KudoZ home » English to Hungarian » Cooking / Culinary

scrape/scraping down

Hungarian translation: eltávolít


GLOSSARY ENTRY (DERIVED FROM QUESTION BELOW)
English term or phrase:scrape/scraping down
Hungarian translation:eltávolít
Entered by: Erzsébet Czopyk

23:49 Mar 5, 2007
English to Hungarian translations [PRO]
Cooking / Culinary / turmixgép
English term or phrase: scrape/scraping down
Sziasztok!

Turmixgép használati utasítását fordítom, abban szerepel az alábbi mondat:

"Thick mixtures, e.g. pâtés and dips, may need scraping down."

Szerintetek milyen műveletre utal ez a scraping down? Kb. sejtem, de megnevezni nem tudom...

Előre is köszi,
tücsök
egerhazi
eltávolít
Explanation:
ha ...-t készít, távolítsa el az edény faláról az ételmaradékot/ az esetlegesen rátapadt/ottmaradt ételmaradványokat/lerakódást
Selected response from:

Erzsébet Czopyk
Hungary
Grading comment
Köszönöm!
4 KudoZ points were awarded for this answer



Summary of answers provided
4letisztítHalmoforBT
4eltávolít
Erzsébet Czopyk
4lekapar, levakar
abrudan


  

Answers


28 mins   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5
lekapar, levakar


Explanation:
Ha abban a részben van, ahol a gép tisztán tartásáról van szó. Vagyis, hogy nem elég csak egyszerűen kiönteni az összeturmixolt "anyagot", és a gépet elmosni, hanem még ki is kell kaparni.

--------------------------------------------------
Note added at 29 mins (2007-03-06 00:19:27 GMT)
--------------------------------------------------

Szóval "kikapar" is lehet.

abrudan
United Kingdom
Specializes in field
Native speaker of: Hungarian
PRO pts in category: 4
Notes to answerer
Asker: Nem ott van, de azt hiszem, megvilágosodtam. Amikor sűrű anyagot kever az ember, előfordulhat, hogy az az edény falára tapad, melyet két keverés között le kell szedni onnan. Csak még nem találtam meg a megfelelő igét - a kapar/vakar túl erélyes. De köszönöm!


9 hrs   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5
eltávolít


Explanation:
ha ...-t készít, távolítsa el az edény faláról az ételmaradékot/ az esetlegesen rátapadt/ottmaradt ételmaradványokat/lerakódást

Erzsébet Czopyk
Hungary
Works in field
Native speaker of: Native in HungarianHungarian
PRO pts in category: 16
Grading comment
Köszönöm!
Notes to answerer
Asker: Köszönöm! Nem álmodtam meg az éjszaka a "Nagy Terminust", ez viszont tetszik - különösen az edény falára "rátapadt" ételmaradék eltávolítása.


17 hrs   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5
letisztít


Explanation:
Ez kellően finom szó, de nem annyira elvont, mint az eltávolít.

HalmoforBT
Native speaker of: Native in HungarianHungarian