KudoZ home » English to Hungarian » Electronics / Elect Eng

rack

Hungarian translation: (edénytartó) rács


GLOSSARY ENTRY (DERIVED FROM QUESTION BELOW)
English term or phrase:rack
Hungarian translation:(edénytartó) rács
Entered by: SZM

09:45 Mar 23, 2007
English to Hungarian translations [PRO]
Tech/Engineering - Electronics / Elect Eng / Hot-plate
English term or phrase: rack
Burners and racks
These parts can be removed to make cleaning easier.

Nyilván a gázégőket körülvevő rácsra gondol, csak nem jut eszembe a rácsnál jobb szó.
SZM
(edénytartó) rács
Explanation:
4 ÉGŐS GÁZTŰZHELY GÁZSÜTŐVEL és el. grillezővel, r.m.,
4 db égőfej, gázcsap, bizt. termoelem, piezoel. gyújtás, edénytartó rács, állítható lábakon, alul gázsütő el. grillezővel
(www.bonero.hu/gyartok_termekei.php)
Selected response from:

HalmoforBT
Grading comment
Igen, a rácsra gondoltam, az edénytartóra nem, de így komplett, köszönöm.
4 KudoZ points were awarded for this answer



Summary of answers provided
4 +3(edénytartó) rácsHalmoforBT
4 +1tartókeret
Attila Piróth


  

Answers


9 mins   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5 peer agreement (net): +1
tartókeret


Explanation:
rack = A framework or stand in or on which to hold, hang, or display various articles: a trophy rack; a rack for baseball bats in the dugout; a drying rack for laundry.
http://www.answers.com/rack?ff=1
A Műszaki szótárban a rack szó sokféle fordítása szerepel: állvány, tartó, állványkeret, tartókeret, kerekes állvány/kocsi, polc stb. Gyakran szekrénynek is fordítjuk.
A "tartókeret" eléggé ideillőnek tűnik.

Attila Piróth
France
Specializes in field
Native speaker of: Native in HungarianHungarian
PRO pts in category: 403

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
agree  Csaba Burillak
9 mins

59 mins   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5 peer agreement (net): +3
(edénytartó) rács


Explanation:
4 ÉGŐS GÁZTŰZHELY GÁZSÜTŐVEL és el. grillezővel, r.m.,
4 db égőfej, gázcsap, bizt. termoelem, piezoel. gyújtás, edénytartó rács, állítható lábakon, alul gázsütő el. grillezővel
(www.bonero.hu/gyartok_termekei.php)

HalmoforBT
Native speaker of: Native in HungarianHungarian
PRO pts in category: 442
Grading comment
Igen, a rácsra gondoltam, az edénytartóra nem, de így komplett, köszönöm.

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
agree  Beata Baika: A tűzhelyen levő rácsról van szó, amely a modernebb tűzhelyek esetén két darabból áll, ezért jelenik meg többes számban. Így könnyebben lemosható. Erre a rácsra helyezzük főzéskor az edényt is.
2 hrs
  -> köszönöm

agree  Katalin Horváth McClure
2 hrs
  -> köszönöm

agree  aradek: A sütőkben levő, különböző magasságba helyezhető rácsokat is “rack” –nek hívják.
6 hrs
  -> köszönöm