Hue

Hungarian translation: színárnyalat

English term or phrase:Hue
Hungarian translation:színárnyalat
Entered by: SZM

12:23 Oct 25, 2005
English to Hungarian translations [PRO]
Tech/Engineering - Electronics / Elect Eng / TV
English term or phrase: Hue
A Hue állításakor a színárnyalatot állítjuk?
SZM
színárnyalat
Explanation:
Igen. Tehát azt, hogy vörösbe, zöldbe vagy kékbe hajlik el az árnyalat.
Selected response from:

MandC
Hungary
Grading comment
Igen, akkor jót gondoltam, köszönöm!
4 KudoZ points were awarded for this answer



Summary of answers provided
5 +8színárnyalat
MandC
5 +1színezettség
petra_m


  

Answers


4 mins   confidence: Answerer confidence 5/5 peer agreement (net): +8
hue
színárnyalat


Explanation:
Igen. Tehát azt, hogy vörösbe, zöldbe vagy kékbe hajlik el az árnyalat.

MandC
Hungary
Native speaker of: Native in HungarianHungarian
PRO pts in category: 42
Grading comment
Igen, akkor jót gondoltam, köszönöm!

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
agree  Attila Piróth
11 mins

agree  Attila Széphegyi
13 mins

agree  Jozsef Gal
1 hr

agree  Daniel Pankovics: "A színárnyalat (hue), amit a hétköznapi értelemben egyszerűen színnek nevezünk, a fény hullámhosszától függ. ...." http://mazsola.iit.uni-miskolc.hu/DATA/segedletek/kepfeld_mu...
1 hr

agree  Eva Ballentine
5 hrs

agree  Zoltán Kulcsár
8 hrs

agree  Electra
10 hrs

agree  Karoly Marko
17 hrs

neutral  xxxdenny: müszaki szövegben a szinezettség a helyesebb, mert a valóságban nem egy szinárnyalatot állitunk
1 day 26 mins

23 hrs   confidence: Answerer confidence 5/5 peer agreement (net): +1
hue
színezettség


Explanation:
Műszaki szaknyelvben hue=színezettség

--------------------------------------------------
Note added at 4 days (2005-10-30 11:32:39 GMT) Post-grading
--------------------------------------------------

Én sem vitatkozni akartam, de a szinárnyalat pongyola kifejezés, hivatalosan szinezettségnek hivják a dolgot. Nyilván ugyanazt takarja a két szó, de szerintem egy műszaki szövegben fogalmazzunk helyesen.


    Reference: http://www.digiretus.hu/tippek/cikkiro.php?SORSZAM=46
petra_m
Native speaker of: Native in HungarianHungarian

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
agree  xxxdenny
58 mins

neutral  Daniel Pankovics: Bocsi, nem a vita kedvéért, de bár tanultam digitális képfeldolgozást és "számítógépek használata a multimédiában"című tárgyat is, mindig a színárnyalatot használtuk.
2 days 10 hrs