bass tube

Hungarian translation: mélysugárzó reflexnyílás

English to Hungarian translations [PRO]
Tech/Engineering - Electronics / Elect Eng
English term or phrase: bass tube
Kazettás magnón a basszus hangokat kibocsátó "cső". A tube a kérdés igazából. "Hangzó", "nyomó"? Minek szokták ezt fordítani?
Csaba Burillak
Hungarian translation:mélysugárzó reflexnyílás
Explanation:
kondenzátorok egyedülálló jeltisztaságot és -felbontást garantálnak.
"A turbulencia-mentes hátsó reflexnyílás a középtartomány elmaszatolása nélküli tiszta, tömör basszusokat produkál. A mágneses árnyékolás ebben a kategóriában kötelező, a keresztváltási frekvencia körüli sima fázismenet pedig a korrekt hangtér-leképzés alapfeltétele."

Bővebben: http://www.hazi-mozi.hu/cikkshow.php?cid=106&aid=2

Egyébként Horváth Balázs meggyőzött.
Selected response from:

Attila Széphegyi
Hungary
Grading comment
4 KudoZ points were awarded for this answer



Summary of answers provided
5 +2mélysugárzó reflexnyílás
Attila Széphegyi
4 +2mélynyomó
Zoltán Medgyesi
5mélysugárzó
Attila Széphegyi
4 +1mélyhang-kiemelő
xxxHungi
3mélynyomócső
MandC


Discussion entries: 6





  

Answers


9 mins   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5 peer agreement (net): +1
mélyhang-kiemelő


Explanation:
Én biz' a csövet lazán kihagynám! A távolkeleti nénikéjük majd' megmondtam milyen csöve...

xxxHungi
Works in field
Native speaker of: Native in HungarianHungarian
PRO pts in category: 238

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
agree  Meturgan: Nem csak a távolkeleten: http://www.google.com/search?q="bass tube" UK&hl=en&lr=&star...
13 mins

28 mins   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5 peer agreement (net): +2
mélynyomó


Explanation:
A mélyhang-kiemelő engem inkább az equalizer funkcióra emlékeztet.

Zoltán Medgyesi
Hungary
Native speaker of: Native in HungarianHungarian
PRO pts in category: 40

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
agree  Balazs Horvath: "mélynyomó cső" ezt igy hivják magyarul is
18 mins

agree  Karoly Marko
24 mins

2 hrs   confidence: Answerer confidence 5/5
mélysugárzó


Explanation:
A mélynyomó az subwoofer.

--------------------------------------------------
Note added at 2 hrs 25 mins (2005-10-24 13:07:07 GMT)
--------------------------------------------------

Bővebben: http://www.panasonic.hu/index.php?p=glossary&id=822

Attila Széphegyi
Hungary
Specializes in field
Native speaker of: Native in HungarianHungarian
PRO pts in category: 878

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
neutral  Balazs Horvath: azt hittem a reflexnyílás lesz a válaszod, akkor ez most agree lenne
11 mins

7 hrs   confidence: Answerer confidence 5/5 peer agreement (net): +2
mélysugárzó reflexnyílás


Explanation:
kondenzátorok egyedülálló jeltisztaságot és -felbontást garantálnak.
"A turbulencia-mentes hátsó reflexnyílás a középtartomány elmaszatolása nélküli tiszta, tömör basszusokat produkál. A mágneses árnyékolás ebben a kategóriában kötelező, a keresztváltási frekvencia körüli sima fázismenet pedig a korrekt hangtér-leképzés alapfeltétele."

Bővebben: http://www.hazi-mozi.hu/cikkshow.php?cid=106&aid=2

Egyébként Horváth Balázs meggyőzött.

Attila Széphegyi
Hungary
Specializes in field
Native speaker of: Native in HungarianHungarian
PRO pts in category: 878

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
agree  Balazs Horvath
13 mins
  -> Köszönöm

agree  Daniel Pankovics
2 hrs

11 hrs   confidence: Answerer confidence 3/5Answerer confidence 3/5
mélynyomócső


Explanation:
a google-ban ugyan nem hemzsegnek a találatok (9), mindenesetre "hozzáértőnek" tűnő cikkekben jelenik meg ez a megoldás. A reflex megoldással vigyáznék, mert azt angol (és az angol nyelvű japán) irodalom bass reflex néven említi, gondolom, nem véletlenül. Feltehetően itt valami hasonló megoldásról van szó, de nem ugyanarról.

--------------------------------------------------
Note added at 11 hrs 29 mins (2005-10-24 22:10:34 GMT)
--------------------------------------------------

Ha utána néztek, itt tényleg CSŐ alakú (hengeres) mélynyomókról van szó, sőt aktív kivitelben, ami pedig távolról sem lehet reflex.

MandC
Hungary
Native speaker of: Native in HungarianHungarian
PRO pts in category: 42

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
neutral  Balazs Horvath: Én is erre gondoltam először, autó hifi berendezéseknél elterjedt a cső alakú mélysugárzó, a kérdésben viszont egy kazettás magnóról van szó ...
7 hrs