitott cellás) szerkezetnek hívják.
Az alumínium fólián lyukakat (cellákat) készítenek egy spéci eljárással.

"The starting point is an high purity aluminum foil, 100 ¹m thick, which is anodized in an electrolytic cell. Under controlled condition, the current spontaneously creates holes in the aluminum oxide, with self organization in a regular honeycomb-like structure. The type of acid, temperature, voltage bias and duration of the process
are critical parameters through which it is possible to control the size and the pitch of such holes."

Ez az idézet a lent megadott PDF fájlból van. Érdemes benne rákeresni a "honeycomb" szóra, szép képek is vannak (pl. a 13. oldalon).


    Reference: http://www.ac.infn.it/preventivi/pdf/2004/gruppo_5/NANOCHANT...
Katalin Horváth McClure
United States
Native speaker of: Native in HungarianHungarian
PRO pts in category: 32

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
agree  János Kohl
8 hrs

12 hrs   confidence: Answerer confidence 5/5 peer agreement (net): +1
hatszögletű mintával enyhén domborított


Explanation:
Vagy: enyhén mintázott, hatszögletű háló mintával

Egyszerű dologról van szó, nem nanotechnológiáról.
Pure aluminium foilt említ, nem aluminium+alum. oxid réteget.

A sima alufólia helyett enyhén mintázottat használnak.
Simát csak akkor szoktak, ha a fényvisszaverés az elsődleges szempont. A mintázást hengereléssel érik el. Olcsó és jó.

Vissszaemlékezve is az jutott eszembe, hogy az aluminium borítású szigetelő anyagok általában enyhén mintásak.

Ez a felületkezelés némelyik konyhai alufólia tipusnál is megfigyelhető, legfeljebb a minta más.

A már említett weblap a Powerdeck Descriptionnál ezt írja:

....rigid polyisocyanurate foam core faced, both side with an EMBOSSED aluminium foil.
http://www.recticelinsulation.com/NR/rdonlyres/114A7161-57B8...

Ebben rejlik a megfejtés, embossed, mint domborított, nyomott minta.

juvera
Specializes in field
Native speaker of: Native in HungarianHungarian
PRO pts in category: 112
Grading comment
köszönöm a kutatómunkát és a segítséget mindenkinek!

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
agree  Johanna K: .
1 day8 hrs
  -> Köszönöm. :-)

19 hrs   confidence: Answerer confidence 3/5Answerer confidence 3/5
kisdomborítású alufólia


Explanation:
amúgy magyar építészes/építkezős nyelven

Andras Szekany
Hungary
Works in field
Native speaker of: Native in HungarianHungarian
PRO pts in category: 69