special needs school

Hungarian translation: kisegítő iskola

English term or phrase:special needs school
Hungarian translation:kisegítő iskola
Entered by: Katalin Horváth McClure

22:36 Jan 24, 2003
English to Hungarian translations [PRO]
Education / Pedagogy / education
English term or phrase: special needs school
Ez egy olyan iskola, ahol fogyatékos, tanulási problémákkal küzdő, nehéz családi körülményekben élő, stb gyerekek tanulnak.
Itt egy magyarázat angolul.

"...to provide special educational services for developmentally disabled students under age 21 who are emotionally disturbed, mentally ill, have learning disabilities, physical handicaps, behavioral problems, autism or any combination thereof."

Ilyen nem tudom, hogy létezik-e Magyarországon, azt tudom, hogy van a siketek iskolája, van gyógypedagógiai iskola, fogyatékosok iskolája/foglalkoztatója, de valószínű egyik sem fedi le az amerikai megfelelő lényegét.
A "special needs school" kifejezés meg ráadásul a PC (politically correct) mozgalom terméke, azt meg nem tudom, hogy Magyarországon ez a "nyelújító" folyamat beindult-e már.
Szóval, hogyan neveznétek egy ilyen intézményt magyarul?
Katalin Horváth McClure
United States
kisegítő iskola
Explanation:
Ez a hagyományos elnevezés. Elképzelhető, hogy az utóbbi pár évben született ennél "pécébb" változat is, de erről nem tudok.

--------------------------------------------------
Note added at 2003-01-24 22:59:45 (GMT) Post-grading
--------------------------------------------------

\"due to some technical problems you have to wait till your answer will be posted\"
ezt az utóbbi pár hónapban minden esetben kiírja, nemcsak akkor, amikor egyszerre tövven válaszolnak.
Selected response from:

Csaba Ban
Hungary
Grading comment
Köszönöm szépen, szerintem mindhárom válasz egyszerre érkezett - úgy látszik, mindenki éjszaka molyol a neten...
Nagyon jó, köszi szépen - a szerver órája szerinti első válasznak adom a pontot, mást nem tehetek.
4 KudoZ points were awarded for this answer



Summary of answers provided
4 +1Kisegítő iskola
Katalin Szilárd
5kisegítő iskola
Attila Piróth
4 +1kisegítő iskola
Csaba Ban


  

Answers


3 mins   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5 peer agreement (net): +1
kisegítő iskola


Explanation:
Ez a hagyományos elnevezés. Elképzelhető, hogy az utóbbi pár évben született ennél "pécébb" változat is, de erről nem tudok.

--------------------------------------------------
Note added at 2003-01-24 22:59:45 (GMT) Post-grading
--------------------------------------------------

\"due to some technical problems you have to wait till your answer will be posted\"
ezt az utóbbi pár hónapban minden esetben kiírja, nemcsak akkor, amikor egyszerre tövven válaszolnak.

Csaba Ban
Hungary
Native speaker of: Native in HungarianHungarian
PRO pts in category: 12
Grading comment
Köszönöm szépen, szerintem mindhárom válasz egyszerre érkezett - úgy látszik, mindenki éjszaka molyol a neten...
Nagyon jó, köszi szépen - a szerver órája szerinti első válasznak adom a pontot, mást nem tehetek.

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
agree  Attila Piróth
3 mins

6 mins   confidence: Answerer confidence 5/5
kisegítő iskola


Explanation:
Bár nyilván Magyarországon másként működik ez az intézmény, mint az USA-ban, azért még ez a legközelebbi megfelelő.

A szakértői bizottságnak kell döntenie arról, hogy a gyerek beilleszkedési zavarral, tanulási nehézséggel, magatartási rendellenességgel küzd-e, vagy fogyatékosságban szenved. A fogyatékos gyerek ugyanis gyógypedagógiai ellátásra jogosult (az ő oktatásukra szolgál a kisegítő iskola), a beilleszkedési-magatartási-tanulási gonddal küszködőt pedig vissza kell vezetni a normál iskolába, közösségbe nevelési tanácsadói vagy külön iskolai foglalkozás révén. Míg tehát az előző olyan mértékű eltérést jelent a „normál" gyerek iskolai alkalmasságától, hogy a képzés csak speciális intézményben valósítható meg (bár úgy tudom, Nyugaton már régóta a fogyatékos gyereket is integráló oktatás felé haladnak), az utóbbiak plusz rásegítéssel alkalmassá tehetők a normál iskolai közösségben való haladásra. (Természetesen itt is vannak szép számmal úgynevezett határesetek, aző megítélésüknél vélhetően sokat nyom a latban a származásuk.)




    Reference: http://www.amarodrom.hu/archivum/99/10/mccleskey.html
Attila Piróth
France
Native speaker of: Native in HungarianHungarian
PRO pts in category: 19

9 mins   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5 peer agreement (net): +1
Kisegítő iskola


Explanation:
Szerintem ez a legmegfelelőbb név erre az intézményre.

--------------------------------------------------
Note added at 2003-01-24 22:55:06 (GMT) Post-grading
--------------------------------------------------

Tessék kérem megmondani, hogy is van ez ? Mármint a válaszadásnál... Félreértések elkerülése végett: nem a pontok miatt kérdezem, csak bosszantó, hogy ha látnám, hogy más dettó ugyanazt írta, amit én, akkor én nem kezdenék bele egy újabb válaszadásba, hanem csak \"agree\" -vel válaszolnék ... most már többször előfordult, hogy amikor elkezdtem írni, akkor még senki nem írt (egy perc se telt amíg megírtam a válaszom) elküldtem majd kiírta, hogy : \"due to some technical problems you have to wait till your answer will be posted\" várok, és már látom, hogy többen ugyanazt írták :)) De látom Attila is így járt ....


    Reference: http://www.sk-szeged.hu/szervezet/fiokhalozat/csillag%20ter/...
Katalin Szilárd
Hungary
Native speaker of: Native in HungarianHungarian
PRO pts in category: 23

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
agree  Csaba Ban: bocs, kábelen jön nekem az internet, így - beismerem - helyzeti előnyben vagyok
10 mins
  -> Muchas gracias Forna

neutral  Elvira Stoianov: ez az uzenet akkor volt beteve, amikor leejtettek a szervert (a szo sszoros ertelmeben) es ugy latszik elfelejtettek kivenni
57 mins