KudoZ home » English to Hungarian » Electronics / Elect Eng

for the wireless network card

Hungarian translation: a japán változat alapján...


18:26 Feb 23, 2008
English to Hungarian translations [PRO]
Tech/Engineering - Electronics / Elect Eng / Projektor
English term or phrase: for the wireless network card
A mondat logikájával van gondom, a projektor tápkábelét be is lehet dugni meg ki is lehet húzni, de mi köze van a hálókártyához? Úgy tűnik, mintha a hálókártyának volna külön tápkábele, de nyilván valami egész mást akar mondani:

"Make sure that the power cord is not plugged into the projector for the wireless network card only."

"Turn the projector off and unplug the power cord from the projector for the wireless network card only."
SZM
Hungarian translation:a japán változat alapján...
Explanation:
Letöltöttem a projektor leírásának japán verzióját, az angol némileg lebutított/átszerkesztett változata a japánnak (188 oldal vs. 77 oldal), megtaláltam azt az oldalt is, ahol a kérdéses mondatok szerepelnek.

Írom a japán verzió angol fordítását, abból szerintem egyértelmű, hogy mit és miért fordítottak így. Szóval:

A rész címe a japán verzióban:
To insert and to remove an SD card or USB memory

És így folytatódik:
Please insert the SD card into the slot behind the SD card cover. If you are using the wireless LAN option, insert the wireless network card (specified on p. 1-38) into the slot. Insert the USB memory into the AUX I/O port.
Please follow the steps described below to insert the SD card into the slot.
1, In case you are inserting a wireless network card, please make sure that the projector's power supply is shut off.
...

Ez lenne az első kérdéses mondatod ("Make sure that the power cord is not plugged into the projector for the wireless network card only."), és azt akarja mondani ezzel, hogy csak abban az esetben kell kikapcsolnod a projektort, ha WiFi kártyát helyezel az SD kártyanyílásba, ha éppen az SD kártya, vagy a USB memory behelyezésével foglalatoskodsz, akkor nem kell lekapcsolnod a projektort. Ez szerintem következik az előzőekből, ami az angol verzióból kimaradt (a három különböző dolog behelyezésének leírása).

És akkor a második mondat szövegkörnyezete japánból fordítva angolul:

Please follow the steps described below to remove the SD card or USB memory.
Before you remove a wireless network card, please shut off the projector's power supply. To remove an SD card or a USB memory, you can either turn the power off, or refer to the steps described in the following section: MIU menu (p. 2-30) / Presentation without a PC menu (p. 2-32) / ...

Tehát a kérdéses mondat ("Turn the projector off and unplug the power cord from the projector for the wireless network card only.") arra vonatkozik, hogy a WiFi kártya esetében kapcsold ki a projektort, mielőtt kihúzod a kártyát, a másik két esetben vagy kapcsold ki, vagy oldd meg szoftveresen, ahogyan azt szépen elmagyarázzuk neked a 2-32-es oldalon.
Selected response from:

Kornelia Robertson
United States
Grading comment
Köszönöm, enélkül nagyon nehéz lett volna kitalálni.
Kár, hogy az iskolában orosz helyett nem japánul tanítottak. :-) Köszönöm a segítséget.
4 KudoZ points were awarded for this answer



Summary of answers provided
4a japán változat alapján...
Kornelia Robertson
1csak a hálózati kártya tápegységét csatlakoztassattrautmann76


Discussion entries: 4





  

Answers


1 hr   confidence: Answerer confidence 1/5Answerer confidence 1/5
csak a hálózati kártya tápegységét csatlakoztassa


Explanation:
Szép estét. Én főleg korai angolban:) találkoztam hasonlóval; nem lehet, hogy a projektorhoz csatlakoztatni kell a hálózati kártyát azonban, csak az utóbbi egységet kell tápfeszültség alá helyezni?

--------------------------------------------------
Note added at 2 hrs (2008-02-23 21:19:30 GMT)
--------------------------------------------------

És nem korai hanem koreai



    Reference: http://www.bcchardware.com/index.php?option=content&task=vie...
ttrautmann76
Specializes in field
Native speaker of: Hungarian

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
neutral  Andras Szekany: ld. Török Áron megjegyzését fenn... vagyis, nem
11 hrs

20 hrs   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5
a japán változat alapján...


Explanation:
Letöltöttem a projektor leírásának japán verzióját, az angol némileg lebutított/átszerkesztett változata a japánnak (188 oldal vs. 77 oldal), megtaláltam azt az oldalt is, ahol a kérdéses mondatok szerepelnek.

Írom a japán verzió angol fordítását, abból szerintem egyértelmű, hogy mit és miért fordítottak így. Szóval:

A rész címe a japán verzióban:
To insert and to remove an SD card or USB memory

És így folytatódik:
Please insert the SD card into the slot behind the SD card cover. If you are using the wireless LAN option, insert the wireless network card (specified on p. 1-38) into the slot. Insert the USB memory into the AUX I/O port.
Please follow the steps described below to insert the SD card into the slot.
1, In case you are inserting a wireless network card, please make sure that the projector's power supply is shut off.
...

Ez lenne az első kérdéses mondatod ("Make sure that the power cord is not plugged into the projector for the wireless network card only."), és azt akarja mondani ezzel, hogy csak abban az esetben kell kikapcsolnod a projektort, ha WiFi kártyát helyezel az SD kártyanyílásba, ha éppen az SD kártya, vagy a USB memory behelyezésével foglalatoskodsz, akkor nem kell lekapcsolnod a projektort. Ez szerintem következik az előzőekből, ami az angol verzióból kimaradt (a három különböző dolog behelyezésének leírása).

És akkor a második mondat szövegkörnyezete japánból fordítva angolul:

Please follow the steps described below to remove the SD card or USB memory.
Before you remove a wireless network card, please shut off the projector's power supply. To remove an SD card or a USB memory, you can either turn the power off, or refer to the steps described in the following section: MIU menu (p. 2-30) / Presentation without a PC menu (p. 2-32) / ...

Tehát a kérdéses mondat ("Turn the projector off and unplug the power cord from the projector for the wireless network card only.") arra vonatkozik, hogy a WiFi kártya esetében kapcsold ki a projektort, mielőtt kihúzod a kártyát, a másik két esetben vagy kapcsold ki, vagy oldd meg szoftveresen, ahogyan azt szépen elmagyarázzuk neked a 2-32-es oldalon.


Kornelia Robertson
United States
Native speaker of: Native in HungarianHungarian
PRO pts in category: 16
Grading comment
Köszönöm, enélkül nagyon nehéz lett volna kitalálni.
Kár, hogy az iskolában orosz helyett nem japánul tanítottak. :-) Köszönöm a segítséget.