KudoZ home » English to Hungarian » Electronics / Elect Eng

ucp switch

Hungarian translation: UCP, gépegységi vezérlőpanel


GLOSSARY ENTRY (DERIVED FROM QUESTION BELOW)
English term or phrase:ucp
Hungarian translation:UCP, gépegységi vezérlőpanel
Entered by: Katalin Horváth McClure

17:09 Feb 21, 2008
English to Hungarian translations [PRO]
Tech/Engineering - Electronics / Elect Eng
English term or phrase: ucp switch
ugyanott
ucp over speed detection
Áron Török
Romania
ucp = upper corner point, vagy UCP=Unit Control Panel
Explanation:
Az első szerintem a jó megoldás, de azért nem zárom ki a másodikat sem.
Az első értelmezés szerint úgy gondolom, hogy ez a felső határérték szolgál a túlfordulat érzékelésére, amikor ezt átlépi a motor, akkor kapcsol a kapcsoló.
"Excessive field current on a continuous basis would overheat the field windings and damage the alternator. As explained hereinbefore, this problem has heretofore been avoided by imposing a fixed limit on the alternator output voltage, thereby preventing the maximum load voltage from exceeding an upper corner point (UCP) magnitude which is attained at the intersection point E. "

A UCP nagybetűkkel gyakran jelent Unit Control Panelt, ami gépegységi vezérlőpanel lenne magyarul, de szerintem itt nem erről van szó.

--------------------------------------------------
Note added at 2 óra (2008-02-21 19:25:55 GMT)
--------------------------------------------------

Mégis UCP=Unit Control Panel gépegységi vezérlőpanel lesz a jó, a többi alapján gyanús, hogy ez egy motor (turbina, generátor, stb.), és ekkor ez lesz a jó. Nézd meg a MOL doksit, amit az előző kérdésnél belinkeltem.

--------------------------------------------------
Note added at 2 óra (2008-02-21 19:42:47 GMT)
--------------------------------------------------

Ja, és az UCP F&G DETECTION MONITOR F=G-je az pedig "fire and gas", "Tűz- és gázérzékelő"
Selected response from:

Katalin Horváth McClure
United States
Grading comment
4 KudoZ points were awarded for this answer



Summary of answers provided
3 +1ucp = upper corner point, vagy UCP=Unit Control Panel
Katalin Horváth McClure
3 -1szünetmentes áramátalakító kapcsoló(ja)HalmoforBT


Discussion entries: 1





  

Answers


22 mins   confidence: Answerer confidence 3/5Answerer confidence 3/5 peer agreement (net): -1
szünetmentes áramátalakító kapcsoló(ja)


Explanation:
In normal operation of the uninterrupted power conversion system, all AC power supplied by the AC power supply flows through the boost power converter 13, ...
www.wipo.int/pctdb/en/wo.jsp?WO=2001/05012&IA=WO2001/05012&...
A baj csak az, hogy egyrészt így nincs Google találat, másrészt túlnyomó többségben az UPS = uninterrupted power supply = szünetmentes áramforrás fordul elő a használatban.

HalmoforBT
Native speaker of: Native in HungarianHungarian
PRO pts in category: 442

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
disagree  Katalin Horváth McClure: Itt ucp van, nem UPC, és utána meg az, hogy overspeed detection. Teljesen más téma.
1 hr

1 hr   confidence: Answerer confidence 3/5Answerer confidence 3/5 peer agreement (net): +1
ucp = upper corner point, vagy UCP=Unit Control Panel


Explanation:
Az első szerintem a jó megoldás, de azért nem zárom ki a másodikat sem.
Az első értelmezés szerint úgy gondolom, hogy ez a felső határérték szolgál a túlfordulat érzékelésére, amikor ezt átlépi a motor, akkor kapcsol a kapcsoló.
"Excessive field current on a continuous basis would overheat the field windings and damage the alternator. As explained hereinbefore, this problem has heretofore been avoided by imposing a fixed limit on the alternator output voltage, thereby preventing the maximum load voltage from exceeding an upper corner point (UCP) magnitude which is attained at the intersection point E. "

A UCP nagybetűkkel gyakran jelent Unit Control Panelt, ami gépegységi vezérlőpanel lenne magyarul, de szerintem itt nem erről van szó.

--------------------------------------------------
Note added at 2 óra (2008-02-21 19:25:55 GMT)
--------------------------------------------------

Mégis UCP=Unit Control Panel gépegységi vezérlőpanel lesz a jó, a többi alapján gyanús, hogy ez egy motor (turbina, generátor, stb.), és ekkor ez lesz a jó. Nézd meg a MOL doksit, amit az előző kérdésnél belinkeltem.

--------------------------------------------------
Note added at 2 óra (2008-02-21 19:42:47 GMT)
--------------------------------------------------

Ja, és az UCP F&G DETECTION MONITOR F=G-je az pedig "fire and gas", "Tűz- és gázérzékelő"


    Reference: http://www.patentstorm.us/patents/5030898-description.html
Katalin Horváth McClure
United States
Specializes in field
Native speaker of: Native in HungarianHungarian
PRO pts in category: 464
3 corroborated select projects
in this pair and field What is ProZ.com Project History(SM)?

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
agree  Andras Szekany: nah, ez már valami logikus. Ha meg a kérdés 2. sorát nézem: overspeed detection, akkor az az érzékelő karakterisztika felső könyökpotnja (vagymi) kb. :-)
1 day18 hrs