KudoZ home » English to Hungarian » Electronics / Elect Eng

ferro-fluid silk dome tweeter

Hungarian translation: “ferro-fluid” hűtésű, selyemmembrános, dóm kivitelű, magassugárzó


GLOSSARY ENTRY (DERIVED FROM QUESTION BELOW)
English term or phrase:ferro-fluid silk dome tweeter
Hungarian translation:“ferro-fluid” hűtésű, selyemmembrános, dóm kivitelű, magassugárzó
Entered by: SZM

17:44 Nov 6, 2008
English to Hungarian translations [PRO]
Tech/Engineering - Electronics / Elect Eng / Stúdió hangszórók
English term or phrase: ferro-fluid silk dome tweeter
These magnetic shielded monitors are professionally designed and equipped with an Aramid Kevlar woofer and a 1” ferro-fluid silk dome tweeter.

Nagyon szép hosszú, még tippem sincs rá, mit jelentenek az egyenként érthető szavak így együtt.
SZM
“ferro-fluid” hűtésű, selyemmembrános, dóm kivitelű, magassugárzó
Explanation:
"1 db 4 inch-es titánmembrános, folyadékhűtésű (ferro fluid) 44XT magassugárzó"

"A magassugárzó dómoknál a membrán anyag-. aként impregnált selymet alkalmazunk."
http://www.blaupunkt.com/HU/download/Catalog_Main_2006_HU.pd...

dómsugárzók
"Olyan magassugárzó, amelyben a hangkeltésre szolgáló félgömböt (dóm) impregnált szövetből vagy műanyaból alakították ki.
Előnye hogy könnyű, így nem szükséges hozzá túlságosan nagyméretű állandó mágnes, és jó hatásfokkal meghajtható. A lágy dómsugárzók hátránya, hogy hajlamosak az úgynevezett "betörésre". Ilyenkor meghatározott frekvenciákon a dóm egyes részei behajlanak, és a hangzásban torzítás jön létre."
http://hazimozienciklopedia.arucikk.hu/product_info.php/prod...



--------------------------------------------------
Note added at 36 perc (2008-11-06 18:21:41 GMT)
--------------------------------------------------

"Ferro-Fluid (Szintetikus olaj amely nanoméretü acélszemcséket tartalmaz.) Előszeretettel alkalmazzák kiválóminőségü hangszorók hűtésére"
http://myswift-team.hu/user.php?id.1966


--------------------------------------------------
Note added at 46 perc (2008-11-06 18:31:32 GMT)
--------------------------------------------------

Egy példa:
"DÓM MAGAS SUGÁRZÓK
8Ohm, * dómsugárzó lágy selyem membránnal
* ferrofluid hűtés/csillapítás
* Videoton design, csereszabatos konstrukció
* ideális elöregedett vagy meghibásodott Videoton magassugárzók problémamentes kiváltására"
http://www.molnarcomputer.hu/audio/saldom.html


--------------------------------------------------
Note added at 55 perc (2008-11-06 18:39:49 GMT)
--------------------------------------------------

Kicsit rövidebb változatban:
"DTP 25S magassugárzó
selyem membrános dóm magassugárzó pár ferrofluid csillapítással"
http://www.keszelektronic.hu/autohangsz.html
Selected response from:

Attila Széphegyi
Hungary
Grading comment
De szépen hangzik a hozzám hasonló botfülűeknek. :-)
Köszönöm mindannyiotoknak.
4 KudoZ points were awarded for this answer



Summary of answers provided
5 +2“ferro-fluid” hűtésű, selyemmembrános, dóm kivitelű, magassugárzó
Attila Széphegyi
3folyadékhűtésű selyem dóm magassugárzóZsuzsa Berenyi


  

Answers


32 mins   confidence: Answerer confidence 5/5 peer agreement (net): +2
“ferro-fluid” hűtésű, selyemmembrános, dóm kivitelű, magassugárzó


Explanation:
"1 db 4 inch-es titánmembrános, folyadékhűtésű (ferro fluid) 44XT magassugárzó"

"A magassugárzó dómoknál a membrán anyag-. aként impregnált selymet alkalmazunk."
http://www.blaupunkt.com/HU/download/Catalog_Main_2006_HU.pd...

dómsugárzók
"Olyan magassugárzó, amelyben a hangkeltésre szolgáló félgömböt (dóm) impregnált szövetből vagy műanyaból alakították ki.
Előnye hogy könnyű, így nem szükséges hozzá túlságosan nagyméretű állandó mágnes, és jó hatásfokkal meghajtható. A lágy dómsugárzók hátránya, hogy hajlamosak az úgynevezett "betörésre". Ilyenkor meghatározott frekvenciákon a dóm egyes részei behajlanak, és a hangzásban torzítás jön létre."
http://hazimozienciklopedia.arucikk.hu/product_info.php/prod...



--------------------------------------------------
Note added at 36 perc (2008-11-06 18:21:41 GMT)
--------------------------------------------------

"Ferro-Fluid (Szintetikus olaj amely nanoméretü acélszemcséket tartalmaz.) Előszeretettel alkalmazzák kiválóminőségü hangszorók hűtésére"
http://myswift-team.hu/user.php?id.1966


--------------------------------------------------
Note added at 46 perc (2008-11-06 18:31:32 GMT)
--------------------------------------------------

Egy példa:
"DÓM MAGAS SUGÁRZÓK
8Ohm, * dómsugárzó lágy selyem membránnal
* ferrofluid hűtés/csillapítás
* Videoton design, csereszabatos konstrukció
* ideális elöregedett vagy meghibásodott Videoton magassugárzók problémamentes kiváltására"
http://www.molnarcomputer.hu/audio/saldom.html


--------------------------------------------------
Note added at 55 perc (2008-11-06 18:39:49 GMT)
--------------------------------------------------

Kicsit rövidebb változatban:
"DTP 25S magassugárzó
selyem membrános dóm magassugárzó pár ferrofluid csillapítással"
http://www.keszelektronic.hu/autohangsz.html



    Reference: http://mrkool.hu/shop_artdet.php?shop_id=7767&cikk=mrkool672...
Attila Széphegyi
Hungary
Specializes in field
Native speaker of: Native in HungarianHungarian
PRO pts in category: 878
Grading comment
De szépen hangzik a hozzám hasonló botfülűeknek. :-)
Köszönöm mindannyiotoknak.

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
agree  Balázs Sudár: Igen, de szerintem "ferrofluid-hűtésű".
1 hr
  -> Igen, ferrofluid írásmód a gyakoribb (itt az eredetit követtem), a kötőjel pedig odakívánkozik, de többnyire elhagyják.

agree  fellner
2 days16 hrs
  -> Köszönöm.

2 hrs   confidence: Answerer confidence 3/5Answerer confidence 3/5
folyadékhűtésű selyem dóm magassugárzó


Explanation:
Én ezeket találtam, és így raknám össze.


    Reference: http://www.peavey.hu/termek.php?category_id=164&menu1=Hangfa...
    Reference: http://autohifinagyker.addel.hu/products.php?prcategory=2495...
Zsuzsa Berenyi
Hungary
Specializes in field
Native speaker of: Hungarian
PRO pts in category: 28